یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان گودی زیر چشم ها بدون ژل و با ژل

عکس, درمان گودی زیر چشم ها بدون ژل و با ژل

قطعی ترین درمان گودی زیر چشم ها استفاده از ژل ( فیلر ) زیر چشم است که به اصطلاح به آن آمپول زیر چشمی می گویند . این ژل توسط متخصص برای شما تجویز شده و پس از تهیه ی آن از داروخانه توسط همان پزشک تزریق می شود . به مدت ۶ ماه الی یک سال ماندگاری دارد اما ژل به صورت صد در صد از بین نرفته و تا حدودی با قی می ماند و این یک نکته ی مثبت است . هزینه ی آن یک تومن به بالاست و بسته به جنس ژل متفاوت است. تزریق توسط سوزن بسیار ریزی انجام می شود و درد آن قابل تحمل است . پس از تزریق ممکن است کبودی به مدت چند روز وجود داشته باشد . از همان لحظه ی تزریق  ژل کاملا در زیر چشم شما نشسته و زیبایی آن نمایان می شود اما ایجاد کبودی چندین ساعت بعد تزریق ممکن است به مدت چند روز از زیبایی چشم شما کم کند. نگران ورم کردن چشم و ژاپنی شدن فرم چشم خود نشوید همه چیز موقتی است و در مدت کوتاهی مثلا سه روز برطرف خواهد شد. برخی از افراد ممکن است برای تزریق فیلر در پوست خود نگران باشند اما جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که فیلرهای اسید هیالورونیک توسط FDA مورد تایید قرار گرفته اند و از سال ۱۹۹۶ برای مراجعه کنندگان مختلف استفاده می شوند.اسید هیالورونیک ماده ای است که به شکل طبیعی در بدن تولید شده و در زیر پوست قرار می گیرد. همچنین در بسیاری از محصولات پوستی از اسید هیالورونیک استفاده می شود چرا که آب رسانی خوبی برای بافت زیر پوست انجام می دهد.پس با توجه به این که فیلر از ماده ای تشکیل شده است که به شکل طبیعی در بدن وجود دارد، احتمال داشتن آلرژی به آن بسیار پایین است. پس از تزریق فیلر، حجم مناسبی در زیر پوست ایجاد می شود که همین موضوع ظاهر لکه های تیره و گودی زیر چشم را برطرف خواهد کرد.

درمان های غیر ژل

خواب بیشتر :اگر خواب کافی نداشته باشید، ظاهر چشم و نواحی اطراف آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
نوشیدن آب بیشتر:بالا بودن سطح آب بدن می تواند به ظاهر ناحیه زیر چشم کمک کند.
ترک استعمال دخانیات
بررسی مشکلات آلرژی و عفونت سینوسی

ورزشهای صورت برای درمان گودی زیر چشم

۱- حرکت حفره ای چشم:حجمی مناسب از کرم های مرطوب کننده را قبل از انجام هرگونه نرمش و تمرین بر روی دست و صورت خود بمالید. کف دست خود را بر روی گونه ها قرار دهید، به نحوی که نوک انگشتان در دو طرف پیشانی قرار گیرند. دست خود را حرکت دهید تا عضلات و پوست دو ناحیه پیشانی و گونه های شما به حرکت درآیند. این تمرین را حداکثر تا دو دقیقه ادامه دهید.
۲- حرکت رقص چشم ها:این نرمش می تواند حرکات عضله حلقوی چشم ها را قوی تر و تقویت کند و در نتیجه افتادگی پوست و تیره شدن را برطرف خواهد کرد.برای این کار کافیست، سر خود را بالا نگه داشته و رو به جلو باشید، سپس چشم ها را از بیرون به مرکز و سپس از مرکز به بیرون متمرکز کنید. این کار را برای پنج بار انجام دهید. حالا در حالتی که چشم ها بسته است، به پایین و بینی خود نگاه کنید.
۳- حرکت فشردن چشم:این حرکت می تواند به تمام ناحیه چشم و اطراف آن حالت دهد و تمرکز اصلی آن نیز بر روی پلک های پایینی و گودی زیر چشم است.بر روی هر کدام از پلک های بسته خود نوک انگشت را قرار دهید. این حرکت می تواند به تمرکز شما کمک کند. حالا سعی کنید چشم های خود را محکم بفشارید و تا پنج بشمرید. سپس خیلی سریع چشم های خود را باز کنید. حالا دوباره تا پنج بشمرید و نگاه خود را سریع بین چپ و راست جابجا کنید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.
۴- حرکت لیفت پلک:این حرکت جهت تقویت و محکم کردن ناحیه زیر پلک های چشم پیشنهاد می شود. متخصصان معتقدند این حرکت می تواند گردش خون را بالا برده و ظاهری جوان را به چشمان شما برگرداند.برای این حرکت از انگشت وسط دست های خود استفاده کنید و با آن پلک پایینی چشم ها را بکشید. به صورت همزمان سعی کنید پلک های بالایی خود را ببندید. این حرکت را تا سه ثانیه نگه دارید. حرکت لیفت پلک را ۱۰ بار، پنج روز در هفته انجام دهید تا بهترین نتایج حاصل گردد.

ماسک طبیعی برای رفع گودی زیر چشم

۱- ماسک روغن نارگیل:روغن نارگیل در رفع تیرگی یا افتادگی زیر چشم ها بسیار موثر و مفید است. جهت کسب بهترین نتایج در زمانی کوتاه تر باید هر روز چند قطره از این روغن را بر روی ناحیه زیر چشم ماساژ داد.
۲- ماسک روغن بادام:روغن بادام نقش یک آب رسان را برای پوست ایفا کرده و به رفع تیرگی زیر چشم و به حداقل رساندن ظاهر چروک پنجه کلاغی کمک می کند. افراد می توانند ترکیبی از روغن بادام و عسل را هر شب به نواحی اطراف چشم خود اعمال کرده و از بروز تیرگی های این ناحیه پیشگیری کنند.
۳- ماسک گلاب:این ماسک برای رفع خستگی چشم ها بهترین عملکرد را دارد. قرار دادن یک گلوله پنبه آغشته به گلاب بر روی چشم ها به مدت ۱۵ دقیقه می تواند سبب آرامش و رفع خستگی آن ها شود. همچنین، ماسک گلاب می تواند به کاهش پف چشم ها نیز کمک کند.
۴- ماسک جوش شیرین و شیر:شیر می تواند آرامشی برای چشم های خسته باشد. جهت تهیه این ماسک ۴ قاشق غذا خوری شیر تازه و کامل و ۲ قاشق غذا خوری جوش شیرین را ترکیب کنید. جهت روان و خامه مانند شدن این ترکیب باید آن را به خوبی در هم آمیخت. سپس، ترکیب را در فریزر قرار داده و پس از سرد شدن بر روی چشم های خود بگذارید. پس از گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. با استفاده از این ماسک پس از گذشت مدت اندکی چشم ها احساس سلامت و تازگی خواهند داشت.
۵- بسته چای:بسته چای های سبز، سیاه یا دارویی درمان مناسبی برای رفع فرو رفتگی و تیرگی زیر چشم ها به شمار می روند. تعدادی بسته چای استفاده شده را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس، کیسه های چای را مرطوب کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی چشم ها بگذارید. این روش، یکی از بهترین درمان های خانگی رفع تورم و تیرگی اطراف چشم ها به شمار می رود.
۶- ماسک خیار:خیار از نظر داشتن ویژگی تسکین بخش خود شناخته شده و ماسک آن نیز بیشتر جهت تسکین درد و خستگی چشم ها به کار می رود. اعمال متداول این ماسک انرژی و تازگی دوباره ای به چشم ها می بخشد. خیار را رنده کرده و پس از نیم ساعت قرار دادن در یخچال، آن را به صورت یکسان در اطراف چشم ها پخش کنید. با گذشت ۳۰ دقیقه، چشم ها را با آب سرد بشویید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر