یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور سالاد تن ماهی مجلسی و شیک

عکس, دستور سالاد تن ماهی مجلسی و شیک

این آموزش یک آموزش مجلسی است و شما می توانید آن را ساده تر هم برای خود درست کنید مثلا کرفس را حذف نمایید. مواد لازم برای اینکار :

خیار شور ۴ عدد متوسط

جعفری ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز یک سوم پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

تن ماهی ۱ عدد ۱۸۰ گرمی

ساقه کرفس (اختیاری) ۲ عدد

پیاز قرمز ۱ عدد بزرگ

ابتدا تن ماهی را به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. قوطی کنسرو باید ۱۵ دقیقه بجوش تا از سالم بودن آن مطمئن شویم. پس از گذشت این زمان، کنسرو تن ماهی را باز می‌کنیم و روغن اضافی آن را دور می‌ریزیم.در ادامه ساقه کرفس را به صورت مکعبی یا نگینی ریز خرد می‌کنیم و به همراه تن ماهی داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

در این مرحله خیارشور، سیر و پیاز قرمز را به دلخواه با رنده درشت رنده می‌کنیم، یا اینکه به صورت نگینی خرد می‌کنیم و به کاسه اضافه می‌کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می‌کنیم و به کاسه می‌افزاییم.

جالا مواد سالاد را با هم به خوبی مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. برای تهیه سس سالاد سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه با هم ترکیب می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به سالاد اضافه می‌کنیم.حالا سس را با مواد سالاد به خوبی مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا سس به خورد سالاد برود و سالاد به خوبی جا بیفتد.

در صورتی که تمایل داشته باشیم این سالاد را به صورت رژیمی‌تر با کالری کمتری تهیه کنیم، می‌توانی به جای استفاده از سس مایونز از ماست یونانی یا حدالمقدور از ترکیب ماست یونانی و سس مایونز استفاده کنیم.در صورت تمایل می‌توانید کرفس را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن دو عدد سیب زمینی آبپز شده اضافه کنید. فقط کافیست سیب زمینی‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و به دیگر مواد سالاد بیفزایید

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر