یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور پختن قیمه جهرم با لوبیا سفید

عکس, دستور پختن قیمه جهرم با لوبیا سفید

این آموزش برای دو نفر است. (برای ترشی غذا می‌توانید به‌جای آب‌لیمو از ۲ تا ۳ لیموعمانی استفاده کنید.گوشت گوسفندی برای طبخ این غذا مناسب‌تر بوده و طعم بهتری به آن می‌دهد.این خورش را به همراه پلوی زعفرانی میل نمایید.)

نمک، فلفل، زردچوبه و آب‌لیمو: به میزان لازم……………………زعفران: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری.

گوشت قرمز: ۲۰۰ گرم……………………………..رب گوجه: ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

سیب‌زمینی: ۳ عدد متوسط……………………………..دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری

لوبیا سفید: ۵/۱ لیوان……………………………..نخود: ۵/۱ لیوان

ابتدا باید نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کرده و آبشان را چندین بار عوض کنید، این کار باعث می‌شود تا نفخ حبوبات از بین برود. سپس در قابلمه‌ای مناسب نیم‌پز کنید.در ظرف دیگری کمی روغن مایع ریخته و پیاز را سرخ‌کنید. بعد از طلایی شدن پیاز، گوشت را به آن اضافه کرده و بعد از کمی تفت خوردن رب گوجه بزنید. اجازه دهید که رب کمی سرخ‌شده و به‌اصطلاح رنگ باز کند. این کار موجب خوش‌رنگ‌تر شدن غذا می‌شود.

در انتها، پودر دارچین، زعفران و فلفل را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و یک لیتر آب در قابلمه بریزید. سپس، شعله را بر روی حرارت متوسط گذاشته و لوبیا و نخود نیم‌پز شده را به مواد اضافه کنید.

سپس در ظرف جداگانه سیب‌زمینی‌ها را بعد از پوست گرفتن و خلال کردن داخل روغن داغ سرخ‌کنید.بعد از پخت کامل غذا، نمک و آب‌لیمو را نیز به آن اضافه کنید. سپس، خورشت را در ظرفی مناسب ریخته و سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده را بر روی آن بریزید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر