یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

داروهای گیاهی برای درمان افسردگی های شدید

عکس, داروهای گیاهی برای درمان افسردگی های شدید

علف چای:در حال حاضر، یکی از بهترین داروهای گیاهی ضدافسردگی- که خاصیت دارویی و خواص ارزنده دیگری نیز داردعلف چای است. قدمت مصرف این گیاه، بیش از ۲ هزار سال است و نزد بیشتر اقوام و ملل جهان به عنوان بهترین داروی بیماری‌های عصبی مورد استفاده بوده است.اکنون بیش از ۵۰کارخانه داروسازی جهان از گیاه علف چای، داروهای مختلف ضدافسردگی تهیه می‌کنند. این گیاه در ایران با نام‌های دیگری نظیر گل‌راعی، علف هزارچشم و هوفاریقون شناخته می‌شود.علف چای در درمان افسردگی‌های خفیف عصبی همچون افسردگی‌های دوران یائسگی و درمان خستگی‌های عصبی مؤثر است. خاصیت این گیاه در درمان افسردگی به اثبات رسیده است.فرآورده دارویی موجود در بازار دارویی حاوی عصاره گیاه علف چای، قطره خوراکی هایپیران می باشد.هایپیران در درمان افسردگی ،‌بی خوابی ، اضطراب ، سردردهای عصبی ،‌سردردهای میگرن بکار می رود

سنبل الطیب:یکی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی است که در ایران و جهان از آن برای مصارف گوناگون دارویی، غذایی و بهداشتی استفاده می‌شود .قسمت مورد استفاده این گیاه، ریشه آن است و معمولا از ریشه گیاهی که بیش از ۳سال عمر دارد، استفاده می‌شود.بوی مطبوع این گیاه به قدری است که گربه آن را از فواصل دور هم تشخیص می‌دهد و به طرف آن می‌رود؛ به همین علت، به این گیاه علف گربه نیز می‌گویند.. یکی از مهم‌ترین خواص دارویی این گیاه خاصیت آرام‌بخش بودن آن است.
دلهره، تشویش و نگرانی را تا حد زیادی از بین می‌برد.از جمله داروهای حاوی عصاره گیاه سنبل الطیب قرص روکشدار نوراگل می باشد..این ترکیب داروئی حاوی ترکیب سنبل الطیب و بادرنجبویه است که سبب تداوم تاثیر اثر آرامبخشی و در نتیجه خواب آرام و راحتی برای افراد مضطرب و دارای اختلال خواب می گردد.این دارو در افراد زیر ۶ سال و افرادی که حساس به گیاهان تشکیل دهنده آن می باشند منع مصرف دارد.

زعفران:بومی ‌نواحی مختلف آسیا، به‌ویژه جنوب غرب آسیا، جنوب اروپا و جنوب اسپانیاست. قسمت مورد استفاده این گیاه- که به نام زعفران در بازار تجارت موجود است- انتهای خامه و کلاله گل است.مهم‌ترین خاصیت زعفران- که از قدیم مورد توجه بوده- درمان افسردگی است.زعفران بویی قوی و طعمی‌ تلخ دارد، باعث تحریک اعصاب شده، اثر مسکن دارد و دارای خاصیت آرام‌بخشی و خواب‌آوری است و بالاخره اگر می‌خواهید همیشه شاد و خندان باشید، زعفران بخورید.از جمله فرآورده های دارویی حاوی عصاره گیاه زعفران،  قطره خوراکی زعفران می باشد.:سایر موارد مصرف زعفران می توان به کمک به بهبود علائم سندرم قبل از قاعدگی”PMS” ، کمک به پیشگیری از سرطان و کمک به افزایش قوای جنسی است اشاره نمود. فرآورده حاوی گیاه زعفران در خانم های باردار منع مصرف دارند.

گل سرخ:گل سرخ از دیرباز در متون طب ایرانی به عنوان نشاط افزا، ضدافسردگی و ضداضطراب و به عنوان یک ضدافسردگی ملایم اما قدرتمند، افزاینده میل جنسی در زنان و مردان و یک اسانس عالی در مراقبت از پوست مطرح بوده است.اسانس گل سرخ به علت دارابودن ویژگیهای بسیار مطلوب؛ موجب ایجاد آرامش دلخواهی میشود. همچنین مشخص شده که اسانس گل سرخ دارای اثر محرک روی مغز انسان میباشد.فرآورده دارویی موجود در بازار دارویی حاوی عصاره گل سرخ، قطره خوراکی گل سرخ می باشد.بهتر است این فرآورده در کودکان و خانم های باردار مصرف نشود.

شمعدانی عطری:این گیاه دارای اثر ضدافسردگی وضدعفونی کننده است. همچنین یک قابض ارزشمند و یک هموستاتیک(متوقف کننده خونریزی) می باشد. موجب پیشبرد التیام سریع زخم می شود که آنرا برای درمان جراحات بسیارمفید می کند. شمعدانی عطری درفراورده های مراقبت از پوست استفاده می گردد. تقویت کننده کبد و کلیه هاست و برای درمان زردی، سنگهای کلیوی و عفونت های مختلف سیستم ادراری بکار می رود. مخلوط آن بافرمل در دندان پزشکی کاربرد دارد.فرآورده گیاهی موجود در بازار دارویی حاوی عصاره این گیاه، قطره و کپسول دپروهرب می باشد.این فرآورده بهتر است در کودکان و خانم های باردار مصرف نشود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر