یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان گیاهی قدرتمند برای اگزما

عکس, درمان گیاهی قدرتمند برای اگزما

یکی از درمان های گیاهی اگزما گیاهی است که شاید کمتر اسم آن را شنیده باشید. عصاره هاماملیس است. البته این درمان ضعیف تر از درمان با پمادهای شیمیایی است و همان طور که میدانید عوارض این داروها را ندارد و برای کسانی که از مصرف داروهای شیمایی پر خطر خسته شده اند گزینه خوبی است.هاماملیس را به‌صورت آماده هم در بازار می‌فروشند، اما بد نیست بدانید که هاماملیسِ آماده تانن ندارد. تانن موجود در هاماملیس در فرایند تقطیر از بین می‌رود.

عصاره هاماملیس از پوست و برگ‌های درختچه نارون کوهی استخراج می‌شود که بومی آمریکای شمالی است. این عصاره حاوی تانن است که خواص ضدباکتری و ضدالتهابی قوی‌ای دارد؛ به‌‌همین‌دلیل از این ماده در درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی ازجمله شوره سر، اگزما، واریس، سوختگی‌ها، کبودی، گزیدگی حشرات و آکنه استفاده می‌شود.

این گیاه حاوی ماده شیمیایی به نام تانینس (tannins) است. وقتی هاماملیس مستقیما بر روی پوست قرار می گیرد، ممکن است باعث کاهش التهاب شده و در ترمیم پوست آسیب دیده و از بین بردن باکتری ها کمک کننده باشد.

نحوه استفاده
۱ قاشق غذاخوری برگ هاماملیس را با یک فنجان آب در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید؛
اجازه دهید برگ‌ها ۳۰ دقیقه در آب خیس بخورند و سپس مخلوط را روی اجاق بجوشانید؛
حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید تا به‌مدت ۱۰ دقیقه آهسته بجوشد و بپزد؛
مخلوط را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه در همین حالت بماند؛
این مایع را می‌توانید در ظرف دربسته نگهداری کنید و ۱ تا ۲ بار در روز، با یک اپلیکاتور پنبه‌ای روی پوست تمیز صورت‌تان بمالید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر