یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان ریزش موی کرونایی

عکس, درمان ریزش موی کرونایی

متاسفانه یکی از عارضه های شایع کرونا که پس از بهبودی در بیماران دیده می شود ریزش شدید موهاست که حتی ممکن است تا مرحله طاسی پیش برود. این روزها بازار شکایت از ریزش مو در بین مردم جهان حسابی داغ است. اینکه کرونا چگونه باعث ریزش موها می شود نظریه های مختلفی دارد که معروف ترین آن این است که وقتی فردی واکسن کرونا می زند یا به بیماری دچار می شود به دلیل استرس شدید و گذشته یک دوره بیماری با نگرانی های مختلف به شدت دچار ریزش موی عصبی خواهد شد.

البته این ریزش مو فقط شامل افراد مبتلا نیست و افرادی که هنوز کرونا نگرفته اند نیز از آن بی بهره نیستند چرا که استرس ابتلا به کرونا حتی در مواردی شدیدتر از استرس افرادی است که به آن مبتلا شده اند.

پس به طور خلاصه می توان گفت  این ریزش مو نتیجه استرس ناشی از این شرایط است.

خبر خوب این است که نوع تلوژن افلوویوم ریزش موها بعد از کرونا موقتی است و موها در نهایت مجدداً رشد خواهند کرد. با این حال، ممکن است مدتی طول بکشد تا موهای فرد به پُری و بلندی اولیه خود برسند. روند رشد موها به آرامی انجام می شود، بنابراین ممکن است لزوماً در چند ماه اول پس از برطرف شدن تلوژن افلوویوم، رشد مجدد زیادی نداشته باشید. روند جایگزینی موهای از دست رفته سریع نیست و جدول زمانی ۶ ماه تا یک ساله دارد.

درمان ریزش موی شدید بعد از کرونا
اصلی ترین روش های درمان ریزش مو بعد از کرونا عبارتند از مصرف داروهای تقویتی، داروهای درمانی ریزش مو، مزوتراپی، تزریق پی آر پی و در نهایت که هیچ امیدی به رشد دوباره موها باقی نماند، کاشت مو. توصیه ی ما نیز به شما این است که به جای استفاده از داروها و مکمل هایی که اکثراً حاصل سودجویی های بی رحمانه ی برخی از شرکت های دارویی است که می خواهند از استیصال و درماندگی شما به نفع خود استفاده کنند، سعی در ایجاد تغییر در سبک زندگی خود داشته باشید و از یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی پیروی کنید.

همچنین یافتن راه‌هایی برای مدیریت استرس می‌تواند در شروع رشد مجدد موها بسیار مفید باشد، ترک سیگار نیز می تواند کمک زیادی به حل شدن مشکل ریزش موی شما بکند. درک چشم انداز تلوژن افلوویوم و این واقعیت که موهای شما دوباره رشد خواهند کرد نیز امری بسیار مهم است. استرس ناشی از ریزش مو در واقع خود می تواند به مشکلی مضاعف تبدیل شود. مهم‌ترین چیز این است که به بیماران اطمینان داده شود که این وضعیت موقتی بوده و همه چیز طی یک روال طبیعی دوباره بهتر می‌شود و آنها کچل نمی‌شوند.

چطور بفهمیم ریزش موهایمان در اثر کروناست؟

ریزش موی ناشی از استرس معمولاً از طریق فرآیند حذف سایر علل بالقوه ریزش مو تشخیص داده می شود. پزشکان ممکن است برای رد کردن مشکل تیروئید یا کمبود مواد مغذی (که هر دوی این عوامل می توانند باعث ریزش مو شوند)، انجام آزمایش خون را برای بیمار تجویز کنند. همچنین ممکن است اتفاقاتی را که در چند ماه گذشته در زندگی فرد رخ داده را بررسی کنند تا رویداد استرس زایی (مانند بستری شدن در بیمارستان به دلیل کرونا) که موجب این ریزش مو شده است را مشخص کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر