یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

دریافت گواهی امضای توکن موارد کاربرد آن

امضای الکترونیک (توکن) در تمام سامانه های املاک ، مالیاتی ، خودرو ، اسناد و غیره قابل استفاده است و از آن در موارد زیر استفاده می شود :

شرکت در سامانه مناقصات و مزایدات
امضای الکترونیکی اسناد رسمی
احراز هویت دیجیتال (افراد، سازمان‌ها، نرم افزار و سخت افزار)
تایید صحت و یکپارچگی اسناد و اطلاعات
رمزگذاری و رمزگشایی اسناد و اطلاعات
انتقال امن اطلاعات در بستر شبکه و اینترنت
پست الکترونیکی امن

چگونه می توانیم این امضا را درخواست و دریافت کنیم ؟

در اولین مرحله با مراجعه به سایت “مرکز صدور گواهی الکترونیکی عام” در لینک زیر مطابق تصویر روی گزینه ” درخواست و صدور گواهی الکتریکی و تهیه توکن” کلیک نمایید:

عکس, دریافت گواهی امضای توکن موارد کاربرد آن

س از انتخاب گزینه ” درخواست و صدور گواهی” مطابق تصویر زیر می بایست موارد خواسته شده را تکمیل نماییدبا تکمیل موارد فوق و انتخاب گزینه “ثبت نام” در انتهای صفحه، شما با پیغام “ثبت نام شما با موفقیت انجام شد” مواجه خواهید شد. و سپس مطابق تصویر از سمت چپ با وارد کردن نام کاربری (که همان کد ملی شما است) و رمز عبوری که تعیین کرده اید، در قسمت ورود متقاضیان امضای الکترونیکی کلیک نمایید.با ورود به صفحه جدید، نوبت به انتخاب محصول و ورود اطلاعات می رسد:

عکس, دریافت گواهی امضای توکن موارد کاربرد آن

در این مرحله با توجه به نوع گواهی مد نظر شما می بایست از میان گزینه های:

وابسته به دولت
غیر وابسته به دولت
مستقل
یک گزینه را انتخاب کنید. تعرفه ها در هر گزینه متفاوت خواهد بود.پس از انتخاب نوع گواهی می بایست اعتبار یک ساله و یا دو ساله را انتخاب نموده و در صورتی که وکیل قانونی شما جهت دریافت گواهی امضای الکترونیکی به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه می کند، گزینه مربوط را انتخاب نموده و در انتهای صفحه گزینه “پیش ثبت نام” را انتخاب کنید.

در این مرحله می بایست با انتخاب در گاه پرداخت، ۷۵ درصد از مبلغ گواهی امضای الکترونیکی را پرداخت نمایید:
۲۵ درصد هزینه باقی مانده در دفاتر اسناد رسمی پرداخت خواهد شد.با پرداخت هزینه شما پیغام پرداخت با موفقیت را مشاهده میکنید.

پس از دریافت کد رهگیری، می بایست اقدام به تهیه سخت افزار توکن نمایید. جهت تهیه این سخت افزار از منوی سمت چپ، مراکز فروش آنلاین توکن ها را مشاهده نموده و اقدام به خرید کنید

همچنین می توانید با مراجعه حضوری به دفاتر معرفی شده، توکن را از خود دفاتر خریداری نمایید:

عکس, دریافت گواهی امضای توکن موارد کاربرد آن

پس از تهیه توکن می بایست با مراجعه به دفاتر اعلام شده در سایت برای دریافت گواهی خوداقدام کنید.همچنین می توانیدمی توانید مطابق شکل زیر از منوی ثبت نام گواهی و زیر منوی لیست دفاتر ثبت نام، گزینه دارای سرویس حضور در محل را فعال کنید تا دفاتر ثبت نامی که امکان ارائه توکن به صورت غیرحضوری دارند را مشاهده کرده و بدون مراجعه به دفاتر ثبت نام، سخت افزار توکن را تهیه نمایید.برای اطمینان خاطر از انجام خدمات در محل با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید.در قسمت شما می توانید وضعیت صدور گواهی درخواست های خود را ملاحظه نمایید:

عکس, دریافت گواهی امضای توکن موارد کاربرد آن

پس از صدور گواهی و دریافت توکن، برای استفاده از امضای الکترونیکی در سامانه، ابتدا میبایست گواهی امضای الکترونیکی خود را در سامانه بارگذاری نمایید و درایور توکن را نصب نمایید.

درایور (Driver) یا راه انداز، برنامه ایست که با نصب آن سیستم عامل قادر به برقراری ارتباط با قطعه سخت افزاری میگردد. معمولاً درایورها پس از اتصال سخت افزار توکن به سیستم رایانه قابل مشاهده و نصب میباشند. بدین منظور ابتدا سخت افزار توکن را به رایانه متصل کرده سپس با کلیک راست بر روی درایور توکن، گزینه open را انتخاب نمایید.

سپس مطابق تصویر زیر اقدام به نصب درایور نمایید:

عکس, دریافت گواهی امضای توکن موارد کاربرد آن

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر