یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان لاغری و کم خونی با عرق یونجه

عکس, درمان لاغری و کم خونی با عرق یونجه

اغلب عرق یونجه را به عنوان داروی گیاهی اشتها آور و چاق کننده می شناسند . این عرق خواص زیادی دارد. این عرق علاوه بر اینکه اشتها آور و چاق کننده است ، حاوی انواع ویتامین‌ها، مفید برای کودکان، تقویت‌کننده بدن و برطرف‌کننده لرزش‌های ناشی از بیماری پارکینسون می‌باشد. همچنین چاق‌کننده و مفید برای ترک اعتیاد است. به‌صورت یک ساعت قبل از غذا به مقدار نصف لیوان مصرف شود.

دیگر خواص درمانی عرق یونجه :

چگونه کم خونی را با خواص عرق یونجه درمان کنیم
امروزه عادات غلط غذایی و زندگی ماشینی باعث شده است تا بیماری کم خونی در بسیاری از افراد جامعه رواج بیشتری پیدا کند. صرف غذاهایی با میزان آهن کم میزان کم خونی در افراد را بیشتر کرده است. کم خونی می تواند به علت عدم تولید هموگلوبین از مغز و یا دفع آن از طریق خونریزی باشد. معمولا کم خونی در بدن اشخاص عوارضی را از خود نشان می دهد مانند سر درد. اگر برخی از علائم این بیماری را دارید یا می خواهید از بروز آن جلوگیری کنید با مصرف عرق این گیاه ارزشمند می توانید بر این امر فائق آیید.

مزایا این عرق در تقویت سیستم ایمنی بدن چیست
همانطور که پیش تر اشاره شد، عرق این گیاه سرشار از ویتامین ها و املاح مفید برای بدن است. بسیاری از این املاح و ویتامین ها بخصوص ویتامین C می تواند در افزایش ایمنی بدن و به دنبال آن از بروز بیماری های مختلف جلوگیری به عمل آورد. مزایا عرق یونجه در مصرف آسان و در دسترس بودنش در تمام مناطق و کل سال است که می توان از خواص بی نظیرش بهره جست.

یبوست و درمان آن با خواص عرق این گیاه معجزه گر
یبوست معمولا در بدن شخص به دلیل نوشیدن کم آب و عدم استفاده از فیبر در بدن رخ می دهد و دستگاه گوارش را با اختلال رو به رو می کند. برای درمان این مشکل راهکار ساده ای وجود دارد و آن افزایش مصرف آب و دیگر مایعات است تا کارکرد روده بزرگ تسهیل گردد. مصرف آب فراوان و استفاده از ترکیبات پرفیبر به رفع این مشکل کمک می کند. یکی از داروهای گیاهی که برای رفع این مشکل می تواند استفاده شود این گیاه است. این گیاه با داشتن طبعی گرم و فیبر فراوان برای درمان مفید است. مصرف عرق یونجه به دلیل دارا بودن ترکیبات ملین حرکات روده را افزایش داده و به روده کمک می کند تا بتواند مدفوع را راحت تر دفع کرده و سبب بهبود این گونه مشکلات گوارشی خواهد شد.

کاربرد عرق این گیاه برای چاقی صورت و افزایش وزن
بسیاری از افراد از داشتن صورتی لاغر و استخوانی رنج می برند و همواره برآنند تا روش هایی را پیدا کنند که بتوانند صورت خود را چاق تر کنند. برای این منظور امروزه روش های غیر طبیعی مانند تزریق ژل و چربی به صورت ابداع شده اند. اما استفاده این روش ها می تواند علاوه بر داشتن هزینه های گزاف، عوارضی را هم ایجاد نماید. قیمت عرق یونجه مناسب بوده و هزینه ی زیادی را بر مصرف کننده تحمیل نمی کند. با مصرف مداوم این عرق می توان به پر شدن صورت کمک کرد. مصرف عرق این گیاه به صورت روزانه به اندازه ی نصف فنجان در صبح و شب و به مدت دو هفته می تواند اثر بخش باشد.

عرق این گیاه می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد که برای چاقی مصرف می شوند. گیاهان دارویی مانند عرق این گیاه برخلاف داروهای شیمیایی، اگر درست و در حد نرمال مصرف شوند هیچ گونه عوارضی را از خود نشان نخواهند داد. مزایا عرق یونجه به دلیل خواص افزایش اشتهای آن است که به همین دلیل برای درمان لاغری مفید بوده و توسط پزشکان طب سنتی توصیه می گردد.

برای افزایش اشتها می توان از عرق این گیاه شربتی تهیه کرد و قبل از هر وعده ی غذایی میل نمود تا هنگام غذا خوردن اشتها افزایش یابد. از این گیاه شگفت انگیز می توان برای افزایش اشتها در کودکان و نوجوانان نیز بهره برد. با مصرف عرق این گیاه می توان کمبود وزن در این افراد را بهبود بخشید.

درمان مشکل غلظت خون از مزایا عرق یونجه
اگر اکسیژن به قدر کافی برای بدن فراهم نباشد، بدن برای جبران و تامین کمبود اکسیژن تولید هموگلوبین را افزایش خواهد داد. این افزایش غیر نرمال هموگلوبین می تواند منجر به عارضه غلظت خون در فرد شود. میزان هموگلوبین در خون برای مردان، بالای ۱۸ و برای زنان، بالای ۱۶ دسی لیتر ، نشان دهنده ی غلظت خون در آنهاست. برای کاهش غلظت خون در این افراد از خواص عرقیجات گیاهی مانند: عرق یونجه، انار، شبدر، سیاه دانه، زرشک و زغال اخته می توان استفاده نمود.

درمان سرطان سینه با استفاده از خواص عرق یونجه
خواص این عرق رشد تومورهای سرطانی در بدن را کنترل کرده و می تواند آن را به تاخیر اندازد. عرق این گیاه با داشتن آمینو اسیدی به نام کاوانین، سلول های عامل سرطان در روده ی بزرگ را به دام می اندازد. عرق این گیاه در درمان و پیشگیری سرطان سینه که امروزه بسیار شایع شده است به طور موثری، مفید واقع می شود. وجود فیتواستروژن هایی مانند ایزوفلاون در این عرق گیاهی، که از استروژن انسان تقلید می کند مصرف آن را در درمان سرطان سینه مفید نشان می دهد زیرا پژوهش ها مصرف غذاهای حاوی ایزوفلاون را در کاهش ابتلا به سرطان سینه نشان داده اند.

خواص عرق یونجه در پوکی استخوان چیست
بدن برای ساخت استخوان و تحکیم آن علاوه بر کلسیم به ویتامین K نیز نیاز دارد. همانطور که قبلا اشاره شد عرق این گیاه سرشار از ویتامی K بوده و می تواند به این امر کمک کند. همچنین دارا بودن مقدار زیادی منگنز خواص عرق یونجه برای جلوگیری از پوکی استخوان و التهابات را، آشکار می نماید.

عوارض و مضرات عرق یونجه چیست
این تصور غلط که در بین افراد جا افتاده است که داروهای گیاهی بر خلاف داروهای شیمیایی هیچ گونه عوارضی را ندارند، کاملا غلط است. بلکه هر داروی گیاهی همانطور که می تواند مفید واقع شود در صورت مصرف نادرست می تواند عوارضی را هم داشته باشد. در ادامه به برخی از عوارض عرق یونجه اشاره شده است.عرق این گیاه علاوه بر دارا بودن ویتامین E اگر بیش از حد و طولانی مدت استفاده شود منجر به عدم جذب این ویتامین در بدن می گردد. پس در مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت نمود.
کاهش ویتامین E در بدن اثرات سو بر سلامت پوست و مو خواهد داشت. بنابراین با مصرف زیاد از حد آن خواص عرق یونجه که برای پوست و مو مفید هست نیز از بین خواهد رفت.
در دوران بارداری و شیردهی نیز از این عرق طبق نظر و اجازه پزشک مربوطه استفاده شود.
افرادی که از داروهای انعقاد خون استفاده می کنند باید به دلیل امکان تداخل دارویی از مصرف این عرق اجتناب نمایند.
افرادیکه از داروهای شیمیایی کنترل قند خون استفاده می کنند باید از خواص عرق یونجه صرف نظر نمایند.
عرق یونجه برای کلیه
عرق گیاهی یونجه دارای خاصیت ادرار آوری است. بنابراین با افزایش مصرف آب و دفع ادرار، باعث بهبود عملکرد کلیه می شود. در طب سنتی مصرف این عرق گیاهی، برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه بسیار توصیه می شود. عرق گیاهی یونجه به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای درمان و بهبود مشکلات کلیوی نیز مفید است.

عرق یونجه برای چاقی:
افراد زیادی در جهان وجود دارند که به دنبال تناسب اندام و اضافه کردن وزن هستند. یکی از بهترین راه های افزایش وزن، بدون عوارض جانبی استفاده از عرقیات گیاهی است. عرق گیاهی یونجه به دلیل داشتن ترکیبات مفید و مغذی باعث افزایش اشتها و جذب بهتر مواد غذایی می شود.

در طب سنتی توصیه می شود این عرق گیاهی را به صورت منظم و به مقدار دو استکان روزانه، به مدت ۱۴ روز برای افزایش وزن استفاده کنید. توجه داشته باشید بعد از ۱۴ روز استفاده از این عرق گیاهی را متوقف کنید و تا دو ماه از عرق یونجه استفاده نکنید.

فواید عرق یونجه
عرق گیاهی یونجه فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. شما می توانید از فواید این عرق گیاهی، برای درمان و بهبودی مشکلات خود استفاده کنید. یکی از مهمترین فواید عرق یونجه، افزایش وزن است. در طب سنتی این عرق گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شود.

برخی از فواید عرق گیاهی یونجه شامل کاهش فشار خون، کاهش کلسترول بد، تنظیم سطح قند خون، بهبود کم خونی، بهبود سلامت استخوان ها و افزایش شیر مادران است. شما با مصرف در حد اعتدال این عرق گیاهی، می توانید از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید. توجه داشته باشید در مصرف عرق گیاهی یونجه، زیادروی نکنید.

مصلح عرق یونجه
عرق گیاهی یونجه دارای طبع گرم و خشک است. افراد گرم مزاج در هنگام مصرف این عرق گیاهی، باید بسیار دقت داشته باشند و در مصرف آن، زیاد روی نکنند. در طب سنتی گاهی از مصلح برای کاهش طبع عرقیات گیاهی استفاده می شود. مصلح عرق یونجه در طب سنتی عرق کاهو، کاسنی یا برخی از عرقیات گیاهی با طبع سرد است.

خواص عرق یونجه برای افزایش قد
عرق گیاهی یونجه به دلیل داشتن ویتامین های مفید مانند ویتامین D و مواد معدنی مغذی مهم مانند پتاسیم، کلسیم، آهن و منگنز در تقویت و استحکام استخوان ها بسیار مفید است. مصرف این عرق گیاهی می تواند بر روی استخوان بندی و افزایش قد در کودکان تاثیرات مثبت بگذارد. توجه داشته باشید، بهتر است عرقیات گیاهی را به صورت رقیق شده به کودکان خود بدهید.

عرق یونجه برای پوست صورت
عرق گیاهی یونجه به دلیل داشتن ترکیبات مفید، برای سلامتی پوست نیز بسیار مفید است. شما می توانید از این عرق گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده کنید. عرق یونجه باعث طراوت و شفاف شدن پوست می شود و از خشک شدن پوست نیز جلوگیری می کند.

شما می توانید عرق یونجه را به صورت موضعی نیز بر روی پوست خود استفاده کنید. این عرق گیاهی دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است. استفاده از آن به صورت موضعی باعث پاکسازی پوست از آلودگی ها و باکتری ها می شود.

عوارض عرق یونجه
مصرف در حد اعتدال عرق یونجه هیچ گونه عوارض جانبی برای سلامتی ندارد. اما مصرف بیش از حد آن، ممکن عوارض جانبی برای سلامتی در پی داشته باشد. عوارض جانبی مصرف بیش از حد عرق یونجه، ممکن است شامل واکنش های آلرژیک، مشکلات گوارشی مانند نفخ و اختلال در جذب ویتامین E در بدن شود. بنابراین توصیه می شود از مصرف بیش از حد عرقیات گیاهی، اجتناب کنید.

قیمت عرق یونجه
قیمت این عرق گیاهی، در بازار حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است. این قیمت بر اساس کیفیت و حجم عرق گیاهی یونجه، می تواند متغیر باشد. برای اطلاع از قیمت این عرق گیاهی، می توانید به سایت های فروش محصولات گیاهی یا عطاری های شهر خود مراجعه کنید.

خرید و فروش و قیمت عرق یونجه چگونه است
امروزه با افزایش مصرف داروهای گیاهی در افراد، خرید و فروش عرق یونجه نیز مانند دیگر داروهای گیاهی در سطح وسیع تری انجام می گیرد. قیمت عرق یونجه در بازار نیز به دلیل وجود کیفیت های مختلف، متفاوت است. تولید کنندگانی که کیفت محصولات خود را به دلیل طبیعی (ارگانیک) بودن مواد اولیه و مراحل عرق گیری صنعتی پیشرفته، بیشتر می دانند، قیمت های بالاتری بر محصولات خود قرار می دهند. در هر حال استفاده از عرقیجات گیاهی در کشور ما ایران به دلیل رواج طب سنتی بیشتر است و تولید کنندگان در پی آنند تا محصولی با کیفیت و قیمت مطلوب به مصرف کنندگان تحویل دهند.

تولید عرق یونجه چگونه است ؟ گیاه یونجه در بسیاری از مناطق معدتل و شبه قاره ای می روید. در کشور ما ایران نیز این گیاه دارویی با گل های بنفش یا آبی روشن در بخش های مرکزی و جنوب رویش دارد. به دلیل نفوذ ریشه اش به دل خاک می تواند املاح و ویتامین های زیادی را جذب کند که با عرق گیری از آن تمام این ترکیبات را می توان به عرقش منتقل کرد. با تولید عرق یونجه می توان ترکیبی داشت سرشار از ویتامین هایی مانند: ویتامین K، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین D و املاحی مانند: کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر. عرق این گیاه به دلیل دارا بودن آمیلاژ (آنزیمی مخصوص هضم مواد نشاسته‌ای) جذب قند در بدن را کنترل و تنظیم می نماید.برای استفاده از داروهای گیاهی باید طبع بدن مصرف کننده مشخص باشد تا عرق مصرفی در بهبود حالش موثر باشد. به دلیل گرم بودن طبع این عرق، در افرادی که طبعشان گرم است با احتاط مصرف گردد.

نکته
تولید عرق یونجه در کارگاه ها و مراکز صنعتی و کاملا بهداشتی انجام می گیرد و همواره سعی بر این است تا تمام خواص گیاه به عرقش منتقل گردد تا مصرف کنندگان برای مصارف دارویی خود از آن بهره ببرند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر