یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان فوری و امن ریزش موها با روغن نخود

عکس, درمان فوری و امن ریزش موها با روغن نخود

همان طور که می دانید از زمان های قدیم مردم برای تقویت موهای خود در حمام نخود کوبیده شده را با زرده تخم مرغ به موهایشان می زدند. این کار باعث تقویت موها می شود  هم چنین شما می توانید جهت تقویت از روغن نخود استفاده کنید که تاثیر گذاری بیشتری دارد.

نخود دارای خواص بسیاری برای تقویت موها دارد از جمله از ریزش موها جلوگیری می‌کند و همچنین باعث رشد مجدد موها نیز می‌شود. در تقویت موی سر با نخود، نخود باعث می‌شود که خون رسانی به موها افزایش پیدا کند و به این مراتب باعث افزایش تحریک فولیکول‌های مو می‌شود که این در رشد و تقویت موها بسیار مهم است. این حبوبات دارای ویتامین‌های گروه B می باشد که در ساختن گلبول‌های قرمز بدن نقش اساسی دارد و این به مراتب باعث می شود که خون رسانی به سطح سر افزایش پیدا کند و اکسیزن کافی به موها برسد.

طرز استفاده از نخود برای تقویت موها :هم می توان خود نخود پخته را مورد مصرف قرار داد و هم پودر نخود را مورد استفاده قرار داد طرز تهیه ی ماسک مورد نظر برای تقویت موهای سر به این گونه است که مقداری از نخود خام را می‌گذاریم که خیس بخورد و بعد از یک روز این نخودها را له کرده و با روغن زیتون و همچنین تخم مرغ مخلوط می‌کنیم و برروی سر خود ماساژ می‌دهیم و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت باقی بماند و سپس آن را با استفاده از آب ولرم و شانه شستشو می‌دهیم.

ماسک پودر نخود و سدر و بابونه برای تقویت موهای سر:در ابتدای کار بهتر است که مقداری ازنخود خام را بااستفاده از دستگاه پودر نماید و بعد ازآن مقداری بابونه را دم کرده و به آن اضافه نمایید و سپس بعد ازاینکه این دو مورد را ترکیب کردید به این ترکیب مقداری درحدود یک قاشق غذاخوری سدر اضافه نمایید و کاملا باهم مخلوط کنید بعد ازاینکه ترکیب مورد نظر به دست آمدموهای سرخود را از ریشه تا انتها به آن آغشته نمایید واجازه دهید که به مدت یک ساعت باقی بماند و سپس با آب ولرو و شانه بشویید.

آب نخود برای تقویت موهای سر:آب نخود نیز برای تقویت موهای سر بسیار مفید و مقوی می باشد وقتی مقداری از نخود را در آب به مدت ۲۴ ساعت خیس می کنیم املاح موجود در آن وارد آب می شود که در این صورت آب نخود دارای ویتامین های گروه B می‌باشد یعنی خون ساز می باشند و وقتی که صبح همراه با عسل مورد استفاده قرار بگیرد هم برای پوست و همچنین برای موها بسیار مقوی می باشد به این علت که اکسیژن رسانی را افزایش می دهد و به مرور زمان باعث تقویت و رشد موها می‌گردد. نخود حاوی مقداری زیادی روی می باشد که برای بدن بسیار مفید می باشد بخصوص برای رشد موها اگر این مواد در بدن کم باشد باعث یکسری اختلالات در بدن می‌شود از جمله ریزش موها و کم پشتی آن‌ها می‌شود و بنابراین اگر ما به هر طریقی آب نخود یا خود نخود را به صورت خوراکی مورد استفاده قرار دهیم در این صورت به این ماده ی با ارزش دست پیدا خواهیم کرد که باعث می‌شود که موها پرپشت شوند و زیبایی خاصی را به موهای شما هدیه می‌دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر