یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های خانگی عفونت ادراری و سوزش و تکرر ادرار

عکس, درمان های خانگی عفونت ادراری و سوزش و تکرر ادرار
تکرر ادرار و احساس سوزش در زمان ادرار از نشانه های اصلی عفونت مثانه هستند که این بیماری به خصوص در خانم ها بسیار شایع و مزمن است. اگر چه می توانید آن را با مصرف آنتی بیوتیک درمان کنید اما متاسفانه این بیماری برگشت پذیر است و بهتر است با خوراکی های طبیعی عفونت را درمان کنید تا بدن شما به مصرف آنتی بیوتیک ها مقاوم نشود.
درمان های خانگی عفونت ادراری :
انگور قرمز : این میوه قرمز و پرخاصیت حافظ سیستم ادراری بوده به اندازه زغال اخته کمک کننده است. اگر زیاد دچار مشکل عفونت ادراری می‌شوید روزانه از این میوه استفاده کنید. انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هاست و باعث کاهش التهاب بدن می‌شود. آب انگور قرمز دیورتیک (ادرارآور) فوق العاده‌ای است که علاوه بر تامین ویتامین‌های بدن به بهبود و درمان عفونت ادراری کمک زیادی می‌کند.
زغال اخته: زغال اخته در صدر میوه‌های ضدعفونت ادراری قرار دارد. پزشکان و محققان حوزه تغذیه این میوه‌های قرمز را بهترین سلاح برای حفاظت از مجاری ادراری می‌دانند به خاطر این که حاوی خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی است. این میوه‌های ریز حالت اسیدیته ادرار را بیشتر کرده و به همین دلیل هر نوع باکتری را دفع می‌کنند. زغال اخته از بین برنده باکتری‌ها است و قبل از آن نیز اجازه نمی‌دهد این عناصر مزاحم به بافت‌های مجاری ادراری بچسبد. توصیه بر این است که خودتان زغال اخته را تهیه کرده و آب آن را بگیرید؛ به خاطر اینکه آب زغال اخته‌های حاضری حاوی قند زیادی هستند و ترکیبات مفید خود را از دست داده‌‎ اند.
دم‌کرده گیاه دم‌اسبی :دم‌کرده گیاه دم‌اسبی یک نوشیدنی فوق‌العاده با خواص ادرارآوری بالا است که به افزایش تولید و دفع ادرار کمک می‌کند. این کار نیز باعث تمیز شدن مجاری ادراری و کاهش باکتری‌ها می‌شود. ترکیبات ضدالتهابی گیاه دم‌اسبی به تسکین درد و کاهش احساس سنگینی کمک کرده و باعث بهبودی سریع فرد می‌شود.چه باید کرد؟ کافی است یک قاشق معادل ۱۰ گرم گیاه دم‌اسبی را به یک لیوان معادل ۱۰۰ میلی‌لیتر آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه با حرارت ملایم بجوشد و سپس شعله را خاموش کنید. زمانی که دم‌نوش خنک و به دمای قابل نوشیدن رسید آن را جرعه‌جرعه میل کنید. می‌توانید روزانه دو تا سه لیوان از این دم‌نوش میل کنید.
دم‌کرده زنجبیل :زنجبیل ضدالتهاب، مسکن و آنتی‌بیوتیک طبیعی است که می‌تواند در درمان عفونت دستگاه ادراری مؤثر باشد. مصرف دم‌کرده این ریشه پرخاصیت به تسکین درد در ناحیه پایین شکم کمک و دفع مایعات را افزایش می‌دهد. درنتیجه دستگاه ادراری تمیز می‌شود. یک لیوان (۲۰۰ میلی‌لیتر) آب را بجوشانید و یک قاشق معادل ۱۰ گرم زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دم بکشد. در نهایت دم‌نوش را صاف و میل کنید. می‌توانید روزانه تا ۳ لیوان از این دم‌نوش را میل کنید. برای شیرین کردن آن نیز می‌توانید از عسل استفاده کنید. اگر از فشارخون بالا رنج می‌برید در مصرف زنجبیل احتیاط کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر