یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

درمان های قطعی گل از شر آفت مگس های سفید یا سفید بالک

عکس, درمان های قطعی گل از شر آفت مگس های سفید یا سفید بالک

اگر این دانه های سفید سرتاسر گل شما را پوشانده اند متاسفانه گل شما به شدت درگیر آفت مگس سفید یا سفید بالک شده است. در این پست از یاس فان به شما می گوییم چگونه از شر این آفت خلاص شوید و گل خود را دوباره سالم و شاداب ببینید.

اسپری حشره‌کش مخصوص آشپزخانه:این اسپری طبیعی را باید خودتان درست‌کنید. یک سیر کامل، یک پیاز کوچک و یک قاشق چایخوری فلفل کاین را در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و بشکل خمیر درآورید و داخل یک لیتر آب بریزید و بگذارید یک ساعت خیس بخورد. بعد از پارچه تنظیف یا صافی رد‌کنید و یک قاشق غذا‌خوری مایع‌ظرفشویی به آن اضافه‌کنید. حالا خوب مخلوط‌کنید تا آماده مصرف‌شود. این اسپری حشره‌کش دست‌ساز تا یک هفته در یخچال سالم می‌ماند!

تله چسبی:همان چسبی که مگس‌های مزاحم معمولی را با آن به دام می‌اندازید برای سفید‌بالک هم جواب می‌دهد. فقط باید آن را به گیاه آلوده آویزان‌کنید و طبق برچسب راهنمای محصول عمل‌کنید.

جاروبرقی :با دقت و بدون اینکه به برگ و ساقه‌های گیاه آسیب‌بزنید، با جاروبرقی که سری کوچک گرد‌گیری به آن متصل شده مگس‌ها را جمع‌کنید. حواستان باشد حتی یکی از نوزادهای تازه سر از تخم در‌آورده را هم جا‌نگذارید.

صابون حشره‌کش:این محصول بصورت آماده در بازار موجود است اما می‌توانید خودتان در خانه با مایع‌ظرفشویی یا هر صابون ساده غیر‌عطری که مواد اضافی ندارد و به گیاه آسیب نمی‌رساند آن را درست‌کنید. یک محلول خیلی رقیق درست‌کنید ( با یک قاشق چایخوری صابون در هر ۳.۷ لیتر آب شروع‌کنید و اگر لازم شد صابونش را اضافه کنید )این محلول را روی گیاهان اسپری‌کنید. این کار جمعیت آن‌ها را کنترل می‌کند اما بطور کامل سفید‌بالک را از‌بین نمی‌برد.

روغن نیم یا لیلاک هندی:این روغن که از یک درخت همیشه سبز هندی گرفته می‌شود، علاوه بر دفع آفات و خاصیت ضد قارچی، فواید کلی هم برای گیاه دارد و حشرات را کنترل می‌کند. این روغن ضرری برای انسان ندارد و یک راه‌حل ارگانیک و سالم است که برای گیاهان میوه‌دار و خوراکی هم می‌توان از آن استفاده‌کرد و در محصولات آرایشی و بهداشتی هم کاربرد زیادی دارد. اما مثل صابون حشره‌کش، فقط جمعیت سفید‌بالک را کنترل می‌کند و بطور کامل نابودش نمی‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر