یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دلایل خشکی پوست گردن و درمان ها

عکس, دلایل خشکی پوست گردن و درمان ها

اگر پوست گردن شما هم چون تصویر بالا خشک و نا زیبا شده است به دلایل زیر است .

پوشش نادرست:
استفاده از پوشش‌هایی مثل شال گردن‌های پشمی یا زینتی نیز می‌تواند در خشکی پوست موثر باشد. این کار برای جلوگیری از نفوذ سرما به پوست گردن کار درستی است . اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که استفاده مکرر از شال و … برای پوشاندن گردن می‌تواند در طولانی مدت موجب خشک شدن پوست گردن شما شود. برای استفاده از پوشش برای پوشاندن گردن در فصل سرما بهتر است قبل و بعد از استفاده از کرم‌های مرطوب کننده یا به اصطلاح آبرسان استفاده شود.

آبرسانی نادرست 
بی توجهی به آبرسانی و پاکسازی پوست گردن یکی از علت‌هایی است که باعث می‌شود تا پوست گردن شما خشک و آسیب دیده شود. به این امر توجه کافی داشته باشید تا پوست گردن تان دچار آسیب دیدگی نشود. برای این امر می‌توانید :

از ماسک‌های آبرسانی که برای صورت خود استفاده می‌کنید بهره ببرید.
با این کار رطوبت، طراوت، جوانی و شادابی پوست گردنتان را تا حد قابل توجهی تامین می‌کنید.
این امر به شما کمک خواهد کرد تا پوست گردنی شاد و با طراوت داشته باشید.

 لایه برداری 
پوست گردن ظریف، حساس و نازک می‌باشد.حساس بودن پوست ناحیه گردن برای شما محدودیت‌هایی را به همراه خواهد داشت.تا نتوانید بسیاری از کار‌هایی که با پوست سایر نواحی بدن انجام می‌دهید با این ناحیه نیز انجام دهید.یکی از عادت‌ها یا کار‌هایی که معمولاً بر روی پوست صورت و سایر نواحی انجام می‌شود لایه برداری پوست می‌باشد.استفاده از لایه بردار‌های قوی یا اسکراب برای پوست گردن مناسب نیست و کمی برای این ناحیه نامناسب به شمار می‌رود. امر لایه برداری برای پوست گردن باید هفته‌ای ۱ یا نهایتاً دو بار انجام شود. چرا که ممکن است به پوست شما آسیب‌های جدی وارد کنند و همین امر باعث شود تا پوست گردن شما خشک و شکننده شود.

 استفاده از آب گرم
بسیاری از افراد به دلیل همین عادت غلط دچار خشکی و شکنندگی پوست در نواحی حساس همانند گردن خواهند شد. پوست به صورت طبیعی به مقداری چربی که توسط غدد زیر پوستی تولید می‌شود احتیاج دارد.آب گرم یا داغ یا شستشو بیش از حد چربی مورد نیاز پوست را از بین خواهد برد و به همین علت پوست دچار خشکی و شکنندگی می‌شود.

نور خورشید
ضمن از بین رفتن رطوبت طبیعی و مورد نیاز پوست کلاژن و الاستین موجود در پوست نیز کاهش یابد
و پوست دچار شکنندگی و خشکی شود.پوست گردن چندین مرتبه از سایر قسمت‌های پوستتان نازک‌تر و حساس‌تر می‌باشد.برای جلوگیری از خشک شدن آن بهتر است زیر نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی قرار نگیرید.یا از کرم ضد آفتاب یا آبرسان مناسب برای به حداقل رساندن آسیب احتمالی استفاده کنید.

عطر و ادکلن
استفاده نادرست از ادکلن یا عطر در خشک شدن پوست گردن تا حد قابل توجهی تاثیر دارد. یکی از عادت‌های غلطی که باید در رابطه با استفاده از عطر و ادکلن آن را در نظر داشته باشید. استفاده بیش از حد و به اصطلاح خیس کردن صورت و گردن قبل از خارج شدن از خانه یا برای حضور در محیطی مشخص می‌باشد. این کار نادرست بوده و تاثیراتی که الکل و عصاره بر روی پوست خواهد گذاشت بسیار مخرب بوده و رطوبت پوست را به طور کامل از بین خواهد برد. بنابر این سعی کنید از عطر یا ادکلن به میزان مناسب استفاده کنید و در استفاده از آن زیادروی نکنید.

عطر مرغوب و مناسب نیز در آسیب نرساندن به پوست بسیار مهم بوده و یکی از علت‌های خشکی و شکننده شدن پوست محسوب می‌شود. در خرید و تهیه عطر و ادکلن خود دقت کافی را داشته باشید زیرا بعضی از عطر‌ها و ادکلن‌ها دارای ترکیبات غیر استاندارد بوده و به همین علت برای پوست علاوه بر خشکی مشکلات متعدد دیگری نظیر تغییر رنگ، التهاب و … را ممکن است به همراه داشته باشد.

لوازم آرایشی
استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در صورتی که مدت زمان نسبتاً طولانی بر روی صورتتان بمانند می‌توانند دچار آسیب دیدگی و در نهایت علت خشکی پوست گردن شما شوند. بسیاری از خانم‌ها برای پوشاندن جوش، لک و … از فوندیشن‌های قوی در ناحیه گردن و صورت خود استفاده میکنند.

در صورتی که قبل و بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در این نواحی به خوبی این قسمت‌ها را شستشو دهید و از کرم‌های مخصوص استفاده کنید مشکلی ندارد.اما باید به این موضوع توجه داشته باشید در صورتی که به این امر بی توجه باشید در طولانی مدت ممکن است به پوست شما آسیب‌های جدی برسد. خشکی پوست گردن یکی از آسیب‌ها و مشکلات احتمالی بوده که ممکن است در صورت بی توجهی به مواردی که به آنها اشاره کردیم برای شما رخ دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر