یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان توقف رشد موها با روغن سیر و روش تهیه آن

عکس, درمان توقف رشد موها با روغن سیر و روش تهیه آن
حتما شما هم از خواص سیر برای رشد موهای سر و ابرو ها شنیده اید. شما باید برای رشد موها و ابروها از روغن سیر استفاده کنید نه اینکه سیر را برش زده و به سر بمالید این یک روش اشتباه است . پس منظور از سیر برای تقویت موها استفاده از روغن آن می باشد. برای به دست آوردن روغن سیر اصل بهتر است خود شما آن را در منزل تهیه کنید که کاملا بهداشتی و اصل باشد . در انتهای این مطلب آموزش درست کردن روغن سیر را برای شما قرار داده ایم.
خواص روغن سیر برای موها :
برای افرادی که تمایل دارند موهای شان به طور موثر بلند و مستحکم شود روغن سیر می تواند بسیار مفید باشد. آهن، مواد معدنی و انواع ویتامین های ضروری در سیر به رشد سریع تر موها کمک شایانی می کنند.سیر از کُندی رشد موها جلوگیری می کند ، سیر مملو از مِس است و از رشد کند موها جلوگیری می کند.
سیر خاصیت ضدقارچی دارد. مصرف این ماده طبیعی از ایجاد شوره سر پیشگیری کرده و حالت طبیعی و سالم موها را حفظ می کند. اگر طرفدار استفاده از روغن سیر به شکل طبیعی نیستید می توانید برای جایگزین از شامپوهای حاوی سیر استفاده کنید.
روغن سیر حاوی مقدار قابل توجهی گوگرد است که برای استحکام بخشیدن به موها ماده ای بسیار ضروری است. وجود گوگرد برای مراقبت از موها بسیار حائز اهمیت است و باعث ساخت کراتین که ماده اصلی و ضروری در رشد تار موها و ناخن ها است می شود. با ماساژ روغن سیر روی موها و کف سر می توانید علاوه بر انعطاف پذیری به موها استحکام بخشیده و آن ها را تقویت کنید.
در سیر عنصر طبیعی به نام سلنویم وجود دارد که ویتامینE لازم برای موهای تان را تامین می کند.
همین خاصیت از شکستگی و آسیب دیدگی احتمالی موها پیشگیری کرده و به طور موثر باعث حفظ سلامت آن خواهد شد.
مصرف سیر ویتامین های لازم مثل ویتامین C، ویتامین B2 و ویتامین B1 که برای تقویت موها بسیار مهم است را تامین می کند. این ویتامین ها جریان خون را در کف سر بهبود می بخشند و هم زمان با رشد موهای سالم از ریزش موها و در نتیجه طاسی سر هم جلوگیری می کنند.
سیر اجزای اصلی تشکیل دهنده در ساختار مو را تامین می کند. سیر، کلسیم لازم برای اجزای اصلی تشکیل دهنده موها را تامین می کند و بدین شکل موها تقویت شده و استحکام لازم را به دست می آورند.
سیر موهای شما را مانند یک اَبر نرم می کند . سیر حاوی منگنز ضروری و مفید برای سلامت تار موها است. منگنز مانند یک اسفنج تمام مواد مغذی لازم برای سلامت موها را جذب کرده و آن را مثل یک اَبر نرم می کند.

 تهیه روغن سیر برای رشد مجدد مو

برای تهیه این روغن ابتدا باید سیر را رنده کرده و در روغن زیتون گرم بریزید. دقت کنید که روغن باید گرم باشد نه داغ. میزان ترکیب این دو ماده به ازای هر قاشق غذا خوری روغن یک حبه سیر است.این روغن را می توانید یک الی دو هفته در یخچال نگهداری کنید. برای افزایش طول عمر روغن و جلوگیری از خراب شدن آن، روغن را در ظرف شیشه ای تیره ریخته و درون یخچال نگهداری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر