یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دلایل زیاد شد ضربان قلب دلایل کند شدن ضربان قلب

عکس, دلایل زیاد شد ضربان قلب دلایل کند شدن ضربان قلب

ضربان قلب یک قرد سالم باید بین شصت تا صد باشد . اگر ضربان قلبتان در زمان استراحت کمتر از ۴۰ یا بیشتر از ۱۲۰ ضربان در دقیقه است باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. گاهی بدون اندازه گیری ضربان قلب ما احساس می کنیم ضربان قلبمان خیلی شدید یا بر عکس خیلی ضعیف شده است. دلیل آن چیست ؟

دلایل زیادی برای تغییر الگوی ضربان قلب وجود دارد. افزایش فعالیت، نوشیدنی‌های حاوی کافئین، یا داشتن تب و پرکاری تیروئید می‌تواند تپش قلب را افزایش دهد. استرس و نگرانی و نیز مصرف برخی دارو‌ها می‌تواند نرخ ضربان قلب را بالا ببرد.در سوی دیگر، برخی موارد می‌تواند میزان ضربان قلب را کاهش دهد. برای مثال، قلب هم یک ماهیچه محسوب می‌شود و با ورزش می‌توان آن را تقویت کرد. از این رو، هر چه قدر سالم‌تر و ورزشکارتر باشید نرخ ضربان قلبتان در زمان استراحت کاهش می‌یابد.

اختلال ریتم قلب یکی از بیماری‌های رایج قلبی است که به دلیل ریتم نامنظم بروز می‌کند که می‌تواند کند، سریع یا نامنظم باشد. این مشکل در مردان رایج‌تر از زنان است به طوری که از افراد مبتلا ۷۰ درصد مردان و ۳۰ درصد زنان هستند.دلیل اصلی ضربان قلب غیرطبیعی وجود تکانه‌های الکتریکی نامنظم در ماهیچه‌های قلب است. این موضوع بخاطر مواردی همچون اختلالات روانی، استرس، تنش، کار زیاد، و مصرف محرک‌هایی همچون نوشیدنی‌های الکلی، قهوه و سیگار بروز می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر