یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های سنتی و انواع بخور برای خلط پشت گلو و بینی

عکس, درمان های سنتی و انواع بخور برای خلط پشت گلو و بینی
یک بیماری آزار دهنده خلط پیشت بینی است که در صورت ابتلای فرد به سرماخوردگی و ویروس ها و غذاهای تند تشدید می شود .خلط غلیظ که همراه با بسیاری از بیماری ها همراه است، اغلب نسبت به مخاط عادی که روشن و رقیق است ،تیره تر و زرد رنگ است .مخاط سبز شده به این معنی است که خلط حاوی سلول های خونی سفید با عفونت است.خون در داخل بینی و یا خلط قهوه ای با عفونت های تنفسی فوقانی نیز رایج است، به خصوص اگر داخل بینی تحریک شده یا خراش برداشته باشد.در حالی که مقدار کمی خون در خلط طبیعی است، اما اگر خونریزی شدید وجود داشته باشد، باید یک متخصص بهداشت و درمان را ببینید.خلط بیش از حد به ندرت یک مشکل پزشکی جدی است اما باعث ناراحتی و آزار سینوس ها می شود. افزایش خلط و بلغم اضافی باعث بروز بسیاری از علائم نامطبوعی از جمله:آبریزش بینی، گرفتگی بینی، گلو درد، سردرد سینوسی و سرفه می شود.
درمان های خانگی خلط گلو : ساده ترین و بهترین درمان ، شستشوی بینی با آب نمک ، از جمله با ظروف مخصوصش، برای کسانی که دوست دارند خلط اضافی را بدون استفاده از دارو پاک کنند، گزینه مناسبی هستند. همیشه از محلول های آب نمک استریل یا از آب مقطر استفاده کنید.
بیدگیاه:بید گیاه حاوی لعاب بسیار بالایی و شامل آهن، منیزیم، فیبر، کلسیم، سلنیوم، پروتیین و ویتامین های A و B است. یک ضد باکتری عالی است، گلو درد را تسکین می دهد و به خلط کمک می کند که لغزنده و شل تر شود و بیرون راندن را آسان تر کند.همانطور که در بخش سلامت نمناک آورده ایم ۲ قاشق سوپ خوری ریشه خشک بیدگیاه را در دو فنجان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و این محلول را ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید.
عسل برای درمان خلط گلو:مقداری پودر فلفل سفید و یا سیاه را به یک قاشق سوپ خوری عسل اضافه کنید که فلفل به درمان عفونت گلو کمک می کند، در حالی که عسل غشا مخاطی را تسکین خواهد داد.این مخلوط را دو بار در روز برای یک هفته مصرف کنید. همچنین می توانید یک قاشق سوپ خوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و این محلول را چندین بار در روز بنوشید که این گونه مزایای خوبی را از خواص دارویی عسل دریافت خواهید کرد و آب به کاهش خلط کمک می کند.
استفاده از پودر نخود برای درمان خلط گلو:یک قاشق چای خوری روغن را در یک ماهی تابه بریزید و دو قاشق سوپ خوری پودر نخود را بو دهید تا قهوه ای روشن شود و یک قاشق چای خوری عسل و پودر بادام را به همراه مقداری آب اضافه کنید و آن را به درستی هم بزنید و از روی حرارت بردارید و دو بار در روز به مدت ۴ تا ۵ روز مصرف کنید.
سیر و لیمو برای رفع خلط گلو:خواص ضد التهابی سیر و اسید سیتریک موجود در لیمو خلط را پاک می کند. یک فنجان آب را بجوشانید و آن را از شعله بردارید و ۳ لیمو را در آن فشار دهید و حالا، دو حبه سیر له شده، نصف قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه و کمی نمک به آن ها اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی هم بزنید و بنوشید که این درمان تسکینی فوری برای رفع خلط است .
بخور آویشن و پونه، نعنا فلفلی، دمنوش و بخور اکالیپتوس، جوشانده مخلوط آویشن و پونه و پنیرک روزی سه مرتبه برای درمان خلط به خصوص خلط های صبحگاهی بسیار موثر است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر