یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور تهیه خورش هویج به سبک مردم تبریز

عکس, دستور تهیه خورش هویج به سبک مردم تبریز

خورشی خوشمزه و دلچسب از مردم دوست داشتنی تبریز به اسم خورش هویج که در این پست از یاس فان آن را آموزش می دهیم. در زیر مواد لازم را مشاهده میکنید:

عکس, دستور تهیه خورش هویج به سبک مردم تبریز

ترشی و میزان شیرینی غذا بستگی به ذائقه شما دارد بنابراین می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.
این غذا می‌تواند با مرغ و یا حتی گوشت بوقلمون طبخ شود.
بهتر است برای تهیه آن به جای هویج از زردک استفاده کنید اما به علت آن که هویج همیشه در دسترس است بیشتر با آن تهیه می‌شود.
می‌توانید برای ترش شدن بیشتر خورشت از آب لیمو استفاده کنید.
زعفران باید در مرحله آخر اضافه شود.

ابتدا برنج‌ها را پاک کنید تا سنگریزه‌های آن جدا شوند. سپس در ظرفی بریزید و آنها را چند بار با آب سرد بشویید تا کمی از خاک یا گرد موجود شسته شود و چندین بار آب را خالی کرده و دوباره پر کنید. پس از آنکه تیرگی آب موجود در برنج رو به زلالی رفت، ظرف آن را از آب ولرم به همراه دو سوم نمک پر کنید و کنار بگذارید تا چند ساعتی برنج‌ها خیس بخورند.قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا کمی داغ شود. پس از آن پیاز را به همراه روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید. به مواد داخل قابلمه به مقدار لازم ادویه اضافه کنید.پس از آن که مواد به خوبی تفت داده شد باید گوشت را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد آغشته شوند و رنگ گوشت‌ها تغییر کند.پس از تغییر رنگ گوشت‌های داخل قابلمه، سه لیوان آب به قابلمه اضافه کنید تا گوشت‌ها بپزند.در این مرحله ابتدا باید هویج‌ها را بشویید. سپس آنها را خلالی خرد کنید تا مانند سیب زمینی خلالی شوند.ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. هویج‌ها را به روغن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا تفت داده شوند.آلو و هویج‌های تفت داده شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید تا خوب بپزند.در این مرحله به سراغ پخت برنجتان بروید. قابلمه‌ای بزرگ را از آب پرکنید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. برنج‌های خیس خورده شده را آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید. سپس بعد از جوشیدن، نمک را به همراه روغن اضافه کنید تا بجوشد.پس از ده الی پانزده دقیقه جوشیدن برنج‌ها، آنها را درون یک ظرف آبکش، آبکشی کنید. آب سرد را روی برنج بریزید و نمک‌های اضافی برنج‌ها را به این صورت بشویید.برای پخت برنج، قابلمه‌ای را روی حرارت بگذارید و کف آن را کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد علاقه‌تان را کف آن بچینید و برنج را به آرامی به قابلمه اضافه کنید. یک قاشق روغن بریزید و درب قابلمه را با دم کنی ببندید.حرارت شعله را کم کنید، شعله پخش کن بگذارید و قابلمه برنج را روی آن قرار دهید تا دم بکشد.پس از دم کشیدن برنج، آن را درون یک دیس بکشید و روی آن را به همراه ترکیب زعفران و برنج تزئین کنید. همچنین درون یک ظرف دیگری خورشت خود را بریزید.در آخرین مرحله پخت خورشت، زعفران را به همراه مقداری شکر و نمک به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید تا با مواد دیگر بجوشد و مخلوط شود. در این هنگام خورشت هویج تبریزی شما آماده سرو است.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر