یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های مخصوص افتادگی پلک عصب

عکس, درمان های مخصوص افتادگی پلک عصب

در درمان غیر جراحی می‌توان برای پشتیبانی از پلک از مواردی از قبیل: استفاده از شیشه‌های “عصای زیر بغل” یا عصای زیر بغل توسیس یا لنز‌های ویژه مربوط به سفیده چشم استفاده کرد. هرچند در حال حاضر تعدادی از بیماری‌های مرتبط، از قبیل: بدی رشد ماهیچه اکولو فارینگیل قابل درمان نیستند، اما توسیس ناشی از یک بیماری خاص احتمالاً پس از درمان موفقیت آمیز بیماری، بهبود می‌یابد.

این بیماری می‌تواند دارای عوامل قارچی، نوروژنیک، آپونوروتیک، مکانیکی یا ضربه روحی باشد، اما در عین حال می‌تواند با شرایط بسیار متنوع دیگری از قبیل: اختلالات ایمنی شناسی، دژنراتیو یا ارثی، تومور‌ها یا عفونت‌ها نیز در ارتباط باشد.

در بیماری افتادگی پلک عصبی درمان به نوع این بیماری وابسته است و معمولاً با یک پلاستیک چشمی و جراحی ترمیمی مخصوص بیماری‌ها و مشکلات پلک چشم صورت می‌پذیرد.توسیس مادرزادی و آپونوروزی، اگر به شدت بر قوه بینایی تأثیر بگذارد یا اگر آرایش از اهمیت برخوردار است، احتمالاً نیاز به عمل جراحی خواهند داشت.

روال‌های جراحی شامل موارد زیر می‌شوند:

برداشتن بالا برنده
برداشتن ماهیچه مولر
عمل قلاب پیشانی

توسیس در بیشتر حالات حاصل افتادگی پلک آپونوروتیک است. این پدیده می‌تواند در نتیجه سالخوردگی، پارگی یا نابودی آپونوروسیس بالابرنده ظهور یابد. به علاوه، التهاب مزمن یا جراحی داخل چشم نیز می‌توانند همین عوارض را به دنبال داشته باشند. همچنین به گفته جمعی از صاحب نظران، استفاده از لنز برای مدت‌های بسیار طولانی نیز می‌تواند تأثیرات خاصی روی رشد این عارضه داشته باشد.

امروزه معتقدند که افتادگی پلک نوروژنیک مادرزادی به سبب سندروم هورنر پدید می‌آید. در این مورد، افتادگی خفیف می‌تواند با افتادگی پلک دوطرفه، عنبیه چشم و هاله روشن‌تر و فقدان تعریق به دلیل فلج خفیف ماهیچه مولر، در ارتباط باشد. سندروم هورنر می‌تواند پس از یک ضربه روحی، خون ریزی غذه‌ای یا حتی بیماری‌های مربوط به رگ ظاهر شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر