یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

دلایلی که قاضی درخواست طلاق از سوی زن را قبول می کند

عکس, دلایلی که قاضی درخواست طلاق از سوی زن را قبول می کند

طلاق وقتی از سوی زن عنوان شود مستلزم داشتن شرایطی است که قاضی پرونده آن را بررسی می کند. از آنجایی که حق طلاق عمدتا در عقد نامه ها به مرد داده می شود زن فقط در صورت داشتن شرایط زیر میتواند از همسرش جدا شود و الا حق طلاق با مرد خواهد بود. مدت زمان و طول یک دادرسی را نه در مورد طلاق و نه در مورد سایر دعاوی نمی توان مشخص کرد اما با توجه به اینکه حکم طلاق علاوه بر دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض در دیوان عالی کشور هم هست شاید بتوان گفت در بدبینانه ترین حالت، بیشترین زمانی که ممکن است تا صدور حکم قطعی طلاق طول بکشد چیزی در حدود یکسال است.

*مرد بیش از شش ماه نفقه زن را نداده باشد

*طلاق با استناد به شروط ۱۲ گانه عقدنامه
زن مدعی کراهت و تنفر شدید از مرد باشد ( در این فرض طلاق خلع محصوب می شود به این معنی که زن باید از قسمتی یا تمام مهریه خود گذشت نموده و نیز مرد نمی تواند بدون رضایت زوجه به طلاق رجوع کند.)
زن مدعی عسر و حرج باشد   (  عسر و حرج معنی مشخص و دقیقی ندارد ولی در لغت، به معنای سختی و مشقت است و در رویه قضایی به هر نوع سختی غیر قابل تحملی گفته می شود که ادامه زندگی با مرد را برای زن سخت و دشوار نماید البته به خوبی می توان درک کرد که تشخیص وقوع عسر و حرج با این نوع قانون گذاری و با این لحن قانونگذار در انحصار قاضی بوده و کاملا به سلیقه و میل شخص ایشان بستگی دارد! )

*وکالت و حق طلاق ضمن عقدنامه یا سند جداگانه
در صورتیکه زن وکالت در طلاق یا حق طلاق داشته باشد با انتخاب یک وکیل دادگستری متخصص طلاق برای شوهر و یک وکیل دادگستری برای خود پروسه طلاق توافقی خود را شروع نموده و چون از طرف شوهر هم اختیار و وکالت دارد به تشخیص و میل و براساس خواست خود و با شرایطی که خود مناسب می داند طلاق را انجام میدهد.

*زن و شوهر برای مدت طولانی از هم جدا زندگی کنند

این مورد در واقع دلیل مستقلی برای طلاق نیست و ذیل دلیل عسر و حرج بررسی و طبقه بندی می شود ولی به جهت فراگیر بودن آن را به عنوان دلیل مستقل بیان کردیم.

*توسل به شرایط فسخ نکاح

همانطور که در ماده ۱۱۲۱ به بعد قانون مدنی آماده است عیوب و امور و مسائلی که قانون گذار به آنها اشاره نموده می تواند دلیل فسخ نکاح باشد. البته فسخ ماهیتی متفاوت از طلاق دارد و احتیاج به جریان صیغه مخصوصی شبیه طلاق وجود ندارد.

*توسل به شرایط بطلان نکاح

گاهی به دلایلی هر یک از زوجین می تواند با طرح دعوای بطلان عقد را از اول باطل و بی اعتبار نموده که طبیعتا در پی از احراز شرط بطلان بدون نیاز به جریان صیغه مخصوص و به صرف اعلام نکاح و اسناد آن باطل می شود مثل اینکه مشخص شود زن و شوهر بر هم حرام بوده اند.

*دلیل نانوشته طلاق به درخواست زن !

در صورت فقدان همه شرایط بالا اگر وکیلی خوب و باتجربه و متخصص در زمینه دعاوی خانواده و خصوصاً طلاق داشته باشید، وکیل طلاق شما خود برای شما راهی خواهد یافت و وکلای متخصص دعاوی خانواده در شرایط فقدان دلیل، روش های مخصوص خود را برای دستیابی به نتیجه طلاق دارند.در صورت تمایل و تصمیم جدی به انجام طلاق و نیز در صورت نیاز به مشاوره با وکیل و تماس با ما کلیک کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر