یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان بیرون زدن بواسیر در بارداری

عکس, درمان بیرون زدن بواسیر در بارداری

متاسفانه خیلی از زمان باردار مشکل هموروئید  را در بارداری خود تجربه می کنند. این تجربه ناخوشایند اغلب در سه ماهه دوم بارداری رخ می دهد. افزایش هورمون پروژسترون طی بارداری  می‌تواند در ایجاد هموروئید نقش داشته باشد. پروژسترون باعث شُل شدن دیواره‌ی رگ‌ها و عروق شده و بنابراین آن‌ها متورم می‌شوند.

هم چنین جنینی که در حال رشد است باعث می‌شود رحم بزرگ شده و در نتیجه فشار بیشتر و بیشتری به رگ‌ها و عورق رکتوم و مقعد وارد شود.تقریبا ۳۸ درصد از خانم‌های باردار دچار یبوست می‌شوند که دلیل آن، رحم در حال بزرگ شدنی است که به روده فشار وارد می‌کند. البته مصرف مکمل آهن در بارداری نیز می‌تواند عاملی برای یبوست باشد. همزمان، هورمون‌های بارداری نیز باعث می‌شوند حرکات روده کُند شود. همه‌ی این‌ها با هم، مدفوع را سفت کرده و هنگام دفع، فشار بیشتری به رگ‌های رکتوم وارد می‌کنند. این فشار باعث تورم عروق می‌شود. البته در بیشتر موارد، خانم‌های بارداری که پیش از بارداری نیز هموروئید داشته‌اند حالا در بارداری نیز دچارش می‌شوند.

درمانهای خانگی و بی خطر :

. مدت زمان طولانی نایستید یا ننشینید و هر یک ساعت کمی راه بروید.
. ورزش روزانه به مدت سی دقیقه می‌تواند جریان خون را افزایش دهد.
. برای نشستن از بالش یا بالشتک‌های مخصوص هموروئید استفاده کنید.
. نشستن در آب گرم چند بار در طول روز به تسکین درد کمک می‌کند.
. کمپرس سرد یا آیس پک روی ناحیه مورد نظر می‌تواند درد و تورم را کاهش دهد.
. به جای دستمال توالت‌های معمولی از دستمال مرطوب استفاده کنید، بهتر است دستمال‌ها بدون عطر باشند.
. به پهلوی چپ دراز کشیدن، بهترین وضعیت است و می‌توانید در طول روز چندین بار این کار را انجام دهید تا احساس ناراحتی‌تان کمتر شود.
. تمرینات کگل نه تنها به زایمان بهتر شما کمک می‌کنند بلکه علائم هموروئید را نیز تسکین می‌دهند.

درمان‌های زیر ممکن است توسط پزشک توصیه شوند:
. بستن رگ با باند لاستیکی: به این صورت است که یک باند لاستیکی به دور هموروئید بسته می‌شود تا ورود جریان خون به آن متوقف شود. در نتیجه توده هموروئید تقریبا بعد از ده تا دوازده روز می‌افتد. اسکاری به جا خواهد ماند تا باعث جلوگیری از عود هموروئید شود.
. اسکلروتراپی: که شامل تزریق ماده‌ای شیمیایی به هموروئیدها می‌شود. این ماده کمک می‌کند هموروئید تحلیل رفته و از بین برود؛ اما ممکن است بعد از مدتی دوباره ظاهر شود.
. هموروئیدکتومی: یک نوع جراحی است که در آن هموروئیدها برداشته می‌شوند. این روش تنها در موارد شدید یا مواردی که عوارض و خطراتی ایجاد شده است توصیه می‌شود.
. استاپلر یا هموروئیدوپکسی: روشی جراحی است که در آن استپل‌ها یا منگنه‌هایی جاگذاری می‌شوند تا هموروئیدهای بیرون زده به سر جای خود یعنی داخل مقعد برگردانده شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر