یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان ترس و دلشوره بی علت با این گیاه دارویی

عکس, درمان ترس و دلشوره بی علت با این گیاه دارویی

یکی از بهترین دمنوشهای گیاهی برای درمان ترس و اضطراب به خصوص دلشوره های بی علت چای کوهی است که شما می توانید آن را هر روز میل کنید. مقدار یک قاشق چای خوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و بگذارید روی کتری یا سماور به مدت ده دقیقه دم بکشد. مصرف بیش از این اندازه برای یک روز مناسب نیست. استرس، بی‌قراری و بی‌خوابی از جمله مشکلاتی است که در موارد خفیف می‌توان با برخی از دارو‌های شیمیایی و استفاده از دارو‌های گیاهی آن‌ها را درمان کرد. گیاه چای کوهی مانند گیاه اسطوخودوس داری خواص آرام بخشی و ضد اضطراب است. این گیاه معطر بویی شبیه به نعناع، لیمو و آویشن دارد. عطر بی‌نظیر چای کوهی به تنهایی موجب آرامش ذهن و کاهش استرس می‌شود. نوشیدن چای کوهی پس از یک روز خسته کننده به شما این امکان را می‌دهد که خوب استراحت کنید و خواب بهتری داشته باشید. اثر آرامش‌بخش این گیاه نیز می‌تواند برای درمان اضطراب مفید باشد.عصاره یا عرق چای کوهی از قدیم برای درمان سردرد استفاده می‌شده است. گلیکوزید‌ها یکی از اجزای مهم گیاه چای کوهی هستند. این ترکیب خاصیت کاهنده فشار خون دارد. گاهی افزایش فشار خون با سردرد همراه است. با مصرف عرق چای کوهی علاوه بر کاهش فشار خون سردرد خود را برطرف کنید. طب سنتی چای کوهی را برای درمان میگرن نیز توصیه می‌کند.

مضرات استفاده بیش از حد چای کوهی
• عصاره هیدروالکلی چای کوهی موجب سقط جنین می‌شود؛ بنابراین برای زنان باردار مضر است.
• افراد گرم مزاج از مصرف بیش از حد چای کوهی بپرهیزند. طبع گیاه گرم و خشک است و مصرف بیش از حد آن برای افراد گرم مزاج باعث خونی شدن ادرار می‌شود.
• مصرف بیش از حد چای کوهی می‌تواند برای افرادی که از فشار خون پایین رنج می‌برند، خطرناک باشد. همچنین افرادی که از دارو‌های فشار خون بالا استفاده می‌کنند باید در مصرف این گیاه احتیاط کنند.
• افرادی که قصد عمل جراحی دارند، بهتر است ۲ هفته قبل از عمل این گیاه و فرآورده‌های آن را مصرف نکنند.
• بو کردن برگ‌ها و گل‌های گیاه چای کوهی تازه ممکن است برای برخی ایجاد حساسیت کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر