یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های غذایی و خانگی مگس پران چشم

عکس, درمان های غذایی و خانگی مگس پران چشم

قسمتی از چشم که زجاجیه نامیده می‌شود، از ماده‌ی ژله مانندی تشکیل شده است. این ماده ژله‌ای در حالت طبیعی تصاویر را به صورت شفاف بر روی شبکیه می‌اندازد، اما زمانی که دچار مشکل شود سایه‌هایی در آن به وجود می‌آید که باعث کدر شدن و دیدن لکه‌های مزاحم در چشم می‌شود. این عارضه با بالا رفتن سن شیوع بیشتری دارد.مگس پران نوعی از مشکلات چشمی است که بیمار در هنگام ابتلا به آن نقاطی تیره و یا خطوط ریشه مانند را مشاهده می‌کند.

درمان های خانگی مگس پران چشم :

یکی از روش‌های ساده و موثر برای پیشگیری و تسکین بیماری مگس پران، داشتن خواب کافی است، چرا که برخی از فعالیت‌های روزانه مانند استفاده از کامپیوتر و موبایل باعث ایجاد فشار و خشکی در چشم خواهد شد. با داشتن الگوی خواب منظم به چشم‌های خود به قدر کافی استراحت دهید.

استفاده منظم از عینک آفتابی

با نوشیدن آب کافی در طول روز شانس ابتلا به این بیماری را در خود کاهش دهید.

برخی از حرکات تمرینی مربوط به چشم‌ها مانند خیره شدن به یک شیء و چرخاندن چشم در جهت عقربه‌های ساعت باعث کم شدن فشار از روی چشم‌ها و تسکین بیماری مگس پران خواهد شد.

نور و اشعه مضر که از مانیتور گوشی موبایل، تلویزیون و کامپیوتر می‌تابد، شانس ابتلا به این بیماری و یا احتمال تشدید آن را افزایش خواهد داد؛ بنابراین با کم کردن استفاده از این وسایل می‌توانید در پیشگیری و درمان این بیماری به خود کمک کنید.

استفاده از روش‌های ماساژ درمانی چشم تاثیر فراوانی در کاهش این بیماری دارد. برای این منظور، پارچه‌ای آغشته به آب گرم بر روی چشمانتان قرار دهید و از ماساژ گیجگاه استفاده کنید.

مواد خوراکی حاوی آنتی اکسیدان فراوانی در طبیعت وجود دارد که برای از بین بردن علائم این بیماری موثر هستند. از جمله این موارد می‌توان به مرکبات، توت فرنگی، سبزیجات و زغال اخته اشاره کرد.امگا ۳ از جمله ویتامین‌های موثر در درمان بیماری مگس پران است که در مواد خوراکی مانند ماهی، گردو و انواع جوانه‌ها یافت می‌شود.تائورین نوعی ماده طبیعی است که باعث تقویت چشم و قوه بینایی می‌شود. استفاده از مواد حاوی تائورین مانند میگو یکی از روش‌های خانگی برای درمان بیماری مگس پران است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر