یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دلایل سفید شدن زبان یا لکه های سفید فراوان روی آن

عکس, دلایل سفید شدن زبان یا لکه های سفید فراوان روی آن
یک زبان سالم باید صورتی باشد تغییر رنگ زبان نشانه ی یک بیماری است که باید تشخیص و درمان شود. عمده ترین دلایل سفیدی زبان عبارتند از :
گلسنگ پلانوس دهانی: شبکه ای از خطوط سفید روی زبان شما که شبیه به توری است ، ” نمی دانیم که چه چیزی باعث این شرایط می شود، اما معمولا خودش حل می شود.”
برفک دهان: یک عفونت مخمری که در داخل دهان ایجاد می شود مانند تکه های سفید که به نظر می رسد که غلظت پنیر را دارند. دکتر آلن می گوید:”برفک دهانی اغلب در نوزادان و افراد سالخورده، به ویژه کسانی که دندان مصنوعی دارند، و یا در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف دیده می شود. افراد مبتلا به دیابت و کسانی که استروئیدهای استنشاقی مصرف می کنند ،برای آسم یا بیماری ریوی نیز می توانند برفک دهان را بگیرند ؛ برفک دهان بیشتر بعد از خوردن آنتی بیوتیک رخ می دهد.”
لوکوپلاکیا: یک بیماری است که در آن سلول های دهان بیش از حد رشد می کنند، که منجر به تکه های سفید روی زبان و داخل دهان می شود. ” لوکوپلاکیا می تواند زمانی پیشرفت کند که زبان تحریک شده است ؛ این مورد بیشتر در افرادی دیده می شود که از محصولات تنباکو استفاده می کنند. لوکوپلاکیا می تواند یک پیشرونده برای سرطان باشد، اما خودش ذاتا خطرناک نیست. اگر آنچه که می بینید، فکر می کنید لکوپالاکیا است، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.”

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر