یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان سنتی وقدیمی مشکلات گفتاری کودک

عکس, درمان سنتی وقدیمی مشکلات گفتاری کودک

خانواده ها اغلب در سن دو سالگی کودک متوجه مشکلات گفتاری کودک خود می شوند. یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات گفتاری کودکان به خصوص در سن ۲ سالگی، اضطراب و استرس درونی اوست. در آغوش گرفتن و بوسیدن فرزند دلبندتان می‌تواند استرس او را کاهش داده و اعتماد به نفس او افزایش یابد؛ لذا هنگامی که کلمه را اشتباه گفت، سعی کنید با محبت و خوش‌رویی شیوه درست بیان آن را با کودک تمرین کنید.

از جمله خوراکی‌هایی که در طب سنتی، برای فصاحت کلام و سرعت تکلم کودکان مفید است «تخم بلدرچین و اردک» بوده که برای مصرف این مواد خوراکی نکات و دستورالعمل‌هایی را باید رعایت کرد. (از تاییدیه بهداشتی محصولات مطمئن شوید)

تخم بلدرچین
برای کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند و یا نمی‌توانند به درستی صحبت کنند تخم بلدرچین را ۱۵ روز در ماه و به صورت یک روز در میان آب پز کنید و زرده عسلی آن را با مقداری عسل مخلوط و به فرزندتان بدهید.

مصرف تخم اردک نیز برای افزایش سرعت تکلم بچه‌ها کمک کننده است، زرده عسلی تخم اردک را با روغن زیتون مخلوط کنید یا در روغن زیتون زرده آن را کمی تفت دهید و با عسل ترکیب کنید و سپس ۱۰-۱۵ روز در ماه روزی یک زرده را به کودکی که خوب حرف نمی‌زند، بدهید، اما باید مصرف این تخم را پس از یکی دو ماه، قطع و سپس دوباره همین کار را تکرار کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر