یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دلایل علمی بستن گن بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک

عکس, دلایل علمی بستن گن بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک

بعد از جراحی های زیبایی شکم بستن گن به مدت طولانی مدت توصیه می شود دلایل علمی آن چیست ؟ این بیماران باید بعد از جراحی به مدت ۳ هفته همیشه گن ببندند و در سه هفته دوم نیز موقع خواب گن ببندند. دلایل علمی این کار این است :

پوشیدن گن جلوی تجمع مایعات را میگیرد:
هنگامی که چربی ها از بدن خارج میشوند یک فضای خالی بجای آنها ایجاد می شود و همان فشارهایی که پیش تر بعنوان عامل تورم ذکر شدند میتوانند باعث تجمع مایعات در این فضای خالی شوند و در آن هنگام می بایست این مایعات مجدداً توسط سورنگ و سوزن از بدن بیمار خارج شود که ععموماً کاری دشوار و از نظر بیمار یسیار ناخوشایند خواهد بود. با اعمال فشار خارجی توسط گن های پس از عمل جراحی ( گن لیپوماتیک ) ، این فضای خالی از میان برداشته میشود و پوست به بافت زیرین خود چسبیده و بدین ترتیب فضایی جهت تجمع مایعات وجود نخواهد داشت.

پوشیدن گن به بهبود شکل ظاهری و یکنواخت شدن نواحی تحت عمل کمک خواهد کرد:
همان فضای خالی که به مایعات اجازه تجمع را میداد، به پوست آزاد نیز اجازه حرکات رفت و برگشتی را میدهد و این موضوع باعث میشود که نهایتا پوست ظاهری چین خورده و چروک پیدا کند. پوشیدن گن ( گن ابدومینوپلاستی )کمک میکند که در طی دوره نقاهت پوست روی محل مطلوب بصورت صاف و یکدست جوش خورده و از چین و چروک آن جلوگیری شود.

این گن ها تورم بعد از عمل جراحی لیپوساکشن را کنترل می کنند:
تورم یا همان ادم بافت، نتیجه فشارهای مختلف بر روی مایعات میان بافتی بدن است. بدون اشاره به جزییات این فشارها و انواع آن، یکی از مهم ترین نوع آن، فشار مکانیکی خارج از سیستم عروقی و رگ های بدن است ( که همان فشار مایعات میان بافتی نام دارد). با پوشیدن گن ( گن لیپوساکشن ) در واقع با تحت فشار قرار دادن فشای میان بافتی مایعات موجود در در آن ناحیه را به مسیر بازگشت به رگ ها و عروق لنفاوی هدایت کرده و به نهایتاً به قلب باز می گردانیم. این فرآیند باعث جلوگیری از روند گسترش تورمی خواهد شد که در جریان شکل گرفتن بود و کمک فراوانی به جذب مایعاتی می کند که باعث به وجود آمدن ادم خواهند شد. این یکی از مهمترین دلایلی است که بیمار میبایست بمحض پایان یافتن عمل لیپوساکشن یا لیپوماتیک گن فشاری را به تن کند.

فشار، فرآیند التیام زخم ها را سرعت می بخشد:
طی تحقیقات انجام شده بر روی جراحات ناشی از سوختگی و سایر زخم ها، ما به این نتیجه رسیده ایم که فشار باعث فرونشاندن و بهبود بخشیدن محل زخم ها میشود. از آنجاکه که شکل و ظاهر محل زخم ها ، بعد از عمل لیپوساکشن از اهمیت بالایی برخوردار هستند همچنین زخم های داخلی نیز به زمان بیشتری نیاز دارند تا کم کم صاف و یکدست شوند. ایجاد فشار باعث میشود که فیبرهای کلاژن در فرآیند مکانیزم طبیعی بدن با سرعت بیشتری، شرایط بهبود این زخم ها را فراهم کنند. اگرچه زخم های حاصل از لیپوساکشن کوچک هستند اما معمولا لیپوساکشن به همراه جراحی های دیگری انجام میشود که زخم های بزرگتری برجای میگذارند. برای مثال زخم حاصل از جراحی کوچک کردن شکم وسیع و طولانی بوده و دقیقا در قسمت جلوی شکم قرار میگیرد؛ به همین دلیل حتی اگر جراحی ابدومینوپلاستی ( برداشتن پوست اضافه شکم ) را بدون انجام عمل لیپوساکشن داشته باشیم، باز هم استفاده از گن فشاری را تجویز مینماییم . از مزایای استفاده از گن این خواهد بود که پس از به اتمام رسیدن دوره نقاهت فرد شکمی به مراتب صاف تر ، یکدست تر و محل برش عمل کمتر قابل دیدن خواهد بود و به بیمار این کمک را خواهد کرد که از عمل جراحی خود حداکثر سود را ببرد. از طرف دیگر اگرچه بخاطر اینکه شکاف لیپوساکشن بسیار کوچک است، من هیچگاه نشنیده ام که بیماری از ظاهر زخم خود شکایت کند؛ اما حتی برای زخم های به این کوچکی نیز پوشیدن گن بسیار مفید خواهد بود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر