یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

دلیل و درمان بلند نشدن ناخن

عکس, دلیل و درمان بلند نشدن ناخن

شاید داشتن ناخنهایی هم چون ناخن های بالا برای شما هم یک رویا باشد ، رویایی که منجر می شود هر روز تعداد زیادی از خانمها با هدف کاشت ناخن به مراکز زیبایی مراجعه کرده و خود را در معرض عوارض جبران ناپذیر کاشت ناخن و بیماری های آن قرار دهند. دلیل رشد نکردن طبیعی ناخن یا شکننده بودن آن چیست ؟

مهم ترین دلیل آن این است که شما دچار کمبود کلسیم هستید . اگر ناخنهای شما شکننده هستند باید زیر نظر پزشک از مکمل های کلسیم استفاده کنید. کلسیم یکی از عوامل اساسی و مهم در رشد ناخن‌ها و استخوان‌ها و … به شمار می‌رود و کمبود این ماده ارزشمند می‌توانند مشکلات بسیاری را نظیر شکنندگی و خشکی بیش از حد ناخن‌ها، جلوگیری از رشد طبیعی و …. در فرد ایجاد کند.ناگفته نماند کلسیم تنها بر روی ناخن‌ها تاثیر نداشته و می‌تواند زمینه ساز ایجاد مشکلاتی برای پوست و مو میشود و در برخی از موارد ریزش مو‌ها و نازک شدن تار‌های مو را نیز به همراه داشته باشد.

اسم قرصی که ناخن را سریع بلند می کند و درمان های خانگی

مراقبت نکردن از ناخن‌ها
کار‌هایی نظیر موارد زیر میتواند علت دیر رشد کردن ناخن ها باشد :

در معرض مواد شیمیایی قرار دادن ناخن‌ها

جویدن ناخن ها

استفاده از محلول‌های قوی برای پاک کردن لاک روی ناخن

برخی اقدامات مربوط به زیبایی ناخن‌ها مثل لاک و ژل و …

و تمامی این اقدامات رفتار‌های نادرستی است که به صورت یک عادت جا افتاده و به سلامتی ناخن‌ها ضربه‌های شدیدی خواهد زد.
برخی از عادت‌ها نظیر باز کردن یا تراشیدن چیزی با استفاده از ناخن‌ها نیز جزو کار‌هایی بوده که از انجام‌ آنها به خاطر بهبود سلامت و بالا رفتن میزان رشد ناخن‌ها باید اجتناب نمود.

خشک بودن بیش از حد ناخن ها
خشکی ناخن‌ها نیز به دلیل اختلالات هورمونی یا تغذیه ناسالم بروز پیدا میکنند و با رعایت برخی از نکات می‌توان به راحتی این مشکل را نیز رفع نمود.سعی کنید دستتان با مواد شوینده، ضد عفونی کننده، الکل و … تا حد امکان تماس نداشته باشدبه جز شستن دست‌ها، برای کار‌های دیگری نظیر ظرف شستن نیز از دستکش‌های مخصوص استفاده شود
در صورت تماس با مواد شیمیایی یا ضدعفونی کننده، پوست و ناخن‌های خود را با روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون، روغن بادام و … چرب کنیدبا یکی از روغن های طبیعی از خشک و شکننده شدن آنها جلوگیری شود تا به رشد آنها نیز کمک شود.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر