یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان فوری و سریع تمام اسهال ها با سماق و برنج

عکس, درمان فوری و سریع تمام اسهال ها با سماق و برنج

یک درمان بی خطر ، قطعی و مفید برای هر نوع اسهالی خوردن برنج با سماق است. سماق قدرت این را دارد که هرگونه اسهالی را بند بیاورد و اگر با برنج مصرف شود شکم درد را نیز به سرعت خوب میکند. این ماده ارزان که در منزل اکثر ما پیدا می شود محدودیت سنی ندارد و برای همه مناسب است.

سماق می تواند هم اسهال ناشی از عفونتهای باکتریایی را خوب کند و هم عفونت های قارچی … سماق به دلیل دارا بودن متیل گالیک اسید، با باکتری سالمونلا مبارزه می کند. مخلوط عصاره ی سماق با آب باکتری های میوه ها و سبزیجات را از بین می برد و آنها را ضدعفونی می کند . دانه های سماق ضد قارچ آسپرژیلوس هستند که این قارچ باعث عفونت های ریه و دیگر اعضا می شود.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که سماق تاثیر ضدمیکروبی دارد و مانع از بروز بیماری دیابت می شود.

سماق سرشار از ویتامین ث و اسید های چرب امگا ۳ است و به همین دلیل از بروز سکته و بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می نماید.

هم چنین سماق به دفع رادیکال های آزاد بدن، به خصوص دستگاه گوارش کمک می کند.مصرف سماق میتواند موجب مهارویروس هپاتیتB در بدن شود. نتایج پژوهش محققان نشان داد عصاره آبی سماق موجب مهار تکثیر ویروس هپاتیت B می شود. عفونت ویروسی هپاتیت B می تواند باعث هپاتیت حاد و مزمن، سیروز کبدی و کارسینوما کبدی HCC در انسان شود.

سماق اسهال خونی را نیز درمان میکند.

در روایت آمده است:

امام صادق (ع) شکم درد داشت امر کرد برای او برنج بپزند و روی آن سماق بریزند آن را میل کرد و خوب شد.
امروزه به افرادی که اسهال شدید و مداوم دارند سفارش می‌کنیم همیشه روی غذاهای خود به خصوص برنج ، سماق بریزند زیرا سماق اسهال را درمان می‌کند.

نکات مهم در خصوص سماق:

خوردن سماق تازه باعث مسمومیت می شود. بنابراین فقط باید خشک آن را مصرف نمود.
به دلیل اینکه طبیعت سماق سرد است، برای افراد سردمزاج مناسب نیست و باید با گیاهان گرم مصرف شود.
مصرف بیش از حد سماق می ‌تواند مسمومیت زا باشد.
سماق را باید به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر