یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

دلایل شوره زدن مژه و درمان های خانگی آن

عکس, دلایل شوره زدن مژه و درمان های خانگی آن

شوره زدن مژه از چیست و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟ همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید شوره مژه شبیه شوره سر است که اگر درمان نشود شدت یافته و باعث ریزش مژه های شما می شود.  عفونت‌های قارچی یا باکتریایی ، خشکی چشم ، استفاده از لوازم آرایش بی کیفیت منجر به ایجاد این مساله می شود. در این پست از یاس فان شما را با بهترین روشهای خانگی درمان شوره های مژه که کاملا بی خطر هستند آشنا می کنیم. برای استفاده از تمام این ماسکها نخست چشمان خود را تمیز شسته و بگذارید خشک شود . از یک گوش پاک کن صد در صد بهداشتی استفاده کنید.

نسخه اول : روغن نارگیل و کافور :

روغن نارگیل را به مدت کم حرارت دهید .  سپس کافور را به آن اضافه کنید این ترکیب را با هم خوب مخلوط کنیدو سر انگشتان خود را با استفاده از آن چرب کنید و ابرو و پلک هایتان را به آرامی ماساژ دهید
و اجازه دهید این ترکیب نیز همانند روغن بادام یک شب تا صبح بر روی پوستتان بماند  تا به طور کامل جذب پوست شود.

چرا از روغن نارگیل استفاده می کنیم : به دلیل خاصیت ضد میکروبی و هیدراته کردن روغن نارگیل ، هم چنین کافور برای کاهش التهاب و مرطوب‌سازی پوست با آن ترکیب می شود.

نسخه دوم : آبلیمو :

مقداری آب را با آبلیمو تازه ترکیب کنید.بعد از ترکیب شدن کامل این دو با یکدیگر با استفاده از پنبه، ترکیب را به آرامی بر روی پلک و اطراف چشم مخصوصاً بر روی ابرو‌ها بمالید.اجازه دهید تا به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست قرار داشته باشد و بعد از آن با آب ولرم آن را شستشو دهید.این عمل را می‌توانید به صورت روزانه انجام دهید تا ضمن پاکسازی پوست به صورت طبیعی مشکل شوره مژه‌ها نیز به صورت کامل طی یک دوره رفع شود.

چرا از آبلیمو استفاده می کنیم ؟ آبلیمو بخاطر داشتن مقداری زیادی اسید سیتریک دور چشم را کاملا ضدعفونی می‌کند و می تواند تمامی باکتری‌ها، چربی‌ها یا قارچ‌های مضری که باعث ایجاد حساسیت‌های متعدد خواهند شد را از بین ببرد.

نسخه سوم : روغن بادام

کمتر از یک دقیقه مقداری معینی از روغن بادام را حرارت دهید و انگشتان دست خود را با آن چرب کرده و به صورت دورانی بر روی پلک، دور چشم و ابرو‌های خود ماساژ دهید.این عمل را به مدت ۵ دقیقه انجام دهیدو توجه داشته باشید بر روی پلک‌ها فشار بیش از اندازه‌ای وارد نکنید.سپس اجازه دهید تا روغن یک شب تا صبح بر روی پوستتان قرار داشه باشد، تا به خوبی جذب شود و در طول شب نیز رطوبت پوست پلک و دور چشمتان را حفظ کند.این عمل را می‌توانید به صورت روزانه انجام دهید و هیچ عوارضی نیز به همراه نخواهد داشت.

چرا از روغن بادام برای شوره پلک استفاده می کنیم ؟ این روغن با  با خاصیت مرطوب‌سازی و   آبرسانی خود موجب می شود خشکی اطراف چشم از بین رفته و رطوبت دور چشم تامین شود. هم چنین منجر به  کاهش التهاب و قرمزی پلک و در نهایت رفع شوره مژه‌ها می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر