یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان لکه های سفید قارچی روی پوست دارویی و سنتی

عکس, درمان لکه های سفید قارچی روی پوست دارویی و سنتی

اگر روی بدن و صورت خود این لکه ها را مشاهده می کنید شما دچار عفونت قارچی پوست شده اید که از نظر پزشکی بهترین درمان آن استفاده از داروهای ضد قارچ است. لکه‌های سفید روی پوست، که به عنوان pityriasis versicolor نیز شناخته می‌شوند، به دلیل عفونت ناشی از قارچ ایجاد می‌شوند، که باعث ظاهر شدن چند لکه سفید روی پوست می‌شود. با گذشت زمان، این بیماری از طریق پوست گسترش می‌یابد. علت این بیماری، قارچی است که در پوست انسان زندگی می‌کند و به مقدار زیادی قابل کنترل است، اما هنگامی که سیستم ایمنی فرد دچار اختلال می‌شود، معمول است که این قارچ روی پوست تکثیر بیشتری پیدا کند و باعث ایجاد لکه‌های سفید شود.

درمان دارویی : برای درمان دارویی، کرم ضد قارچ را روی پوست، ۲ بار در روز، به مدت ۳ هفته استفاده کنید. وقتی ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد بسیار وسیع است و تمام قسمت‌های پشت را درگیر می‌کند، ممکن است لازم باشد که از دارو‌های ضد قارچ خوراکی مانند فلوکونازول تحت نظر پزشک استفاده شود.

درمان سنتی : 

۱- تخم شاهی
تخم شاهی را کوبیده و با کمی عسل مخلوط نمایید،سپس این ماسک را بر روی لکه ها قرار دهید،این عمل را روزی یک بار انجام دهیدتا به مرور زمان از لکه های سفید پوست کاسته شود.

۲- چغندر قند
ورقه هایی از چغندر را درست کرده و بر روی لکه های سفید پوست قرار دهید.این ماسک نیز باعث از بین رفتن لکه های سفید پوست می شود.

۳- دانه نخود
ضماد دانه نخود را تهیه کرده و آن را با عسل مخلوط نمایید.از این ماسک برای از بین بردن لکه های سفید پوست استفاده نمایید و به مدت ۴۰ دقیقه روی لکه ها قرار داده و سپس صورت را بشویید.(این ماسک علاوه بر از بین بردن لکه های سفید صورت ، لکه های سیاه و کک و مک و خارش پوست را نیز از بین می برد و باعث می شود تا زردی چهره نیز گرفته شود و اگر به سرتان بمالید برای تقویت موها بسیار مفید می باشد.

۴- جوشانده برگ و تخم جعفری
جوشانده برگ و تخم جعفری را اگر صاف نموده و بر روی لکه های سفید پوست قرار دهید و این عمل را هر روز ، روزی چند بار تکرار کنید ، کم کم لکه ها بر طرف خواهند شد.

۵– پوست کدو حلوایی
پوست کدوحلوایی را خشک کرده و بعد آنرا بسوزانید،این پوست سوخته را با سرکه مخلوط نموده و هر روز در محل لکه ها بمالید تا بهبودی حاصل شود.

۶- مخلوط گرد فلفل سیاه با کوبیده قارچ خوراکی
ضمادی که از مخلوط گرد فلفل سیاه با کوبیده قارچ خوراکی، ساخته باشند چنانچه در محل لکه های سفید پوست قرار دهند اثر شفابخش دارد.

۷- سیر
برای درمان لکه های سفید پوست مقداری سیرخام را با کمی نشادر مخلوط نموده و بر محل لکه های پوست قرار دهید. این عمل را تکرار کرده تا بهبودی کامل حاصل شود.

آب سیر را گرفته با کمی عسل مخلوط کنید و بر روی لکه های سفید پوست قرار دهید تا این لکه ها از بین روند.

۸- پیاز
ضماد تخم پیاز برای معالجه لکه های پوستی سفید رنگ مفید است.

۹- خردل با سرکه
اگر لکه ها در بدن باشند خردل و سرکه یا آهنگ زرنیخ در آب حل کنید و به محل لکه ها بمالید.

۱۰- پرسیاوشون
ضماد خاکستر پرسیاوشان توام با روغن زیتون بیماری های پوستی به خصوص “پزوزیازیس” و “داءالثعلب” را درمان می کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر