یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور پختن چیکن جالفریزی در منزل

عکس, دستور پختن چیکن جالفریزی در منزل

برای این غذا نیاز به نوعی ادویه‌ی مخلوط پر مصرف که از ترکیب چند نوع ادویه به دست می‌آید این ادویه ریشه‌ای هندی-پاکستانی دارید که اسم آن ماسالا می باشد.مرغ را با زیره، گشنیز، گرم ماسالا و زردچوبه بپوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید.برنج درست کنید – روغن و کره را در یک ماهیتابه گرم کنید تا کره ذوب شود. پیاز را اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید تا نرم شود.دانه‌های زیره، هل، میخک، زردچوبه و برگ بو را اضافه کنید و حدود یک دقیقه هم بزنید.

برنج را اضافه کرده و هم بزنید تا به ادویه‌ها آغشته شود.آب جوش را اضافه کنید، یک مرتبه هم بزنید و دوباره به جوش بیاورید، سپس یک درب را روی قابلمه قرار دهید و حرارت را کم کنید. به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.مرغ را بپزید – در حالی که برنج در حال پخت است، روغن و کره را در یک ماهیتابه بزرگ گرم کنید و مرغ را اضافه کنید. به مدت ۴ تا ۵ دقیقه روی حرارت زیاد بپزید تا مرغ آب شود.پیاز را افزوده، حرارت را کم کنید و به مدت ۵ دقیقه بپزید هم بزنید، تا زمانی که پیاز نرم شود. فلفل قرمز وسبز، سیر و زنجبیل را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر بپزید.مابقی ادویه ها، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، رب،آب مرغ را اضافه کنید و هم بزنید.

سپس به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد تا غلیظ شود.۱مرغ جالفریزی را همراه با پلو سرو کنید و آن را با گشنیز تازه و چند تکه فلفل دلمه‌ای قرمز تزئین نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر