یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان گیاهی کولیک برای افراد بالای دوازده سال

عکس, درمان گیاهی کولیک برای افراد بالای دوازده سال

قبل از معرفی داروی گیاهی بسیار موثر برای کولیک بهتر است بدانید این درمان برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است(درمان گیاهی و بی خطر کولیک یا قولنج نوزاد در خانه)

. برای زنان باردار و زنان شیرده کاملا ممنوع است. هم چنین اگر شما به آلوئه ورا آلرژی دارید و با آن کهیر می زنید یا دچار تنگی نفس می شوید ، باید از مصرف آن خودداری کنید.

شربت آلوئه ورا یکی از بهترین درمان کولیک است شما می توانید این شربت را در منزل درست کنید یا به صورت آماده از داروخانه تهیه کنید. در انتهای همین مطلب آموزش درست کردن شربت آلوئه ورا را برای شما قرار داده ایم.

خواص شربت آلوئه ورا :

انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینه اسید‌های مهم و اسید‌های سالیسیلیک در مغز این گیاه یافت می‌شوند.آلوئه ورا غنی از ویتامین‌های A ,C ,E و سرشار از آنتی اکسیدان است. ویتامین A. برای حفظ سلامت چشم و پوست لازم است. ویتامین C بدن را در برابر بیماری‌های قلبی عروقی محافظت می‌کند.
با مصرف هفته‌ای یک یا دو لیوان از شربت آلوئه ورا خانگی کلسترول و قند خون خود را کنترل کنید. نوشیدنی آلوئه ورا خاصیت سم زدایی دارد.

در طب هندی از آلوئه ورا برای درمان کولیک، یبوست و عفونت‌ها استفاده می‌شود.شربت آلوئه ورای خانگی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و در کاهش وزن نقش موثری را ایفا می‌کند.مصرف یک لیوان شربت آلوئه ورا قبل از خواب هورمون‌های بدن را تحریک کرده و سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد.

بار دیگر در یاس فان تکرار میکنیم که مادران شیرده به هیچ وجه نباید از این ماده استفاده کنند. چون باعث اسهال نوزاد می‌شود. مصرف این گیاه برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود. چون امکان بروز حساسیت و آلرژی را افزایش می‌دهد.

آموزش درست کردن شربت آلوئه ورا در خانه

مواد لازم برای تهیه شربت آلوورا

ژل شفاف آلوورا: ۲ قاشق غذاخوری ، آب لیمو ترش: ۱ فنجان

برای تهیه شربت آلوورا، ابتدا باید لایه زرد رنگ روی بخش ژله‎ای برگ‌های آلوورا را جدا کنید. این لایه‌ها طعم تلخی دارند. برای آن‎که راحت بتوانید این لایه‌‎های زرد رنگ قسمت‌های ژله‌ای را جدا کنید، اول آن‌ها را با آب سرد بشویید و سپس با استفاده از یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک فنجان آب، راحت می‌توانید این قسمت‌ها را جدا کنید.بعد از جداسازی لایه‌های زرد رنگ موجود در بخش‌های ژله‌‎ای برگ‎ها، برگ‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و با آب سرد بشویید. سپس بخش‎های ژله‎ای آلوورا را جدا کنید و آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید به حالت یکدست در آید. اگر می‌خواهید این آبمیوه را به‏‎صورت ترکیبی درست کنید. آبمیوه مورد نظر را در مخلوط‎کن بریزید و بگذارید با آلوورا خوب ترکیب شود. برای شیرین شدن شربت، می‌توانید از عسل یا شکر استفاده کنید. برای رقیق شدن آن، از کمی آب و یخ استفاده کنید. اگر تمایل دارید نوشیدنی شما پالپ‌دار باشد، می‌‎توانید به آن تکه‌های میوه اضافه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر