یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان آبریزش بینی نی نی های کوچک

عکس, درمان آبریزش بینی نی نی های کوچک
شاید برای پدر و مادرها هیچ چیزی ناراحت کننده تر از بیماری ها و مشکلات نوزادان نباشد. اگر نی نی شما دچار آبریزش بینی شد باید چکار کنید ؟ اولین قدم این است نگران نباشید آبریزش بینی در نوزادان امری رایج است. دلایل رایج بروز این عارضه سرماخوردگی، عفونت های سینوسی و تغییرات و شرایط آب و هوایی می باشند. در صورتی که این مشکل در زمان مناسب درمان و رفع نگردد امکان دارد موجب بروز عوارضی همچون ایجاد سرفه، سردرد، گوش درد، اختلال در خواب، عطسه، معده درد و اختلال در اشتها گردد. والدین بایستی در روند درمان کودک صبور و شکیبا باشند چرا که دارو این عارضه را از بین نمی برد و در طی یک روز آبریزش رفع نمی گردد.

روش های درمان آبریزش بینی نوزاد:

دادن مایعات فراوان به نوزاد :به طور معمول آبریزش بینی در کودکان به دلیل یک عفونت ویروسی یا پاسخ آلرژی زا ایجاد می شود. بدون در نظر گرفتن دلیل ایجاد آبریزش بینی خوردن مایعات زیاد می تواند امکان گرفتگی بینی را به حداقل برساند. اغلب نوزادان بیشتر از آبریزش دچار گرفتگی بینی می شوند. بدین ترتیب خوردن زیاد شیر مادر و یا شیر خشک می تواند در پیشگیری از این وضعیت کمک کننده باشد. در رابطه با مصرف آب توسط کودکتان با پزشک صحبت نمایید.
بالا نگه داشتن سر نوزاد :بالا آوردن سر کودکتان کمک می کند که مخاط اضافه خارج شود. به منظور این کار می توانید جسمی را در زیر سر او گذاشته و در صورتی که در این حالت حس راحتی نداشت می توانید برای مدت کمی او را در صندلی ویژه نوزاد بخوابانید. البته در این وضعیت بایستی به طور مرتب مراقب او باشید.
استفاده از محلول آب نمک :از جمله موثرترین روش های درمان آبریزش بینی نوزاد استفاده از آب نمک می باشد چرا که بکار گرفتن آن موجب شل شدن مخاط و خارج شدن آسان آن می شود. همینطور مجاری تنفسی نیز کاملا تمیز می گردد و کودک تنفس راحتی خواهد داشت.برای این کار محلول آب نمک را با کمک یک چهارم قاشق چای خوری نمک و به همراه یک لیوان آب در حال جوش آماده نمایید و اجازه دهید در هوای آزاد خنک شود. سپس چند قطره از آن را درون بینی نوزاد ریخته و سر کودک را به سمت بالا نگه دارید. با گرفتن یکی از سوراخ های بینی مایع مخاطی سوراخ دیگر را تخلیه نمایید. این عمل را برای سوراخ دیگر نیز اجرا نمایید. این عمل را روزانه سه مرتبه انجام بدهید.
استفاده از دستگاه رطوبت ساز سرد :این نوع دستگاه ها موجب بالا رفتن میزان رطوبت در محیط اتاق می شوند. این امر سبب ایجاد رطوبت در سینوس های کودکتان شده و از گرفته شدن بینی بخصوص در زمان شب ممانعت می کند. سعی کنید همیشه این دستگاه را به طور مرتب پاکسازی نمایید چرا که تمیز نکردن آن می تواند سبب رشد یافتن مخمرها در آن شود. این نکته را در نظر داشته باشید که از دستگاه های رطوبت ساز گرم استفاده نکنید چرا که احتمال سوختگی در اثر آن ها وجود دارد.
استفاده از قطره سالین و بالب ساکشن :از جمله درمان هایی که امکان دارد برای پدر و مادر ناراحت کننده باشد ساکشن است. در اکثر موارد آبریزش بینی در بچه ها به دلیل عفونت های ویروسی سیستم تنفسی فوقانی و یا سرماخوردگی می باشد که با استفاده از بالب ساکشن یا وسایل مشابه می توان مخاط اضافه را از بینی کودک پاکسازی کرد. سعی کنید از این شیوه قبل از غذا خوردن فرزندتان استفاده نمایید تا او خیلی راحت بتواند تنفس کند و غذایش را بخورد.
بکارگیری ژله پترولیوم یا وازلین :در صورتی که بخش زیرین بینی کودکتان تحریک می گردد میزان کمی از وازلین را بر روی آن مالیده تا از رطوبت دائم آن ممانعت نمایید. به این صورت فرزندتان حس آرامش خاطر زیادتری خواهد داشت.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر