یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان سرطان در طب اسلامی و به روش سنتی

در صورت ابتلا به سرطان خود را نبازید . شانس زنده ماندن با سرطان این روزها بسیار زیاد شده است. در کنار مصرف داروهای تجویزی پزشک خود از روشهای درمانی زیر استفاده کنید. انشالله به سادگی درمان خواهید شد. سعی کنید، غذاهای تخمیری مانند ماست و کفیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.پزشکان مصرف روزانه ی ۲ الی ۴ واحد از غذاهای تخمیری را به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی توصیه می‌کنند. در صورتی که از رژیم‌های کتوژنیک استفاده می کنید، مصرف غذاهای تخمیری با مقادیر کم کربوهیدرات مانند کفیر تهیه شده از آب نارگیل، سرکه ی سیب و کیمچی (کلم تخمیر شده) به شما توصیه می‌شود.

ویتامین D نقش بسیار مهمی را در عملکرد سیستم عصبی مرکزی ایفا می کند. این ویتامین دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.یکی از عملکردهای مهم ویتامین D در زمینه ی بهبود سطح ایمنی و کاهش التهاب بدن است. ویتامین D موجب تحریک تولید پروتئین هایی مانند GcMAF می گردد.

مطالعات بیانگر آن هستند که GcMAF تکثیر سلول های سرطانی در سرطان پستان، سرطان مثانه، سرطان تخمدان و سرطان گردن را کاهش می دهد. با انجام یک آزمایش و بررسی میزان hydroxy vitamin D- 25 می توانید از کفایت یا عدم کفایت ویتامین D موجود در بدن خود اطمینان حاصل کنید.

 

عسل و اثر پیشگیری‌ کننده آن بر ابتلا یه سرطان
پیشگیری از سرطان با عسل

عسل به عنوان ماده غذایی قابل نگهداری طبیعی شناخته می‌شود و شامل ویتامین‌ها، شکر، مواد معدنی است و فعالیت‌های آنتی اکسیدانی بالایی دارد. در حال حاضر نرخ بروز سرطان در بسیاری از کشورها پیشرفت زیادی نشان می‌دهد. سرطان‌زایی یک فرآیند چندمرحله‌ای و چند عاملی است. عواملی مانند سیستم ایمنی ضعیف، عفونت مزمن، التهاب مزمن، زخم‌های مزمن، سیگار کشیدن، چاقی و … از عوامل ایجاد کننده سرطان به شمار می‌روند.

مطالعات علمی نشان داده‌اند که عسل سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. عسل اثرات ضد التهابی و خواص ضد میکروبی دارد و درمان زخم‌های مزمن را بهبود می‌بخشد. اخیرا عسل خواص ضدسرطانی را در کشت‌های سلولی و مدل‌های جانوری نشان داده‌است. مکانیسم پیشنهادی در نقش پیشگیرانه عسل شامل القای اپپتوسیس (مرگ سلولی)، از بین رفتن غشای میتوکندریایی و احتباس چرخه سلولی است.‌

عسل قرن‌هاست که برای خواص بهبود دهنده سلامتی و پزشکی خود شناخته می‌شود. عسل شامل مواد فیتوشیمیایی زیادی است که محتوای فنولیک و فلاونوئید بالایی داشته و نقش آنتی اکسیدانی دارد و در پیشگیری از سرطان نقش مهمی دارد چون رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو را که نقش مهمی در تشکیل سرطان دارند کنترل می‌کند.

۱- عسل یک ارتقادهنده طبیعی سیستم ایمنی است.

۲- عسل یک عامل طبیعی ضد التهابی است.

۳- عسل یک ضد باکتری طبیعی است.

۴- عامل جمع آوری رادیکال‌های آزاد سمی است.

۵- عسل معالجه کننده زخم‌های مزمن است.

۶- عسل یک عامل کنترل کننده چاقی است.

۷- عسل در درمان سرطان نقش دارد.

از آنجایی‌که عسل نقش کاهنده در عوامل ایجاد کننده سرطان دارد به عنوان یک واکسن طبیعی شناخته می‌شود. امروزه تاثیر مصرف مکرر عسل بر پیشگیری از سرطان و در بعضی مواقع درمان آن ثابت شده است.

 

درمان سرطان در طب سنتی و طب ایرانی
درمان بیماری ها در طب سنتی ایران از یک اصول کلی پیروی می نماید که برای درمان سرطان نیز این اصول رعایت می گردند. بدین ترتیب که ابتدا تغیراتی در رژیم غذایی فرد صورت گرفته و سپس درمان دارویی انجام می‌شود و در نهایت اقدامات عملی مانند جراحی صورت خواهد گرفت.

لوف (فیلگوش) موثر در درمان سرطان در طب سنتی
فیلگوش، در بهبود سرطان بینی موثر بوده و در درمان جذام مفید است. این گیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.

درمان سرطان در طب سنتی با گل آفتاب پرست (آذریون)
در کتاب قانون ابن سینا، به این مورد اشاره شده است که مصرف گیاه گل آفتاب پرست در بهبود سرطان موثر است. گلیکوزیدهای استخراج شده از گیاه گل آفتاب پرست دارای خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی بر سلول های سرطان کولون، سرطان خون و سرطان پوست هستند.

درمان سنتی سرطان با بابونه
گیاه بابونه دارای اثر مهاری بر تشکیل کروماتیدهای خواهری بوده و به همین علت دارای خاصیت ضد سرطانی است.

درمان سرطان در طب سنتی با سیر
سیر دارای ماده ای به نام sulfoquinovosyl diacylglycerol است که رشد سلول های سرطانی را مهار می کند.

گشنیز موثر در درمان سرطان در طب سنتی
مطالعات بیانگر آن هستند که عصاره ی آبی و اتری گشنیز که شامل کاروتنوئیدها و فنولیک ها است، خاصیت آنتی اکسیدانی چشمگیری دارد.

در کتاب قانون ابن سینا، خواص ویژه ای در توصیف زیتون ذکر شده است. عصاره ی بوتانولی زیتون دارای چهار ماده ی آنتی اکسیدانی اسید کوماریک، اسید فرولیک، اسید سینامیک و اولئوروپین است که عملکرد بی نظیری در بدن دارند.

درمان سرطان با طب ایرانی و خطمی
گیاه خطمی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و به نظر می رسد که به تحلیل سلول های سرطانی کمک می کند.

درمان سرطان با طب ایرانی و کرچک
در کتاب الحاوی و مخزن الادویه و اختیارات بدیعی از آن با عنوان “خروع” نیز یاد می گردد. در زبان فارسی، “بید انجیر” و در ترکی “کرچک” نامیده می‌شود. کرچک دارای خواص ضد سرطانی بوده و سبب مرگ سلول های سرطانی پدید آمده در سرطان پوست می گردد.

زنجبیل
زنجبیل در جلوگیری از آنژیوژنز (رگ زایی) سلول های سرطانی نقش دارد.

درمان سرطان با طب سنتی و زعفران
در نسخه های درمانی سرطان در طب سنتی، زعفران توصیه می گردد. زعفران به نابودی سلول های سرطانی کمک می کند.

سیب
سیب با خواص آنتی اکسیدانی خود، به حذف رادیکال های آزاد کمک می کند.

اسفناج
نام این گیاه در کتاب اختیارات بدیعی و الحاوی ذکر شده است. برگ اسفناج دارای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهایی به نام Patuletinو Spinacetin است. برای بررسی اثر بخشی اسفناج، تعدادی از موش ها در معرض پرتوتابی با اشعه ی گاما قرارگرفتند؛ نتایج این مطالعه بیانگر آن بود که مصرف عصاره ی اسفناج در این گروه سبب کاهش پراکسیداسیون لیپیدی می گردد. گلیکولیپیدهای اسفناج، سبب مهار رشد و تکثیر سلول های سرطانی می گردند. اسفناج دارای مقادیر زیادی از sulfoquinovosyl و diacylglycerol است که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

درمان سرطان با طب ایرانی و گیاه کبر
در یک مطالعه، عصاره ی گیاه کبر به گوشت قرمز اضافه شد و سپس گوشت به مدت ۱۸۰ دقیقه با شیره ی معده حرارت داده شد؛ در نهایت عصاره ی گیاه کبر از اکسیداسیون خود به خودی لیپید در گوشت جلوگیری کرد. بنابراین به نظر می رسد که گیاه کبر نقش موثری را در جلوگیری از بروز سرطان ایفا می کند.

جو
جو دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و با از بین بردن رادیکال های آزاد از بروز سرطان جلوگیری می کند.

کتان
عصاره ی کتان دارای فیتواستروژن ها است. فیتواستروژن ها گروه متنوعی از ترکیبات گیاهی غیر استروئیدی هستند، که اثراتی مشابه استروژن درون زاد در انسان دارند و خاصیت ضد سرطانی نیز به آن ها نسبت داده شده است. عصاره ی قسمت های مختلف گیاه کتان (برگ، ساقه و ریشه) مانع از تکثیر سلول ها ی سرطانی می گردند.

چای
یک مطالعه ی کوهورت در کشور ژاپن به انجام رسید که بیانگر آن بود که ریسک ابتلا به سرطان پیشرفته ی پروستات در مردانی که چای مصرف می کنند، کمتر است.

 

آنزیم ها در درمان طبیعی سرطان
بدن شما حاوی آنزیم های بسیاری است که وظیفه ی انجام عملکردهای فیزیولوژیک متفاوتی را در بدن بر عهده دارند. آنزیم ها دارای عملکردهای ضد التهابی، ضد سرطانی و سم زدایی هستند. احتمالا همه ی شما به خاطر دارید که معلم شما در دوران مدرسه، آنزیم و پیش ماده ی آن را به یک قفل و کلید تشبیه می کرد؛ که شرایط مختلفی بر سرعت انجام واکنش ها (باز شدن قفل به کمک کلید) تاثیرگذار بود.

Ph خون فاکتوری تاثیرگذار در نحوه ی عملکرد مناسب آنزیم ها در بدن است. متاسفانه در اغلب موارد رژیم‌های غذایی سبب افزایش اسیدیته ی خون گردیده و با کاهش میزان ph خون، در عملکرد طبیعی آنزیم های بدن اختلال ایجاد می کنند.

آلودگی های موجود در هوا، سموم موجود در آب های آشامیدنی و میزان پاکیزگی محیط اطراف همه و همه ازعواملی هستند که می‌توانند منجر به بروز سرطان در افراد گردند. بنابر استدلال های فوق، ایجاد یک محیط متعادل در جهت حفظ آنزیم ها و کارکرد صحیح آن ها یکی از الزامات مهم در زمینه ی پیشگیری از بروز سرطان است. آنزیم ها در برخی از مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات خام و سبزیجات تخمیری یافت می شوند.

آنزیم هایی مانند کوئینون ردوکتاز و گلوتاتیون اس- ترانسفراز (GST) در میوه جات و سبزیجات یافت می‌شوند، این آنزیم ها نقشی مهم را در سیستم آنتی اکسیدانی بدن ایفا کرده و به پیشگیری از بروز سرطان کمک می‌کند.

در صورتی که شما مواد غذایی حاوی آنزیم را مصرف کنید، به نوعی سیستم سم زدایی بدن خود را تقویت کرده و به پاکسازی کبد، روده ها، ریه ها و معده ی خود کمک خواهید کرد. مرکباتی مانند لیمو و لیمو شیرین نیز، مملوء از اسیدهای ارگانیک بوده که به کاهش اسیدیته ی بدن و بهبود عملکرد اندام ها کمک می کنند.

آنزیم درمانی یکی از موثرترین روش های درمانی در مبتلایان به سرطان است که تحت شیمی درمانی قرار دارند. آنزیم درمانی به کاهش عوارض شیمی درمانی مانند تهوع، خستگی، استفراغ و درد کمک می کند. آنزیم ها، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از تکثیر بیشتر سلول های سرطانی جلوگیری می کنند. پزشکان دوز ۵ تا ۴۵ گرم از آنزیم ها را بر حسب پیشروی تومور، در روند آنزیم درمانی تجویز می کنند.

 

درمان سرطان با زدرچوبه
مطالعات بالینی بیانگر آن هستند که استفاده از زردچوبه سبب بهبود علائم سرطان و کاهش التهاب در افراد می گردد. زردچوبه همانند داروهای ضد التهابی مانند تیلنول عمل کرده و سبب کاهش التهاب در افراد می گردد؛ پژوهشگران در طی ۵۷۰ مطالعه ی بالینی، به خواص ضد التهابی و تاثیرات بسزای زردچوبه در بهبود سرطان پی بردند. زردچوبه روند تولید ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون را تحریک کرده و از بروز آسیب‌های اکسیداتیو به ارگان ها جلوگیری می کند.

سرطان به عنوان یک مشکل جهانی و دومین عامل مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته به شمار می رود. عوارض و مقاومت های دارویی، داروهای به کار رفته در سرطان؛ پژوهشگران را بر این امر واداشت تا به بررسی درمان های طبیعی و بدون عوارض در این زمینه بپردازند. در این مقاله نیز به بیان تاثیر ماده ی طبیعی زهر زنبور عسل در بهبود سرطان خواهیم پرداخت.

زهر زنبور عسل
زهر زنبور عسل از از هزاران سال پیش تا کنون با هدف درمان بیماری های مختلف در حیطه ی پزشکی سنتی کاربرد داشته است. زهر زنبور عسل حاوی ترکیبات متفاوتی از قبیل آنزیم ها، پپتیدها و آمین های بیولوژیک است. تا کنون خواص مختلفی مانند اثرات ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد سرطانی برای این ماده عنوان گردیده است. اخیرا پژوهشگران، به خواص ضد سرطانی زهر زنبور عسل نیز اشاره کرده اند.

زهر زنبور عسل از گذشته های دور به طرق مختلفی مورد استفاده قرار می گرفته است. تحریک زنبور عسل برای گزش ناحیه ی مورد نظر از ساده ترین اقدامات انجام شده در گذشته بوده است. تزریق زهر زنبور عسل و یا به کارگیری آن به همراه طب سوزنی از سایر روش های بمورد استفاده در به کارگیری این ماده است. استفاده از زهر زنبور عسل در کشور کره، نتایج نوید بخشی را در بهبود بیماری های مربوط به سیستم ایمنی به همراه داشته است.

مطالعه ای در سال ۱۳۹۰ در مجله ی “تحقیقات علوم پزشکی زاهدان” منتشر گردید؛ که نتایج آن بیانگر اثرات چشمگیر زهر زنبور عسل در بهبود سرطان کلیه، کبد، ریه، پروستات، مثانه، پستان و خون است. ساده ترین استدلال در بررسی اثربخشی زهر زنبور عسل در بهبود سرطان، این است که آنزیم های موجود در زهر زنبور عسل، سبب فروپاشی غشای سلول های سرطانی می گردند.

اثرات ضد سرطانی زهر زنبورعسل
در سال ۲۰۰۲ مطالعه ای با هدف بررسی اثرات ضد سرطانی زهر زنبور عسل در مجله ی Pharm Pharmacol منتشر گردید. نتایج حاصل از مطالعات انجام شده نشان دادند که، زهر زنبور عسل سبب مرگ سلول های سرطانی گردیده و همچنین میزان رشد تومور را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. پژوهشگران این مطالعه، اثرات زهر زنبور عسل بر روی سلول های سرطانی انسان را مورد بررسی قرار دادند؛ که نتایج حاکی از آن بود که زهر زنبور عسل موجب نابودی سلول های سرطانی در انسان می گردد.

مطالعه ای دیگر نیز در سال ۲۰۰۸ در مجله ی Toxicon در راستای اثرات زهر زنبور عسل در سرطان ملانوما (نوعی تومور که غالبا در پوست، روده و چشم یافت می‌شود) منتشر گردید. محققان این مطالعه، بیان کردند که زهر زنبور عسل سبب مرگ سلول های سرطان ملانوما (نوعی تومور که غالبا در پوست، روده و چشم یافت می‌شود) می گردند.

با هدف بررسی اثر زهر زنبور عسل در درمان سرطان پستان، پژوهشی در سال ۲۰۰۳ در مجله ی Taxon منتشر گردید. این پژوهش بیان کرد که تزریق داخل توموری زهر زنبور عسل، رشد تومور را به میزان زیادی کاهش داده و در درمان سرطان پستان مفید واقع شده است. بنابراین با توجه به پژوهش های انجام شده، به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک زهر زنبور عسل کاندیدای مناسبی در زمینه ی ساخت داروهای ضد سرطان به خصوص در حیطه ی سرطان های مقاوم به شیمی درمانی خواهد بود.

درمان طبیعی سرطان با نور خورشید
در بخشی دیگر از نظریه ی دکتر Budwig بیان می گردد که با دریافت فوتون ها از نور خورشید، میدان مغناطیسی در سلول های بدن ایجاد می گردد که الکترون ها را جذب کرده و به سم زدایی سلول ها کمک می کنند. نور خورشید سبب بهبود خلق و خو گردیده و احساسات مثبت را در فرد القا می کند؛ به ‌علاوه نور خورشید سبب تقویت سیستم ایمنی و از بین بردن سلول‌های سرطانی بدن نیز می گردد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در هر روز (در افرادی با پوست روشن) و ۱ الی ۲ ساعت در هر روز (در افرادی با پوست تیره)، استراتژی مناسب برای جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی است. مطابق تحقیقات انجام شده مشخص گردیده است که ژل رویال علاوه بر داشتن خاصیت ضد سرطانی کمک شایانی به بیماران سرطانی در بهبود حال بیمار و رفع عوارض بعد از شیمی درمانی آنها می کند.

استفاده از آب میوه جات و سبزیجات ابزاری شگفت انگیز برای کاهش میزان گسترش و پیشروی سرطان است؛ آب میوه و سبزیجات به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان خود، سبب تقویت سطح ایمنی بدن گردیده و رادیکال های آزاد را از بین می برند. قابلیت جذب مواد مغذی از آب میوه و سبزیجات نسبت به خود آنها بیشتر بوده و املاح بیشتری را در اختیار بدن قرار داده و به بهبود عملکرد بدن کمک می کند.

سبزیجاتی مانند گل کلم و بروکلی از مفید ترین گزینه‌های مورد نظر بوده که حاوی مواد مغذی زیر هستند و برای هر بدنی لازم هستند:

ویتامین c و k
کلروفیل
گلوتاتیون
آمینو اسیدها
بتا کاروتن
سولفارافان
کوئرستین
سولفارافان توانایی سم زدایی بدن را دارد و به نابودی سلول های سرطانی کمک می کند. کوئرستین نیز سبب مرگ سلول های سرطانی گردیده و از متاستاز سلول های سرطانی به سایر نواحی بدن جلوگیری می کند.

نوشیدن آب میوه جات و سبزیجات، به محض تهیه ی آن ها توصیه می گردد؛ در غیر این صورت آب میوه جات و سبزیجات تهیه شده را در یک ظرف شیشه ای با درب محکم ریخته و آن را در تاریک ترین قسمت یخچال خود قرار دهید تا کیفیت مواد مغذی موجود در آن حفظ شود.

پزشکان مصرف ۳۲ تا ۶۴ اونس آب سبزی تازه را به منظور کاهش رشد و پیشروی سلول های سرطانی در مبتلایان به سرطان توصیه می کنند. مصرف ۸ تا ۱۶ اونس آب میوه و سبزی نیز اقدامی بسیار موثر در جهت پیشگیری از بروز سرطان است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر