یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور چیپس پلو با مرغ برای دو نفر

عکس, دستور چیپس پلو با مرغ برای دو نفر

برای درست کردن این غذای خاص با مرغ علاوه بر برنج و مرغ به سیب‌زمینی، رنده پوست پرتقال ، پیاز ، ادویه و زعفران نیز نیاز دارید.

مواد لازم :

یک قاشق چایخوری رنده‌ی پوست پرتقال……………………………یک قاشق سوپخوری پیاز سرخ شده

نمک و فلفل به میزان لازم ………………………………..۲ عدد هویج

سیب‌زمینی متوسط یک عدد……………………………….. کره یک قاشق سوپخوری کره

زعفران به میزان لازم ………………………………..۲ پیمانه روغن مایع

فیله مرغ ۲۰۰ گرم………………………….. برنج دم کشیده یک پیمانه

آموزش :

ابتدا بعد از آبکشی و دم کردن برنج، سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و بشویید. برای سهولت کار آن را ریز رنده کرده و در آبکش بریزید. سیب زمینی‌ها را کاملاً بشویید تا نشاسته سیب‌زمینی رنده شده کاملاً از بین برود.

سیب‌زمینی را مدتی در آبکش نگه دارید تا خشک شده و آب اضافی آن کاملاً خارج شود. هویج را نیز به همین شکل رنده کنید (نیازی به شستن مجدد هویج نمی‌باشد). روغن را در تابه یا قابلمه کوچکی داغ کرده و سیب‌زمینی‌ها را به دفعات سرخ کنید.

موقع سرخ کردن سیب زمینی‌ها آن را اصلاً هم نزنید چرا که سیب‌زمینی‌ها به هم می‌چسبد. شعله گاز را یکنواخت کنید تا همه سیب زمینی‌ها یکسان سرخ شود.

بعد از سرخ شدن، سیب زمینی‌ها را در آبکش بریزید تا روغن اضافی کاملاً خارج شود. این کار را با مابقی سیب زمینی‌ها انجام دهید. هویج‌ها را نیز به همین شکل سرخ کنید

(هویج زودتر از سیب‌زمینی سرخ می‌شود و باید سریع عمل کنید).

هویج‌ها را روی دستمال آشپزخانه بریزید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. فیله‌های مرغ را درسته یا به صورت مکعبی یا به شکل دلخواه خرد کرده و با کره تفت دهید.

پیاز سرخ شده را نیز افزوده و کمی هم با پیاز تفت دهید. محلول زعفران، پوست پرتقال رنده شده، نمک و فلفل را هم اضافه کرده و کنار بگذارید. در دیسی برنج سفید را ریخته و روی آن را به دلخواه با مواد فوق تزئین کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر