یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور درست کردن نان تخم مرغی در خانه

عکس, دستور درست کردن نان تخم مرغی در خانه

سوسیس یا کالباس به مقدار دلخواه
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
آویشن و جعفری خشک ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز و روغن به مقدار کافی
تخم مرغ ۴ عدد
نان تست به تعداد کافی
پنیر فتا ۱۰۰ گرم
پنیر چدار ۱۰۰ گرم

نخست تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال یا همزن مفتولی به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. پنیر فتا را به همراه پنیر چدار و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و جعفری خشک شده به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم.

حالا سوسیس یا کالباس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به کاسه حاوی مواد می افزاییم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. توجه داشته باشید که این غذا را می توانیم با فر یا درون تابه درست کنیم.

برای درست کردن غذا در فر، ابتدا نان های تست را درون سینی فر می چینیم، سپس مقداری از مخلوط مواد به صورت یکدست روی نان ها می ریزیم. در ادامه فر را با ۲۰۰ درجه سانتیکراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود.حالا سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم روی نان ها طلایی شود، سپس از فر خارج می کنیم. در صورتی که بخواهیم نان تخم مرغی را درون تابه درست کنیم، ابتدا یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم.در این مرحله نان ها را درون تابه می چینیم و از مواد روی نان ها می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار داده و درب تابه را می گذاریم تا مواد روی نان ها به طور کامل بپزد. در نهایت نان های تخم مرغی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر