یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درست ایستادن نشستن توالت رفتن بعد تعویض مفصل لگن ران

عکس, درست ایستادن نشستن توالت رفتن بعد تعویض مفصل لگن ران

یکی از جراحی های روز دنیا جراحی تعویض مفصل لگن و ران است که مراقبت های بعد از جراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . درست خوابیدن و درست نشستن به بیمار کمک میکند تا درمان موفق تری داشته باشد.  مهمترین ضرر حرکات ناجور در مفصل ران مصنوعی وارد شدن فشار بیش از حد به آن و دررفتگی مفصل است.بنابراین بعد از جراحی تعویض مفصل ران باید به نکات زیر دقت کرد تا حرکات نامناسبی در مفصل انجام نشود. دقت کنید که توصیه های زیر ممکن است برحسب شرایط بیمار و نوع عمل جراحی او تغییر کند. این تغییرات را با پزشک جراح خود هماهنگ کنید.در صورتیکه پزشک اجازه نشستن بعد از جراحی را داده است بیمار میتواند تا حدود یک هفته در منزل از تخت استفاده کند ولی باید هر روز بتدریج میزان نشستن خود را بیشتر کند.بعد از حدود یک هفته معمولا نیازی به تخت نیست و بیمار میتواند در تمان طول روز بر روی صندلی بنشیند. وقتی بیمار در حالت نشسته قرار گرفته و پاها آویزان هستند ممکن است ورم کنند.برای پیشگیری از این حالت باید حتما از جوراب واریس استفاده کنید.

عکس, درست ایستادن نشستن توالت رفتن بعد تعویض مفصل لگن ران

استفاده درست از توالت بعد از جراحی تعویض مفصل لگن

بهتر است از توالت های سیار استفاده شود.

بعد از جراحی تعویض مفصل ران در موقع ایستادن به نکات زیر توجه کنید

وقتی نشسته اید یا سرپا ایستاد اید پای عمل شده را جلوتر از پای سالم قرار دهید
اگر میخواهید زانویتان را خم کرده و روی زمین قرار دهید اینکار را با زانوی طرف عمل شده انجام دهید. یعنی زانوی جراحی شده را خم کرده و بر روی زمین قرار دهید
از ناحیه کمر بیش از ۹۰ درجه به جلو خم نشوید
اینکه بعد از عمل جراحی آیا میتوانید پایتان را به روی زمین فشار دهید و وزن روی آن بگذارید بسته به نوع جراحی فرق میکند. در این مورد حتماً از پزشک جراح خود سوال کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر