یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان خانگی سندروم روده تحریک پذیر با برگ بو

عکس, درمان خانگی سندروم روده تحریک پذیر با برگ بو

برگ بو یکی از داروهای گیاهی بسیار مفید است که خیلی از ما از آن بی خبر هستیم. مهم ترین خاصیت این گیاه درمان  سندروم روده تحریک پذیر می باشد. هضم بعضی از پروتئین های پیچیده در بدن ما دشوار است . برگِ بو حاوی آنزیم هایی می باشد که به تجزیه پروتئین ها و هضم سریع تر غذا کمک می کند عکس, درمان خانگی سندروم روده تحریک پذیر با برگ بو. همچنین در آرام کردن سوء هاضمه نقش موثری دارد .

از آن جایی که برگِ بو سبب رفع نفخ و تسکین ناراحتی های معده می گردد ، می توان آن را به عنوان یکی از بهترین گیاهانی نام برد که برای درمان سندروم روده تحریک پذیر ( IBS ) و حتی کاهش علائم بیماری سلیاک استفاده می شود .

نشانه های اولیه بیماری سندرم روده تحریک پذیر :

تغییر در عادات روده
درد و گرفتگی شکم (که اغلب پس از دفع مدفوع کاهش می‌یابد)
احساس خالی نبودن روده پس از دفع مدفوع
عبور مخاط از راست روده
تورم یا نفخ شکم
نیاز ناگهانی و فوری به دستشویی

نشانه های بعدی این بیماری :

تکرر ادرار
هالیتوز یا بوی بد دهان
سردرد
درد مفصل یا عضله
خستگی مداوم
رابطه جنسی دردناک یا دیس پارونی در زنان
قاعدگی‌های نامنظم
اضطراب و افسردگی (اغلب به دلیل ناراحتی و خجالت از بیماری اتفاق می‌افتد)

هشدارها :

بهتر است قبل از مصرف برگ بو در بازه بارداری و شیردهی حتما با پزشک مشورت کنید . البته طبق شواهدی برگِ بو سبب سقط جنین می شود .

مصرف این گیاه همراه با داروهای خواب آور و آرام بخش مانند لورازپام ، کلونازپام ، فنوباربیتال و زولپیدم به هیچ وجه توصیه نمی شود .

ممکن است برگِ بو هنگام ترکیب با داروهای بیهوشی و سایر داروهایی که هنگام عمل جراحی استفاده می شود ، سبب کند شدن بیش از حد سیستم عصبی مرکزی شود . حدقل دو هفته قبل از جراحی از این گیاه استفاده نکنید .

مصرف بیش از حد برگِ بو هنگامی که به دیابت مبتلا هستید ممکن است سبب بروز عوارض شدیدی شود . در صورت مصرف این گیاه حتما با پزشک مشوت کنید .برگِ بو سبب کاهش علائم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود . داروهای دیابت نیز قند خون را کاهش میدهند . در نتیجه مصرف همزمان این دو سبب بروز عوارض جیران ناپذیری می شود .

مصرف این گیاه در بازه ای که از داروهای مخدر مانند مورفین ، هیدروکدون و مپریدین استفاده می کنید ممکن است سبب تشدید عوارض جانبی شود .

اگر بیمار هستید و قصد دارید برگِ بو را برای آن استفاده کنید ، حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر