یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

در روز چقدر میوه و سبزی باید بخوریم تا ویتامین های بدن زیاد شود

عکس, در روز چقدر میوه و سبزی باید بخوریم تا ویتامین های بدن زیاد شود

، میوه‌ها و سبزیجات، منابع اصلی چند ماده مغذی هستند که با سلامتی، به‌ویژه سلامت قلب و عروق خونی مرتبط هستند: پتاسیم، منیزیم، فیبر و پلی‌فنول.  افراد در بهترین حالت، باید روزانه دو وعده میوه به‌اضافه سه وعده سبزیجات، مصرف کنند . بیش از پنج وعده میوه یا سبزیجات خوردن در روز، فایده بیشتری در کاهش خطر مرگ ندارد. اگر در طول یک روز، دسترسی به میوه و سبزیجات ندارید، می‌توانید در روز‌های دیگر کمی بیشتر از حد معمول بخورید تا میانگین مصرف این مواد در هفته را افزایش دهید.

 به‌عنوان مثال، صبحانه شما می‌تواند یک کاسه غلات با مقداری بلوبری، یا شاید تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی پخته، پیاز و اسفناج باشد.ناهار می‌تواند یک وعده سالاد با میوه‌ها و سبزیجات مورد علاقه شما باشد (شاید سالاد کلم‌پیچ و اسفناج با تکه‌های گریپ فروت، فلفل قرمز، هویج)، یک فنجان ماست با توت‌فرنگی یا یک اسموتی با کلم‌پیچ و انبه.در وعده شام، سبزیجاتی مانند بروکلی بخارپز یا کدوی زرد و کدوی سبز بخورید. اگر فرصتی برای سبزیجات کافی خوردن در طول روز نداشتید، برای وعده شام، یک سالاد در حجم زیاد با مقدار زیاد سبزیجات رنگارنگ و مقداری پروتئین مانند مرغ کبابی یا ماهی، تهیه کنید.

یشترین مزایای سلامتی، ناشی از خوردن سبزیجات تیره‌رنگ (کلم‌پیچ، اسفناج) و میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین C و بتاکاروتن (مرکبات، توت‌ها، هویج) است. ویتامین C و بتاکاروتن، آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است در پیشگیری از سرطان، نقش داشته باشند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر