یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان فوری ترک کنار لب

عکس, درمان فوری ترک کنار لب

ترک خوردن گوشه لبها اتفاق دردناکی است که برای برخی از افراد زیاد رخ می دهد. افرادی که قند خون بالایی دارند بیشتر این مساله را تجربه می کنند. کمبود ویتامین های ضروری دلیل دیگر این مساله است. گاهی نیز این مساله به دلیل عدم رعایت بهداشت و عفونتهای پوستی و دهانی رخ میدهد که نیاز به مصرف پمادهای آنتی بیوتیک چشمی مثل تتراساکلین است. بسته به اینکه علت ترک خوردن کنار لبها چیست درمان انجام می شود. اما در زیر درمان های کلی و خانگی و بی خطر را برای شما قرار داده ایم :

درمان اول :

۲ یا ۳ قطره روغن درخت چای یا اسطوخودوس را به دو قاشق چایخوری روغن نارگیل بیافزایید و اجازه دهید به خوبی ترکیب شوند.سپس این ترکیب را با استفاده از پنبه، به گوشه‌های لب اعمال کنید.این کار باید هر سه ساعت یک بار تکرار شود.

درمان دوم :

مقداری ماست پروبیوتیک را به گوشه‌های لب بمالید.اجازه دهید ماست در طول شب روی لب بماند.همچنین مصرف یک کاسه ماست، به صورت خوراکی نیز مفید خواهد بود.

درمان سوم :

دو قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را در یخچال بگذارید و سپس ژل سرد شده را روی زخم اعمال کنید.اجازه دهید ژل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی لب باقی بماند.این کار را ۳ تا ۴ ساعت یک بار تکرار کنید.

درمان چهارم و آخر :

نصف قاشق چایخوری نمک را به سه چهارم فنجان آب ولرم اضافه کنید.محلول را به خوبی هم بزنید و یک تکه پنبه را درون آن بیاندازید تا خیس بخورد.پنبه را روی زخم لب قرار دهید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به همان حال بماند.لب‌ها را آبکشی کنید.این پروسه را سه بار در روز، به صورت منظم تکرار کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر