یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان گیاهی میگرن به دلیل تغییرات هورمونی

عکس, درمان گیاهی میگرن به دلیل تغییرات هورمونی

یکی از دلایل اصلی میگرن مشکلات هورمونی و نوسانات آن در فرد مبتلا می باشد که بهتر است این اختلالات با روشهای سنتی درمان شود. راه درمان در طب سنتی چیست؟

مصرف مواد غذایی تازه و طبیعی، همچون میوهها و سبزیجات

از خوردن غذاهای بسیار چرب پرهیز کرده و میوهها و سبزیجات را جایگزین آنها کنید.

مصرف مدام محصولات شیرسویا و غذاهای حاوی فیبر فراوان ( . غلات کامل و سبوسدار، شیرسویا و مشتقات آن (ماست، پنیر و…) برای تهیه نوشیدنیهای تنظیمکننده هورمونهای بدن بسیار مناسبند.)

مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم، مانند جوانه گندم، انواع مغزها و دانهها، سبزیجات برگ پهن و سبز تیره، ماننده اسفناج و کاهو نیز از موادی هستند که میتوانند ترشح هورمونهای بدن را متعادل کنند و سردردهای میگرنی را تسکین دهند.

روش تهیه آب سبزیجات

کرفس ۱۲۰ گرم

اسفناج یا کلم برگ ۱۰۰ گرم

آب لیموترش مقداری

آب کرفس و اسفناج را گرفته و با آب لیموترش تازه مخلوط کنید تا طعم و مزه بهتری بگیرد. از ترکیب این مواد با یکدیگر معجونی به دست میآید که سرشار از کلسیم و آهن است و میتواند برای سردردهای ناشی از دوره یائسگی و یا قبل از آن مفید باشد.

تهیه آبمیوه

شیرسویا ۱۰۰ میلیلیتر

پودر وانیل کمی

دانه کنجد ۱ قاشق چایخوری

عسل کمی برای شیرین کردن

ابتدا کمی وانیل را در شیرسویا حل کرده و سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید. این معجون خوشمزه برای صبحانه بسیار مناسب است. ایزوفلاون موجود در شیرسویا مانند هورمون استروژن طبیعی عمل کرده و ترشح این هورمون را تنظیم میکند.نکته مهم: قارچ، کلم بروکلی و اسفناج حاوی ریبوفلاوین (B2) هستند که برای تولید انرژی در بدن لازم است و از آنجا که کمبود انرژی در بدن میتواند یکی از دلایل بروز سردرد باشد، با خوردن این مواد از بروز و یا تشدید سردردها جلوگیری میگردد. در صورت مصرف قرصهای مکمل ویتامین B2، روزانه ۴۰۰ میلیگرم از این مکمل توصیه میشود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر