یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور گرفتن ترشی سالاد فصل درجه یک

عکس, دستور گرفتن ترشی سالاد فصل درجه یک

اگر دوست دارید ترشی طعم تند بیشتری داشته باشد، فلفل سبز را خرد کنید و داخل ترشی بریزید.کلم و مواد ترشی باید فقط حرارت ببینند؛ بنابراین نباید بگذارید آنقدر بجوشند تا نرم شوند.سیر و فلفل را بعد از سرد شدن به مواد اضافه کنید.مطمئن شوید که ظرفی که انتخاب می‌کنید کاملا خشک و تمیز باشد. در غیر اینصورت ترشی کپک می‌زند.

کرفس خرد شده …………..دو لیوان

سیر…………. شش حبه

فلفل سبز تند………. شش عدد

نمک …………..یک قاشق غذاخوری

گل کلم خرد شده…………… سه لیوان

گوجه فرنگی…………….. دو و نیم کیلوگرم

سرکه سفید ……………….دو و نیم لیوان

هویج خرد شده………….. دو لیوان

زردچوبه………… نصف قاشق غذاخوری

تمام مواد را بشویید و به صورت متوسط نه خیلی درشت و نه خیلی ریز خرد کنید. سپس آن‌ها را داخل آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند.گوجه فرنگی‌ها را با نمک داخل مخلوط‌کن ریخته و حسابی مخلوط کنید. سپس آن را داخل یک ظرف در بسته ریخته و حدود ۱۵ ساعت در جای خنک نگهدارید.بعد از این که گوجه در آب نمک ماند، آن را از صافی رد کرده و داخل یک قابلمه روی حرارت بجوشانید. صبر کنید تا آب گوجه کمی تبخیر شده و یک مایع نیمه غلیظ به دست آورید.

مواد ترشی که شامل گل کلم، کرفس و هویج هستند را به گوجه در حال جوش خوردن اضافه کنید و صبر کنید تا کمی جوش بزنند. سرکه و نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید و بعد از دو سه دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید.بعد از این که مواد ترشی سرد شدند، مواد را همراه سیر و فلفل سبز داخل ظرف مناسب ریخته و در ظرف را محکم ببندید. ترشی بعد از دو تا سه هفته جا میفتد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر