یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های گیاهی و بی خطر غلظت خون بالا

عکس, درمان های گیاهی و بی خطر غلظت خون بالا

افرادی که خون غلیظ دارند دچار تاری دید، تنگی نفس، خارش پوست، کبودی در ناخن‌ها یا پوست هستند.  معمولاً اولین علائم‌ خستگی، بی‌حالی، سرگیجه، بالا رفتن فشار خون است. از آنجایی که غلظت خون در نهایت منجر به سکته های مغزی و قلبی می شود حتما باید تشخیص و درمان شود. در این پست از یاس فان روشهای غیر دارویی و بیخطر آن را برای شما نوشته ایم.زنان باردار نمی‌توانند از تمام دمنوش‌ها استفاده کنند.کسانی که داروی شیمیایی خاصی مصرف می‌کنند، برای بررسی تداخلات دارویی باید نظر پزشک را جویا شوند.

درمان غلظت خون با آب انار:آب انار به دلیل دارا بودن پلی فنول یکی از آب میوه‌های موثر برای کاهش غلظت خون است. همچنین با کاهش غلظت خون جریان خون سریع‌تر و راحت‌تر می‌شود و فشار سیستولیک کاهش می‌یابد. با توجه به این استفاده‌ی روزانه یک لیوان آب انار درمان مناسبی برای غلظت خون تلقی می‌شود.البته با توجه به احتمال تداخل آب انار با برخی داروهای شیمیایی، درصورتی‌که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید.

دمنوش آویشن برای کاهش غلظت خون:آویشن در طب سنتی کاربردهای درمانی زیادی دارد و برای بیماری‌های مختلف توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید موثرترین داروی گیاهی غلظت خون را امتحان کنید با استفاده کردن از دمنوش آویشن حتماً از درمان‌های طب سنتی رضایت خواهید داشت. استفاده از دمنوش آویشن ساده است. کافی‌ست ۳ قاشق چایخوری آویشن را داخل قوری با آب جوشیده سرد شده بریزید و روی حرارت بگذارید تا دم بکشد. حتی اگر پودر آویشن را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن یک نعلبکی بگذارید بعد از ۱۵ دقیقه دمنوش آماده می‌شود.ترکیب آویشن و عناب به صورت دمنوش نیز یک معجون معجزه‌آور برای درمان غلظت خون است و به طرز موثری علائمی مانند خستگی، بی‌حوصلگی، یبوست، کاهش حافظه، گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.

دمنوش چای سبز برای کاهش غلظت خون:چای سبز دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. همچنین خواص چای سبز موجب افزایش انعطاف پذیری دیواره‌ی رگ‌های خونی می‌شود و به این ترتیب خون در رگ‌ها با سهولت درجریان قرار می‌گیرد. همین امر موجب کاهش غلظت خون می‌شود.

 

دمنوش زنجبیل برای کاهش غلظت خون :سالیسیلات یک ماده‌ی شیمیایی است که در رقیق کردن خون نقش موثری دارد. زنجبیل یکی از گیاهانی است که دارای مقادیر بالای سالیسیلات است و می‌تواند درمان گیاهی غلظت خون بالا باشد. استفاده از دمنوش زنجبیل یا پودر آن در پخت و پز درمان مناسب برای افرادی است که از مشکل غلظت خون بالا رنج می‌برند.برای تهیه‌ی دمونش زنجبیل در صورتی که زنجبیل تازه در دسترس دارید، چند تکه از آن را داخل قوری بریزید و با کمی آب روی حرارت بگذارید تا دم بکشد و در طول روز دو یا سه مرتبه از آن بنوشید.

درمان گیاهی غلظت خون با زردچوبه:زردچوبه دارای ترکیبات کورکومین است و می‌تواند اثر ضد التهاب و رقیق کنندگی داشته باشد. تاثیر کورکومین مانند داروهای ضد انعقاد خون است و می‌تواند از بروز لخته خون و سکته جلوگیری کند.استفاده از پودر زردچوبه در پخت و پز روزانه و سوپ برای درمان غلظت خون توصیه می‌شود.

دمنوش دارچین برای کاهش غلظت خون:کوکارین یک ماده‌ی شیمیایی است که از انعقاد خون جلوگیری می‌کند. دارچین حاوی مقادیر بالای کومارین است که می‌تواند علاوه بر درمان بیماری‌های التهابی و کاهش فشارخون، در رقیق کردن خون نیز موثر باشد. مطابق توصیه‌های متخصص طب سنتی استفاده‌ی روزانه از دمنوش دارچین موجب کاهش غلظت خون می‌شود.

درمان غلظت خون با زالو:افزایش میزان هموگلوبین خون موجب غلیظ شدن خون می‌شود و عبور آن را از رگ‌ها با مشکل مواجه می‌کند. به این ترتیب عروق کوچک خونی مسدود می‌شوند و مشکلاتی در سلامتی فرد ایجاد می‌شود. پس علائم ظاهری مانند پر رنگ شدن رنگ لب‌ها، خارش بدن و قهوه‌ای شدن بستر ناخن‌ها، خستگی، سردرد و غیره ظاهر می‌شود. زالو درمانی یکی از شیوه‌های درمان غلظت خون در طب سنتی است که می‌تواند این علائم را از بین ببرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر