یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان گیاهی برای از بین بردن خلط زیاد گلو

عکس, درمان گیاهی برای از بین بردن خلط زیاد گلو

مخاط گلو یا خلط گلو یکی از روشهای سیستم ایمنی بدن برای دفع میکروب ها و بیماری ها است.مخاط نیز به عنوان دامی برای محرک ها مانند گرد و غبار، دود و یا باکتری ها عمل می کند. این گروه حاوی آنتی بادی و آنزیم هایی برای کشتن باکتری ها است تا به مبارزه با عفونت ها کمک کند. بدن مقدار زیادی خلط تولید می کند – حدود ۱ تا ۱.۵ لیتر در روز و ما متوجه همه خلط ها نمی شویم مگر اینکه تولید آن افزایش یابد یا کیفیت مخاط تغییر کرده باشد، که ممکن است با بیماری های مختلف و شرایط متفاوت رخ دهد.داروهایی که به عنوان اکسپکتورانت شناخته می شوند می توانند به خلط کمک کنند و باعث می شوند که سرفه یا تف کردن آسان تر شود و با این حال، چک کنید تا مطمئن شوید که این داروها حاوی ضد گرفتگی بینی نیستند.

اگر نمیخواهید از شربتهای شیمایی استفاده کنید ما شما را با روشهای سنتی و خانگی درمان خلط آشنا می کنیم :

۱.روغن پونه کوهی برای رفع خلط گلو:

خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن پونه کوهی می تواند عفونت های مختلفی را در دستگاه تنفسی درمان کند و به عنوان یک اکسپکتورانت طبیعی، به طور موثر خلط را کاهش می دهد. چند قطره روغن پونه کوهی را بخورید و یا آن را به غذای خود اضافه کنید و علاوه بر این، روغن پونه کوهی را می توان به راحتی مصر ف کرد و به راحتی در فروشگاه های دارویی موجود است.

۲. زنجبیل برای رفع خلط گلو:

یک قاشق سوپ خوری از تکه های زنجبیل تازه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و برای چند دقیقه نگه دارید و سپس دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید.

این چای زنجبیل را چندین بار در طول روز بنوشید. متناوبا، زنجبیل خام را چند بار در روز بجوبد و یا به غذاهایتان اضافه کند.

۳. زردچوبه برای رفع خلط گلو:

یک قاشق چای خوری زرد چوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید و آن را یک بار در صبح و دوباره قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.یک قاشق چای خوری زرد چوبه را با یک لیوان آب اضافه کنید و دو یا سه بار در روز بنوشید و یا چنانچه بخش سلامت نمناک پیشنهاد کرده است همچنین می توانید یک قاشق سوپ خوری زرد چوبه و مقداری نمک را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و برای چند بار در روز از آن استفاده و قرقره کنید.

۴. رفع خلط گلو با سوپ مرغ:

سوپ مرغ را حداقل دو یا سه بار در روز برای تمیز کردن خلط از گلو بخورید.برای افزایش مزایا، زنجبیل و سیر را به سوپ اضافه کنید که سوپ خانگی اغلب موثرتر از سوپ کنسرو شده ای است، که مواد نگهدارنده دارد.

۵. فلفل قرمز برای رفع خلط گلو:

یک چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز و زنجبیل رنده شده، یک قاشق سوپ خوری عسل و سرکه سیب و دو قاشق سوپ خوری آب را با هم ترکیب کنید و این مخلوط را دو یا سه بار در روز بنوشید تا به کاهش تولید خلط کمک کنید.

مصرف فلفل قرمز

۶. عسل برای درمان خلط گلو:

مقداری پودر فلفل سفید و یا سیاه را به یک قاشق سوپ خوری عسل اضافه کنید که فلفل به درمان عفونت گلو کمک می کند، در حالی که عسل غشا مخاطی را تسکین خواهد داد.

این مخلوط را دو بار در روز برای یک هفته مصرف کنید. همچنین می توانید یک قاشق سوپ خوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و این محلول را چندین بار در روز بنوشید که این گونه مزایای خوبی را از خواص دارویی عسل دریافت خواهید کرد و آب به کاهش خلط کمک می کند.

۷. پیاز برای درمان خلط گلو:

یک عدد پیاز را درست بشورید و ریز ریز کنید و با دو قاشق سوپ خوری شکر بکوبید و نیم ساعت بگذارید تا بماند و این مخلوط یک بافت مایع ایجاد خواهد کرد و هر دو تا سه ساعت یک بار یک قاشق سوپ خوری از این داروی نیروبخش را بخورید. همچنین شما می توانید ظرف یک تا دو روز این داروی نیروبخش را در یخچال نگه داری کنید .

۸. هویج برای رفع خلط گلو:

آب چهار تا پنج هویج تازه را بگیرید و کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود و سپس دو یا سه قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید و این عصاره را در طول روز بنوشید تا خلط را از گلو پاک کنید.

۹. استفاده از پودر نخود برای درمان خلط گلو:

یک قاشق چای خوری روغن را در یک ماهی تابه بریزید و دو قاشق سوپ خوری پودر نخود را بو دهید تا قهوه ای روشن شود و یک قاشق چای خوری عسل و پودر بادام را به همراه مقداری آب اضافه کنید و آن را به درستی هم بزنید و از روی حرارت بردارید و دو بار در روز به مدت ۴ تا ۵ روز مصرف کنید.

۱۰. آب انگور برای رفع خلط گلو:

انگور ذاتا اکسپکتورانت است و در نتیجه به تسکین ریه ها کمک می کند و خلط را به جوش می آورد. ۲ قاشق سوپ خوری آب و ۲ قاشق سوپ خوری عسل را به آن اضافه کنید و این معجون را سه بار در روز برای یک هفته مصرف کنید.

۱۱. چای لیمو برای رفع خلط گلو:

اسید سیتریک موجود در لیمو و خواص ضد عفونی کننده عسل به شل شدن خلط کمک می کند و گلو را تسکین می دهد. زمانی که چای سیاه تهیه کردید، یک قاشق آب لیمو تازه و عسل را به آن اضافه کنید.

چای لیمو

۱۲. سیر و لیمو برای رفع خلط گلو:

خواص ضد التهابی سیر و اسید سیتریک موجود در لیمو خلط را پاک می کند. یک فنجان آب را بجوشانید و آن را از شعله بردارید و ۳ لیمو را در آن فشار دهید و حالا، دو حبه سیر له شده، نصف قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه و کمی نمک به آن ها اضافه کنید و تمام مواد را به خوبی هم بزنید و بنوشید که این درمان تسکینی فوری برای رفع خلط است .

۱۳. فواید ریشه سنبلچه برای خلط گلو:

ریشه سنبلچه دارای خواص ضد عفونی کننده، دیافوریتیک و کاهش دهنده است که می تواند به طور موثر خلط را درمان کند. یک چای گیاهی را با ریشه های آن آماده کنید و آن را ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید و همچنین می توان از جوشانده آن برای قرقره کردن استفاده کرد.

توجه کنید که زنان باردار و در انتظار بارداری باید از مصرف این مورد اجتناب کنند.

۱۴. برگ های هورهوند:

۱/۲ مقدار یک ظرف آب را از این برگ ها بردارید و داخل ظرف بزیرید و بجوشانید و سپس از روی حرارت بردارید و حالا مقداری از برگ های خشک هورهوند را به آن اضافه کنید و یک درپوش روی طرف قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه، این محلول را صاف کنید و ۲ قاشق عسل را مخلوط کنید و آن را می توان به مدت ۲ تا ۳ ماه در یخچال نگه داشت.

۱۵. بیدگیاه:

بید گیاه حاوی لعاب بسیار بالایی و شامل آهن، منیزیم، فیبر، کلسیم، سلنیوم، پروتیین و ویتامین های A و B است. یک ضد باکتری عالی است، گلو درد را تسکین می دهد و به خلط کمک می کند که لغزنده و شل تر شود و بیرون راندن را آسان تر کند.

همانطور که در بخش سلامت نمناک آورده ایم ۲ قاشق سوپ خوری ریشه خشک بیدگیاه را در دو فنجان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و این محلول را ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید.

۱۶.آب لیمو:

دو قاشق سوپ خوری آب لیمو و یک قاشق سوپ خوری عسل را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و حداقل سه بار در روز بنوشید تا گلو خود را تسکین داده و تولید خلط را کاهش دهید. یک گزینه ساده دیگر بریدن یک لیمو است، کمی نمک و فلفل روی آن بریزید و سپس آن تکه لیمو را بخورید که این کار خلط را از گلوی شما بیرون می کند.این درمان را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

۱۷. شیرین بیان برای گلو:

شیرین بیان را با جوشاندن آن در یک فنجان آب تهیه کنید و سپس این محلول را صاف کنید و به مدت سه بار در روز بنوشید که این کار به طور موثر خلط سینه شما را کاهش می دهد و گلو درد را نیز تسکین می دهد.

۱۸. نارون لغزنده:

فیبر محلول در نارون لغزنده یک ماده ژله مانند است که وقتی در آب حل می شود به کاهش التهاب کمک می کند. دو فنجان آب را حرارت دهید و ۲ قاشق سوپ خوری پودر پوست نارون را در آن بریزید و برای کاهش خلط این ترکیب را دو بار در روز بنوشید.

علاوه بر این، ۵ میلی لیتر از بافتش نیز می تواند سه بار در روز گرفته شود. ضماد تهیه شده از نارون نیز می تواند روی سینه به کار رود تا مخاط را کاهش دهد.

۱۹. جوشانده حلیله زرد و گل ختمی برای درمان خلط گلو:

برای درمان خلط ، حلیله زرد و گل ختمی را آسیاب کنید. سپس یک و نیم قاشق غذاخوری از مخلوط آسیاب شده این دو گیاه را در داخل یک لیوان آب جوش بریزید و در آن را ببندید و بگذارید به مدت یک شب تا صبح بماند تا این دو گیاه ته نشین شده و تاثیر ضد خلطی خود را بر روی آب لیوان بگذارد و فردا صبح آن را میل کنید.

 

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر