یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

دلایل روشن و خاموش شدن چراغ روغن خودرو

عکس, دلایل روشن و خاموش شدن چراغ روغن خودرو

روشن شدن چراغ روغن خودرو ممکن است به صورت دائمی و یکسره باشد یا اینکه شما خودرو را خاموش کنید و مجددا حرکت کنید و چراغ خاموش شود اما دوباره چند دقیقه بعد این اتفاق بیفتد . در هر حال این خودرو نیاز به تعمیر دارد و اگر این کار را انجام ندهید خسارت های زیادی را باید بپردازید درحالیکه ممکن است در مراحل اولیه هزینه تعمیر خیلی زیاد نشود.

اقدامات لازم جهت خاموشی چراغ روغن خودرو
۱. خونسردی خود را حفظ کنید و خودرو را در جای مناسبی پارک کنید.

۲. میزان روغن موتور را با کمک گیج بررسی کنید میزان روغن کم شده را زیاد کنید.

۳. برای بررسی دقیق علت روشن شدن چراغ روغن درخواست خود را در سایت و یا اپلیکیشن “خدمت از ما” ثبت نمایید.

۴. خود سرانه به تعمیر خودرو و بررسی علت روشن شدن چراغ روغن نپردازید.

بررسی علت روشن شدن چراغ روغن خودرو

 کاهش فشار روغن موتور :همانطور که قبلا گفتیم روغن‌ها مانع از اصطحکاک در موتور خودرو می‌شوند و اگر میزان فشار روغن در موتور کاهش یاید روغن بخوبی به وظیفه خود عمل نخواهد کرد. کاهش فشار روغن در موتور خودرو می‌تواند خبر از خرابی‌هایی مانند سالم نبودن فشنگی روغن (سوئیچ فشار روغن)، نشتی روغن از واشر مخزن باشد.در واقع در بررسی علت روشن شدن چراغ روغن کاهش فشار روغن موتور را باید یک علت مهم و مرجع دانست. روش تشخیص فشار توسط یک نیروی متخصص و با دستگاه مخصوص انجام می‌شود.

 کم شدن میزان روغن در مخزن روغن موتور:اگر در بررسی علت روشن شدن چراغ روغن از میزان فشار روغن موتور مطمئن شدید به سراغ مخزن روغن بروید و میزان روغن موجود در مخزن را با استفاده از گیج بسنجید و در صورت کم بودن روغن مقداری روغن موتور به آن بیفزایید.یکی از علت‌های مهمی که هم باعث کاهش فشار روغن موتور و هم کم شدن میزان روغن در مخزن می‌شود کیفیت روغن موتور است هرچقدر کیفیت روغن پایین تر باشد میزان روغن در مخزن و فشار آن کمتر خواهدبود.البته قبل از شک کردن به کیفیت روغن از قاطی نشدن آب و بنزین با آن در هنگام کار کردن مطمئن شوید.

مشکل در فیلتر روغن موتور :اگر میزان روغن در مخزن را افزایش دادید اما هنوز چراغ روغن روشن بود به سراغ فیلتر روغن بروید و علت روشن شدن چراغ روغن را در این بخش بررسی کنید و از قرار گیری درست آن در جایگاهش و میزان سلامت و تمیزی آن مطمئن شوید و در صورت جرم گرفتگی سنگین آن را تعویض نمایید.

خرابی در پمپ روغن:به محض استارت خوردن موتور، پمپ روغن شروع به کار کرده و روغن را در موتور به گردش در می‌آورد. پمپ باعث می‌شود که روغن با یک فشار مناسب وارد موتور شده و در نتیجه خرابی در آن موجب کاهش فشار روغن و اختلال در عملکرد سایر بخش‌های موتور شود پس اگر علت روشن شدن چراغ روغن را خرابی پمپ شد حتما به تعمیر و یا تعویض آن اهمیت دهید.

خرابی میل لنگ، یاتاقان، میل سوپاپ:پس از بررسی و رفع مشکل در ۴ علت گفته شده اگر چراغ روغن خاموش نشد به خرابی میل لنگ، میل سوپاپ و یاتاقان‌ها شک کنید و علت روشن شدن چراغ روغن را در این بخش‌ها بررسی کنید. خرابی در این بخش‌ها هزینه بر است بنابراین کارشناسایی و اطمینان از خرابی این بخش را به سرویسکاران متخصص “خدمت از ما” بسپارید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر