یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

دلایل گاز نخوردن خودرو یا پر نشدن گاز با فشار دادن پا

عکس, دلایل گاز نخوردن خودرو یا پر نشدن گاز با فشار دادن پا

گاهی اوقات نمی توان گاز خودرو را پر کرد و به اصطلاح خودرو گاز نمی خورد. دلایل آن چیست ؟

پمپ بنزین علت گاز نخوردن ماشین :در خودرو قطعه‌ای به نام پمپ بنزین وجود دارد که وظیفه انتقال سوخت خودرو را از باک به موتور بر عهده دارد. در صورت بروز هرگونه عیب و نقص فنی در این قطعه، سوخت کافی به خودرو نخواهد رسید و در نتیجه ماشین گاز نمی‌خورد. پمپ بنزین ماشین قطعه‌ای است که در قسمت عقب خودرو و در مجاورت باک قرار گرفته است و وظیفه اصلی آن انتقال سوخت خودرو از باک به موتور است. پمپ بنزین یکی از قطعات اصلی خودرو محسوب می‌شود و در صورت بروز کوچکترین ایرادی در آن، به موتور خودرو هیچگونه سوختی نمی‌رسد و در نتیجه خودرو حرکتی نخواهد داشت.

فیلتر هوا علت گاز نخوردن ماشین است؟فیلتر هوا یکی از اساسی‌ترین قطعات خودرو در خودرو‌های کاربراتی و انژکتوری است و وجود هرگونه اشکال و ایراد در آن می‌تواند منجر به گاز نخوردن ماشین شود. نقش فیلتر هوا برای موتور خودرو همانند نقش ریه‌ها برای بدن است. همانقدر حساس و اساسی. وظیفه اصلی فیلتر هوا تصفیه و حذف آلاینده‌ها و ذرات معلق موجود در هوا است که به داخل موتور نفوذ نکند. درست همانند نقشی که شش‌ها در بدن دارند.در صورت وجود هرگونه اشکال در فیلتر هوای خودرو یا گرفتگی آن، سوخت کافی به موتور خودرو نمی‌رسد و همین می‌تواند عاملی برای گاز نخوردن ماشین باشد. به همین دلیل کارشناسان خودرو توصیه می‌کنند که فیلتر هوای خودروی خود را به صورت دوره‌ای بازدید کرده و از سالم بودن آن مطمئن شد؛ بنابراین اگر با این مشکل روبرو شدید که ماشین گاز نمی‌خورد حتما فیلتر هوای خودرو را باید بررسی کرد.

نقش ECU در گاز نخوردن ماشین :ECU قطعه‌ای است که فقط در ماشین‌های انژکتوری وجود دارد و می‌تواند علت گاز نخوردن ماشین باشد. ECU قطعه کنترل الکترونیکی خودرو است و تمامی واکنش‌های خودرو را می‌تواند مدیریت کند. به وجود آمدن هرگونه نقص و اشکالی در این قطعه کامپیوتری می‌تواند منجر به ایرادات زیادی از جمله گاز نخوردن ماشین و نوسان دور موتور شود. اگر ماشین گاز نمی‌خورد یا در دور موتور خود نوسانات احتمالی مشاهده می‌شود حتما این قطعه را باید بازرسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر