یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان سنتی افت فشار خون به خصوص در زنان

عکس, درمان سنتی افت فشار خون به خصوص در زنان

افت فشار خون به خصوص در دخترها و زنان به دلیل کم خونی و هم چنین افت فشار خون با خوردن برخی از خوراکی ها یا در برخی از بیماری ها هم چون کرونا و آنفولانزا باید به سرعت درمان شود. البته برخی از افراد نیز مبتلا به بیماری هایپوتنشن یا همان فشار خون پایین هستند. بهتر است با دانستن علائم این بیماری سریع برای درمان اقدام کنید . پس از خواندن علائم ما درمان های سنتی افت فشار خون را برای شما در این پست از یاس فان قرار داده ایم.

علائم افت فشار خون :

سرگیجه یا سبکی سر
حالت تهوع
پوست سرد و رنگ ‌پریده
تنفس سریع و کم‌عمق
تشنگی غیرمعمول و کم‌آبی
عدم تمرکز
تاری دید
خستگی
غش (سنکوپ)

درمان اورژانسی فشار خون پایین :
مقداری چای دارچین میل نمایید تا به سرعت تاثیر آن را در بالا بردن فشار خونتان مشاهده نمایید برای این کار با توجه به این که تهیه دم نوش از چوب دارچین مقداری زمانبر است و در لحظه اورژانس ممکن است تهیه دم نوش از چوب دارچین موجب صرف زمان گردد، توصیه می شود از پودر دارچین استفاده نمایید و مقداری از پودر آن را داخل آب جوش ریخته، بعد از چند دقیقه که دم کشید با عسل شیرین کنید و میل نمایید.
مصرف نمک دریا باعث تعدیل در فشار خون می گردد، اگر دارچین دم دست نبود و امکان مصرف آن را نداشیتد، مصرف مقدار نمک دریا می تواند برای رفع افت فشار خون نافع باشد.
مصرف شربت زنجبیل و عسل نیز برای بالا بردن فشار خون مفید می باشد.لازم به ذکر است افرادی که دارای مشکل پایین بودن فشار خون می باشند (نه این که به صورت ناگهانی فشارشان افت کرده باشد)، باید مواد غذایی سرد را با مصلحاتشان میل نمایند و همچنین مصرف گوشت گنجشک در دراز مدت در رفع مشل افت فشار خون آنها مفید بوده و فشار خون را بالا می برد.در بین گوشت ماکیان، گوشت کبوتر فشار را پایین می آورد، لذا برای افراد دارای فشار خون مصرف این گوشت توصیه می شود.
یکی دیگر از مهم ترین کارهایی که می توانید برای درمان فشارخون پایین انجام دهید، ورزش است. پیاده روی آرام و دوچرخه سواری مخصوصاً در هوای آزاد و شنا بهترین ورزش ها هستند. ورزش ( پیاده روی آرام، شنا و دوچرخه سواری ) بهترین ورزش ها برای کاهش فشار خون هستند.

درمان های سنتی فشار خون پایین :

برای ساخت سلول ( سلول های عروق خونی ) سطح پروتئین باید مناسب باشد رگ های خونی در فردی که افت فشار خون ( هیپوتنشن ) دارد نمی تواند پمپ کردن خون را بطور صحیح انجام دهند. برای ساخت سلول ها در دیواره رگ های خونی نیاز به پروتئین است و بهترین منابع دارای پروتئین منابع حیوانی است پروتئین های گیاهی ناقص هستند کامل ترین مواد غذایی حیوانی پروتئین تخم مرغ است که جذب ۹۰ درصد دارد و پروتئین شیر ۸۰ درصد جذب دارد و غذاهای گیاهی مانند ( گندم ) که ارزش بیولوژیکی بالایی دارد تنها ۵۰ درصد جذب پروتئین دارد. برای اینکه جذب پروتئین های گیاهی را بالا ببریم باید با مواد غذایی دیگر ترکیب کنیم تا جذب آن ها را بالا ببریم برای مثال غلات لیزین کم ولی متیونین و سیستئین بالایی دارند حبوبات متیونین و سیستئین کم ولی لیزین بالایی دارند برای مثال اگر گندم را با عدس ترکیب کنیم پروتئین مرغوبی بدست می آید که همانند گوشت ارزش دارد. راه دیگری که مردم برای بدست آوردن پروتئین با کیفیت بالا انجام می دهند مثلا ترکیب تخم مرغ با شیر و یا محصولات لبنی با غذاهای گیاهی مانند ( ماست با غلات، ماکارونی با پنیر، سبزیجات با تخم مرغ ) است
مصرف مواد پر کربوهیدرات را کاهش دهید.
با خیساندن ۱۵ – ۳۰ گرم از گیاه سنبل هندی در ۲۵۰ سی سی آب جوش معجونی تهیه کنید و سه بار در روز مصرف کنید.
مصرف یک فنجان آب چغندر دو بار درروز مشکل کاهش فشار خون را بر طرف می کند برای نتیجه ‏گیری بهتر به بیماران توصیه می ‏شود که یک فنجان آب چغندر را به میزان دو بار در روز بنوشند. به این ترتیب بهبودی قابل ملاحظه‏ای حاصل خواهد شد
سنبل هندی هم یک درمان خانگی بسیار موثر برای بهبود کاهش فشارخون است. مصرف این گیاه معمولا به میزان ۳۰ تا ۴۰ دانه توصیه می ‏شود. معمولا مصرف مقدار خیلی کمی کافور و دارچین با این گیاه توصیه می‏ شود. شما همچنین می‏ توانید یک معجونی را با خیساندن ۱۵ تا ۲۰ گرم از این گیاه در ۲۵۰ سی ‏سی آب جوش تهیه نمایید و این مخلوط را سه بار در روز مصرف کنید.
حمام نمک فرنگی، یکی از راه‏های آسان برای درمان فشارخون پایین می‏ باشد. برای این کار حدود یک و نیم کیلوگرم نمک فرنگی(سولفات منیزی) را در یک وان آب گرم معمولی حل کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در این محلول غوطه ‏ور شوید. بهترین زمان انجام این کار، قبل از رفتن به رختخواب می ‏باشد. فقط مراقب باشید سرما نخورید.
شیرین بیان گیاهی دارویی است که برای درمان مشکلات گوارشی همچون ترش کردن معده، زخم معده و قولنج استفاده می شود. شیرین بیان می تواند فشار خون را افزایش دهد.
چای سیاه از گیاه کاملیا سینسیس گرفته می شود. از این چای برای درمان سردرد، جلوگیری از بیماری های قلبی و فشار خون پایین استفاده می شود. مصرف چای سیاه احتمال سرگیجه ی بعد از ایستادن (افت فشار خون وضعیتی) در افراد مسن را کاهش می دهد. می توانید برای آگاهی از مفید بودن این چای و میزان صحیح مصرف آن، با پزشک خود مشورت کنید.
مصرف کافئین، شواهد موجود در زمینه کاربرد کافئین در درمان افت فشارخون پس از صرف غذا ضد و نقیض هستند. چنین به‌نظر می‌رسد که کافئین اثرات گشادکننده‌های عروقی را آنتاگونیزه می‌کند، اما مکانیسم اثر آن به درستی مشخص نیست. اگر کافئین قبل از غذا مصرف شود، در برخی از بیماران این قابلیت را دارد که میزان افت فشارخون پس از صرف غذا را کاهش دهد. دوز موثر کافئین در این زمینه ۶۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم (معادل مصرف یک تا دو فنجان قهوه) است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر