یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های خانگی و فوری ورم و عفونت لثه ها

عکس, درمان های خانگی و فوری ورم و عفونت لثه ها

اگر لثه های شما عفونت کرده و دچار ورم و التهاب شده است می توانید از درمان های خانگی زیر برای درمان استفاده کنید.

زردچوبه:این ادویه پرکاربرد علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد دارد و به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد قارچی یک راهکار عالی جهت بهبود عفونت لثه محسوب می شود، بنابراین مقداری از زردچوبه را روی لثه مالیده و بعد از زمان ده دقیقه با آب آن را بشویید.

آب لیمو :آبلیموی تازه را با عصاره گل رز ترکیب نمایید و دهانتان را با آن غرغره کنید و به مدت چند دقیقه این محلول را دهان نگه دارید و بعد دور بریزید. برای نتیجه گرفتن روزانه سه بار از این درمان گیاهی استفاده کنید.آبلیموی تازه را در آب ولرم بریزید و روری دو بار برای درمان گیاهی عفونت لثه با آن به مدت چند دقیقه غرغره کنید. این محلول بوی

غرغره آب نمک:در درمان سریع التهاب و خونریزی می توانید آب نمک غرغره کنید و یا ضماد نمک و زنجبیل را بر روی لثه های خود قرار دهید.

سیر:سه حبه سیر را به قطعات نگینی خرد کنید و آنها را به همراه آب و یا عسل میل نمایید تا آبسه و عفونت را از بین ببرد.

روغن نعناع:چند قطره روغن نعناع را درون یک لیوان آب گرم بریزید و به مدت چند روز دهان خود را با آن شستشو دهید تا عفونت و تورم لثه هایتان درمان شود.

آلوئه ورا:از دیگر راهکارهای طبیعی و مفید جهت رفع عفونت لثه آلوئه ورا می باشد، طبق تحقیقات انجام داده شده استفاده از آلوئه ورا بسیار مفید و موثر می باشد فقط کافی است، آب آلوئه ورا را مانند دیگر دهان شویه ها داخل دهان ریخته و لثه و دندان هایتان را با آن شست و شو دهید و در آخر آن را بیرون بریزید، جهت رسیدن به نتیجه دلخوه روزی سه بار از این روش استفاده کنید.

روغن درخت چای:ستفاده از روغن درخت چای کمک زیادی به کاهش خونریزی ناشی از عفونت لثه و دندان خواهد کرد، دو تا سه قطره از این روغن را به یک لیوان آب ولرم بیفزایید و مانند دیگر دهان شویه ها از آن استفاده کنید.نکته : استفاده از این دهان شویه امکان دارد با برخی از دارو تداخل داشته باشد بنابراین، ابتدا با پزشک تان مشوت کنید.

روغن نارگیل:از دیگر راهکارهای خانگی و گیاهی جهت درمان عفونت لثه روغن نارگیل می باشد که طبق تحقیقات انجام داده شده شست و شوی دهان با این روغن به مدت نیم ساعت کمک زیادی به کاهش باکتری های لثه کن بنابراین، دو قاشق از روغن نارگیل را داخل دهان ریخته و به مدت نیم ساعت آن را داخل دهان بچرخانید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر