یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های نازکی مو ها و افزایش ضخامت تار های مو

عکس, درمان های نازکی مو ها و افزایش ضخامت تار های مو
نازک شدن مو ها زمینه ای است برای ریزش مو و در واقع پروژه ی ریزش موها با نازک شدن تار های مو آغاز می شود. پس برای درمان موهای نازک شده ی خود سریعا اقدام کنید. مصرف ویتامین ها و مواد مغذی و استفاده نکردن از مواد مضری چون رنگ های شیمیایی ، دکلره ی موها ، استفاده از اکستنشن ، سشوار یا اتوی داغ را کنار بگذارید. با موهای خود آشنا شوید.

درمان های نازکی و ریزش موها :

استفاده از روغن کرچک:روغن کرچک دارای اسیدهای چرب و ویتامین E می باشد که می تواند برای ضخیم شدن مو مفید باشد. مقدار مشخصی از این روغن را با همان اندازه روغن نارگیل ترکیب کرده تا ماده ای چسبناک حاصل شود. بعد این مواد را گرم نموده و به موی خود بمالید، موهای خود را شانه کنید تا به هم نچسبند. بعد از یک ساعت موی خود را بشویید.
استفاده از شامپوهای بدون سولفات ( فری سولفات)
استفاده از ماسک روغن گیاهی هیبیسوس:با استفاده از مخلوط کن یا میکسر، مقداری برگ و گل هیبیسوس را با هم ترکیب نموده و بعد آن را روی حرارت گذاشته تا گرم شود. بعد آن را از روی حرارت برداشته و بعد از اینکه کمی خنک شد آن را به موی خود بمالید. بعد از یک ساعت می توانید موی خود را با آب شست و شو دهید.
شست و شوی به اندازه ی موها :دو تا سه مرتبه شستن موها در طول هفته کفایت می کند.
آرام و با حوصله شانه کردن موها : به یاد داشته باشید که برای ضخیم ماندن موی خود خیلی آرام آن را شانه کنید.
کوتاه کردن منظم موها
داشتن رژیم غذایی سالم : مصرف فست فود ها باعث تاثیرات منفی بر روی پوست و موی شما خواهند شد.پروتئین یک ماده حیاتی و مهم در سلامت پوست، مو و استخوان ها می باشد، که علاوه بر این به درخشنده شدن موها کمک می کند. می توانید مواد مغذی مانند ماهی، آجیلف گوشت بره و تخم مرغ را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا پروتئین کافی به موهایتان برسد. علاوه بر این مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C نیز باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.
اجتناب از عوامل آسیب زای محیطی :دور ماندن از خورشید اولین روش برای حفظ ضخامت موها می باشد. قرار داشتن در معرض نور خورشید در مدتی طولانی باعث آسیب رسیدن به موها می شود. به منظور محافظت از موها زمانی که بیرون می روید بهتر است از کلاه یا روسری استفاده کنید، البته در زمان هایی که مدت طولانی در معرض آفتاب قرار دارید. آلودگی های دیگر مانند آلودگی ناشی از دود خودروها و همچنین کلر موجود در آب باعث خشک شدن و شکننده و نازک شدن موها می شوند .
کاهش دادن استرس:استرس به هر دلیل مانند کار، مشکلات خانوادگی و یا عوامل فیزیکی ایجاد شود. اما در هر صورت می تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامت و زیبایی افراد شود. استرس باعث شکننده شدن و ریزش موها می شود. با انجام ورزش، مدیتیشن و خواب کافی می توانید با استرس مقابله نمایید، در مواد جدی تر نیز باید با متخصص مشورت نمایید.
استفاده کردن از تخم مرغ : تخم مرغ به خاطر داشتن پروتئین بالا بسیار مفید و مناسب برای ضخیم شدن مو می باشد. با توجه به اندازه موهای خود یک تا دو عدد تخم مرغ را در زمانی که موی شما مرطوب باشد به آن بمالید، اجازه دهید تخم مرغ ها را ۳۰ دقیقه روی موی شما بمانند و بعد آن را با آب گرم و شامپو مناسب شست و شو دهید. می توانید در طول هفته دو مرتبه از این روش استفاده کنید تا موهایی ضخیم داشته باشید.
استفاده از روغن زیتون:روغن زیتون بسیار مفید در تقویت موها و حفظ ضخامت آن می باشد. می توانید کمی روغن زیتون را گرم نموده و بعد به موهای خود بمالید، با انگشتان خود خیلی آرام موهای خود را برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ماساژ داده و بعد با آب گرم موها را آبکشی کنید. می توانید تمام شب روغن زیتون را روی موی خود بگذارید و صبح با شامپویی ملایم موها را بشویید.
استفاده از آووکادو برای مو:آواکادو دارای ویتامین E می باشد که وجود این ویتامین به سلامت موها کمک زیادی می کند. می توانید یک عدد آواکادو را با یک موز و یک قاشق روغن زیتون ترکیب نمایید و حدود ۳۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید. بعد موهای خود را با آب گرم و شامپو شست و شو دهید. می توانید از مخلوط کردن نصف آواکادو و دو قاشق آرد گندم استفاده کرده و آن را روی موهای خیس خود به مدت ۲۰ دقیقه بمالید. می توانید از این روش دو مرتبه در هفته استفاده نمایید.
استفاده از شنبلیله:گیاه شنبلیله دارای مبلانیوم می باشد که در درمان پزشکی کاربرد زیادی دارد. این گیاه از مصر، هند و خاورمیانه آمده و به خاطر داشتن لاکتین از آن استفاده زیادی می شود. برای استفاده از این گیاه و کمک به ضخیم شدن مو دو قاشق از آن را داخل آب برای ۸ تا ۱۰ ساعت خیس کنید تا خمیری شکل شود. بعد دو قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کرده و به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید، بعد موها را با آب گرم شست و شو دهید.
استفاده از انگور خرگوش هند :انگور خرگوش هند دارای مواد ضد باکتری، ضد التهاب و تورم می باشد که در هند رشد می نماید. می توانید یک قاشق انگور را با دو قاشق روغن نارگیل مخلوط کرده و بعد آن را بجوشانید و قبل از خواب به موهای خود بمالید. صبح روز بعد می توانید موی خود را با شامپوی طبیعی شست و شو دهید. علاوه بر این می توانید این انگور را میل کنید و از خواص آن بهره ببرید.
استفاده از آلوئه ورا:همچنین برای ضخیم شدن مو می توانید از گیاه پرخاصیت آلوئه ورا استفاده کنید. باید ژل آلوئه ورا را از داخل آن خارج نموده و خیلی آرام به موهای خود بمالید، اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه ژل روی موهایتان باقی بماند بعد آن را با آب گرم بشویید. اگر دوست ندارید آلوئه ورا را به موهای خود بمالید می توانید آب آن را با معده خالی بخورید. نوشیدن آب آلوئه ورا باعث می شود تا رشد طبیعی موها بهبود یابد.
استفاده کردن از برگ حنا:برای استفاده از برگ حنا، مقداری از آن را در آب انداخته و آن را له کنید تا حالت خمیری به دست آید. اجازه دهید تا دو ساعت حنا استراحت کند، بعد آن را به موهای خود بمالید و سر خود را با کلاه حمام یا هر چیز دیگری پوشش دهید. در روشی دیگر مقداری پودر حنا را با مقدار کافی آب ترکیب نمایید تا مانند ماست شود. می توانید برای تاثیر بیشتر به جای آب چای سبز به حنا اضافه کنید و بعد آن را به مدت یک شب کامل روی موهای خود قرار دهید. صبح روز بعد یک تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو را با هم مخلوط کرده و به موهای خود بمالید و بعد از خشک شدن آن را شست و شو دهید.
استفاده از تخم کتان برای موها:تخم کتان دارای پروتئین و اسید چرب امگا ۳ می باشد، برای استفاده از آن یک چهارم از تخم کتان را در آب خیس کنید و بگذارید تا یک شب خیس بخورد. روز بعد تخم کتان خیس خورده شده را با دو پیمانه آب ترکیب کرده و با حرارت بالا آن را بجوشانید تا وقتی که ژله ای مانند گردد. بعد گاز را خاموش کرده و بعد از خنک شدن آن را روی موهای خود بزنید می توانید چند قطره روغن به آن اضافه کرده بعد استفاده نمایید. می توانید بذر کتان را به جای زدن به موها بخورید.
استفاده کردن از عسل:عسل دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری می باشد که می توانید برای ضخیم شدن مو از آن در طول روز استفاده نمایید. می توانید به تمام موهای خود به ویژه نوک آن عسل بمالید و با انگشتان خود به آرامی آن را ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب گرم و شامپو شست و شو دهید.
استفاده از جوش شیرین:برای بهره بردن از خواص جوش شیرین و ضخیم شدن مو می توانید مقدار مشخصی از جوش شیرین را با کمی شامپو مخلوط کرده و بعد آن را به موهای خود مالیده و ماساژ دهید. بعد از ۵ دقیقه ماساژ دادن موهای خود را با آب گرم آبکشی کنید.
استفاده از روغن نارگیل:روغن نارگیل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، مقداری روغن نارگیل را گرم نمایید و با انگشتان دست آن را به موهای خود بمالید می توانید از یک حوله استفاده کنید، حوله را در آب داغ خیس کنید و به سر خود بمالید تا از سوزش موها جلوگیری شود. در طول هفته دو مرتبه می توانید این عمل را انجام دهید.
ویتامین های مختلف برای بهبود موها:ویتامین ها نقش بالایی در بهبود و ضخیم شدن موها بر عهده دارند. ویتامین های حاوی آنتی اکسیدان مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E نقش بالایی در تولید چربی ایفا می نمایند. ما به ویتامین‌های آنتی اکسیدان نیاز داریم مثل ویتامین A و C و E. ویتامین A نقش مهمی را در فرایند تولید چربی ایفا می‌کند. می‌توانید ویتامین A بدنتان را با خوردن گوجه فرنگی، سبزیجات، هویج، کلم بروکلی، پاپایا، تخم مرغ، اسفناج، نخودفرنگی و شیر تامین کنید.
غذا‌هایی که سرشار از زینک و آهن هستند، شامل گوشت، مرغ، آجیل و لوبیا. ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان است که به تولید کلاژن و پروتئین و الاستین کمک می‌کند موادی که حاوی ویتامین C هستند: لیمو، گریپ فروت، پرتقال، کیوی، توت فرنگی، بروکلی، پاپایا، ملون، اسفناج، لوبیاسبز، گوجه فرنگی و فلفل.
ویتامین E نیز حاوی ویتامین آنتی اکسیدان است. ویتامین E در بروکلی، بادام، سبزیجات، آواکادو، زرده تخم مرغ، ماهی و توفو یافت می‌شود. باید علاوه بر مصرف ویتامین‌های حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین B کامپلکس هم مصرف کنید، زیرا حاوی مقادیر زیادی فولیک اسید است که باعث تولید هموگلوبین خون می‌شود.
می توانید ویتامین B را با خوردن غذا‌هایی مثل سبزیجات، هویج، آواکادو، دل و جگر، میوه، مرغ و برنج قهوه‌ای و آجیل تامین کنید. اگر نمی‌توانید ویتامین کافی از طریق رژیم غذایی سالم دریافت کنید، از مکمل‌ها استفاده کنید. مصرف زیاد ویتامین A سبب ریزش مو می‌شود و، چون ویتامین E نیز حاوی محلول چربی است در بلند مدت منجر به اختلال و عوارض جانبی ناخواسته می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر