یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور درست کردن حلوای نقل خانگی

عکس, دستور درست کردن  حلوای نقل خانگی

پودر هل ½ قاشق غذاخوری……………………………….آرد سفید ½ لیوان
آب ½ لیوان……………………………….شکر ۱ لیوان
گلاب ½ لیوان……………………………….کره ۵۰ گرم
شیر پرچرب ۲ لیوان……………………………….روغن مایع ½ لیوان
کافی گلد ½ قاشق غذاخوری……………………………….زعفران دم کرده غلیظ ۳ قاشق غذاخوری

آب و آرد را درون یک کاسه مناسب ریخته و با قاشق به خوبی هم می زنیم تا گلوله های آرد درون آب حل شوند، سپس شیر پرچرب را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.حالا گلاب را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل درون یک لیوان مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاراملی شود.

توجه داشته باشید شکر با حرارت بسیار ملایم ذوب شود، در غیر اینصورت شکر سوخته و حلوا طعم تلخی پیدا می کند. زمانی که شکر کاملا آب شد را به قابلمه اضافه کرده و هم می‌ زنیم تا کره کاملا ذوب شود.زمانی که کره آب شد، مخلوط شیر و آرد را به قابلمه اضافه کرده و با سرعت العمل بالا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید پس از اضافه کردن مخلوط شیر در ابتدای کار حلوا گلوله گلوله می شود.

پس از هم زدن مداوم گلوله های حلوا باز شده و یکدست می شوند. برای سهولت کار می توانید از همزن دستی یا گوشت کوب برقی استفاده کنید زمانی که حلوا کمی غلیظ شد مخلوط گلاب را به قابلمه می افزاییم.حالا کافه گلد را با مقداری کمی آب جوش مخلوط کرده و به قابلمه می افزاییم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا روغن را کم کم به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا جذب حلوا شود.

زمانی که روغن کاملا جذب حلوا شد، اجازه می دهیم حلوا به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت بماند تا کاملا غلیظ و کمی سفت شود. در همین حین حلوا را به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا حلوا ته نگیرد.توجه داشته باشید حلوا پس از استراحت درون یخچال کمی سفت تر می شود. پس از گذشت این زمان حلوا رو از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با مغزیجات دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر