یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان پزشکی وخانگی دانه های ریز سفید یا همان میلیا

عکس, درمان پزشکی وخانگی دانه های ریز سفید یا همان میلیا

اگر اطراف چشم و ابرو یا پیشانی شما دچار جوشهای چربی سفید رنگ شده است بهتر است بدانید که اسم این جوشها میلیا می باشد و شما برای درمان قطعی و از بین بردن سریع آن میتوانید به متخصص پوست مراجعه کنید تا در مدت زمان چند دقیقه از شر آنها خلاص شوید. اما در این پست ما برای شما درمانهای خانگی طولانی مدت را نیز قرار داده ایم.بیماری پوستی میلیا خطرات آنچنانی برای سلامتی ندارد. در زمانی که میلیا به دلیل سایر شرایط یا آسیب های پوستی باشد بایستی شرایط ایجاد کننده این بیماری را با درمان های مخصوص به خود از بین برد. تشخیص صحیح میلیا بسیار مهم است. ممکن است پزشک معالج این مشکل را با بیماری های دیگری اشتباه بگیرد. اگر میلیا باعث ناراحتی شما شده است حتمن با پزشک معالج مشورت کنید.

درمانهای خانگی : حل برآمدگی‌ها را تمیز نگه دارید. از یک صابون ملایم برای شستشو استفاده کنید. صابون‌های مناسب برای پوست‌های حساس برای این کار بسیار خوبند.از حمام و دوش آب خیلی گرم استفاده کنید.
پوست نواحی برآمدگی‌ها را بخراشید تا پوسته پوسته شود. از زیاد انجام دادن این کار بپرهیزید زیرا خراشیدن زیاد پوست باعث تحریک آن می‌شود. محصولات زیادی برای پوسته پوسته کردن نواحی میلیا وجود دارد.
سعی کنید با استفاده از کلاه و کرم‌های ضد آفتاب شدت تابش روی پوست را کم کنید. این کار بخصوص می تواند به درمان کمک کند. ضد آفتاب های درجه ۵۰ برای این کار مناسب هستند که می‌توانید از داروخانه ها خریداری کنید.
از کرم‌های رتینوئید موضعی استفاده کنید. این دارو به صورت پماد یا ژل از محصولات مشتق شده از ویتامین A است. این دارو برای درمان آکنه طراحی شده است. مدارک کمی مبنی بر تاثیر این دارو برای میلیا وجود دارد.
برخی تحقیقات عصاره گل سرخ را پیشنهاد می‌کنند. سینامون ماده موثر موجود در عصاره گل سرخ به همراه عسل موادی آنتی باکتریال هستند که قادرند برخی مشکلات پوستی را رفع کنند. اما در هر صورت تحقیق معتبری درباره تاثیر این دو روش وجود ندارد.
سعی نکنید برآمدگی ها را فشار دهید یا جابجا کنید. این کار ممکن است به زخم شدن پوست شما بینجامد.

درمانهای پزشکی :

یکی از روش‌ها این است که پزشک از یک سوزن باریک برای تخلیه برآمدگی استفاده می‌کند.
هرگز سعی نکنید این کار را در خانه انجام دهید در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت و التهابات پوستی شوید.
تراشیدن:
در این روش ابتدا دکتر نواحی میلیا را بیحس کرده و برآمدگی های میلیا را خارج می‌کند پس از آن نواحی مورد نظر را بخیه می‌زند.

سرما درمانی:
در این روش برآمدگی های میلیا فریز می‌شوند. معمولا این کار با نیتروژن مایع انجام می شود. این روش باعث داغ شدن و تورم پوست می‌شود که طی چند روز از بین می‌رود.

مینوسیکلین:
این داروی خوراکی اقسام خاصی از میلیا را درمان می‌کند.

پس از تخلیه میلیا، مراقبت هایی که پزشکتان دقیق و با حوصله برایتان می‌گوید را انجام دهید مانند: استفاده مداوم از ضد آفتاب فاقد چربی و غیررنگی برای صورت و دورچشم و حتما روزانه دو بار صبح و شب پوست صورت و دور چشمانتان را با ژل شستشو یا پاک‌کننده‌ها و تونر های مخصوص پوست پاک کنید، از پزشکتان بخواهید پس از معاینه دقیق حضوری، پاک‌کننده مناسب جنس پوستتان را به شما توصیه کند. مرحله بعد در هفته دوبار پوستتان را با اسکراب و ماسک صورت پاکسازی کنید. این کار پوستتان را قوی می‌کند و کمک می‌کند پوست‌های مرده سریعتر از چرخه روی پوستتان حذف شوند. و برای تقویت و شفافیت پوست و نیز جوانی صورت و کاهش سن چهره و نیز تشکیل نشدن میلیا، ۴ بار در سال حتما میکرونیدلینگ انجام دهید؛ برای کسانی که نمی دانند میکرونیدلینگ چیست باید بگوییم با استفاده از این روش، پزشک با توجه به نیاز پوست تان مواد مغذی، کلاژنساز، ویتامین‌های مورد نیاز پوستتان و ضد لک و ضد چروک را به عمق پوستتان می‌فرستد و پوست مرده و کدر صورت و دور چشمانتان را با دستگاه بر می‌دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر