یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های سنتی پرمویی در زنان یا بیماری هیرسوتیسم

عکس, درمان های سنتی پرمویی در زنان یا بیماری هیرسوتیسم
موهای زائد برای همه وجود دارد اما اگر موهای دست و پا خیلی زیاد و بلند باشند به طوریکه باعث نازیبایی فرد شود به آن بیماری هیرسوتیسم میگویند. هیرسوتیسم که در فارسی نابجارویی مو، ترجمه می‌شود به رشد قابل توجه و غیرطبیعی موها در بدن زنان اطلاق می‌گردد که این رشد غیرطبیعی در ارتباط با اختلالات یا تغییرات هورمونی در فرد است به طوری که کسی که به این اختلال دچار شده است؛ رویش بیش از حدموهایی مردانه‌واردر نواحی نسبتاً غیرطبیعی مانند صورت و بین دوسینه و … دارد.هیرسوتیسم علل متفاوتی دارد اما از علل شایع پرمویی یا هیرسوتیسم سابقه خانوادگی هیرسوتیسم است که آزاردهنده می‌باشد؛ اما نشان‌دهنده اختلال هورمونی نیست.یکی دیگر از دلایل هیرسوتیسم افزایش سطح هورمون‌های مردانه یا آندروژن ها در زنان است که مهم‌ترین آنها هورمون تستوسترون است. البته باید ذکر شود که تمام زنان سطوحی از تستوسترون و آندروژن ها در بدن خود دارند و این سطوح پایین است و در صورتی که از حجمی این سطوح بالاتر رود باعث بروز یکسری علائم است که موجب بروز هیرسوتیسم است.شایعترین وضعیتی که سبب افزایش سطح هورمون‌های مردانه در زنان می‌شود، سندروم تخمدان پلی کیستیک است. البته این سندرم با علائمی همراه خواهد بود مانند بی نظمی در سیکل قاعدگی، افزایش وزن، آکنه و ریزش موی سر در قسمت قدامی می‌باشد.

علل بوجود آمدن این بیماری در طب سنتی :

ازنظر طب سنتی تولیداضافه خلط سودا و یبوستهای کهنه و قدیمی و بالا رفتن خلط صفرا در بدن و مصرف تغذیه های گرم و خشک باعث ایجادموهای زائد بدن،خصوصا صورت خواهدشد.

درمان های سنتی این بیماری :

پرهیز مطلق از تغذیه اروپائی ها مانند فست فود مثل پیتزا ، کالباس ، سوسیس و سس ها ی کارخانه ای + دوری از تغذیه های سودازا (یعنی سرد و خشک مثل برنج زیاد ، گوشت گاو ، گوشت گوساله ، غذای پرچرب زیاد،غذاهای شیرین زیاد ، غذاهای رستورانی و ساندویجی ها ) + پرهیز از استرس بیصدا و درون ریز + غمبادها + غصه ها .

پاکسازی بدن از اخلاط کثیف ، غلیظ و کهنه در خون و جداره روده ها با کمک موادهای گیاهی مثل منضج ها و مسهلات خاکشیر ،سکنجبین عسل ، دمنوش فلوس و دوری از چای سیاه .

رفع موهای زائد با زردچوبه ، که روشی هندی است ، خمیر زردچوبه با آب لیمو مخلوط شده را جای رویش موها زده شود و در تغذیه های روزانه بجای مصرف رب گوجه فرنگی از زردچوبه همانند اجدادمان استفاده شود .

حداقل یک دوره شش ماهه عرق رازیانه صبحها یک استکان و بعداز ظهرها یک استکان عرق بومادران فقط در ایام پریود ممنوع و هر دوره مصرف ۱۴ روز بوده و سه روز فاصله بیفتد و دوباره تکرار شود .

مصرف شربت بید مشک با گلاب بعنوان نوشیدنی روزمره .

تخمه کدو روزانه مصرف شود و یا روغن کدو به جای رویش ها زده شود تا غدد جنسی مردانه متعادل و آرام شود .

مصرف گیاه پنج انگشت ( معروف به سلطان کاهش شهوت جنسی ) بصورت دمنوش همانند چای مصرف شود . در این باب بایستی از تشدید شهوت جنسی بطریق عادی بکاهیم تا هورمون ها متعادل شود .

مالیدن روغن رازیانه در محل رویش موها .

دوری از مصرف قرص ضد بارداری .

حجامت و بادکش زیر شکم بصورت نوبه ای .

کاهش وزن انجام شود و از پرخوری بشدت پرهیز شود .

حذف چای سیاه با قند و شکر و بجای آن دمنوش های مفید مثل دمنوش به و به لیمو با توت و یا مویز سیاه مصرف شود .

هفتگی چند بار از دمنوش شیرین بیان با بادرنجبویه و گل گاوزبان استفاده شود .

معجون آب سیب با به و هویج و انار شیرین روزانه مصرف شود .

شام حداکثر ساعت ۱۸۰۰ انجام شود .

مصرف ادویه جات حداقل مصرف شود و یا سبزیجات تند مصرف آن پرهیز شود .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر